TECHNOLÓGIE

Ako Renault stavia elektromotor pre ďalšiu generáciu elektromobilov: Bude silnejší a efektívnejší

Elektromotor pre budúce modely bude postavený na platforme s 800 V sieťou.

Do predaja sa dostane do konca desaťročia, zrejme už v roku 2027.
Vydané  Text: 

Čo zákazníkov zaujíma pri porovnávaní elektromobilov? Ak majú za sebou porovnávanie cien, veľkostí a charakterov vozidiel, prichádza na rad technická výbava. A tá je v prípade elektromobilov nielen o komfortných a bezpečnostných funkciách, ale aj vlastnostiach elektrického pohonu. Zákazníkom záleží na rýchlom nabíjaní, vysokej kapacite akumulátora a tepelnom manažmente, ktorý umožňuje nabíjať batériu za ideálnych teplotných podmienok. Záleží tiež na motoroch, či sú vpredu alebo vzadu, prípade na oboch nápravách, či sú schopné v dostatočnej miere rekuperovať elektrickú energiu alebo takzvane plachtiť s minimálnou alebo žiadnou spotrebou elektrickej energie. Všetky značky si tieto nároky zákazníkov musia uvedomovať a zohľadňovať ich pri vývoji nových pohonov, batérií a motorov.

Renault v spolupráci s firmou Valeo aktuálne vyvíja nový elektromotor pre elektromobily budúcej generácie, ktoré budú postavené na plánovanej platforme s 800V elektrickou sieťou.

Oproti súčasným jednotkám bude výkonnejší, pritom podobne efektívny ako tie súčasné. Skrátka, napriek vyššiemu výkonu by mohol mať porovateľnú alebo aj nižšiu energetickú spotrebu.

Pokus o návrat na vrchol

Renault plánuje integrovať 800V technológiu aj preto, aby obnovil svoju silnú pozíciu v oblasti elektromobility – napríklad model Zoe dlhé roky patril medzi najobľúbenejšie bezemisné vozidlá v Európe, dnes však záujem o toto superkompaktné auto klesá.

Na svoje pôvodné pozície sa chcú vrátiť práve pomocou spomínanej platformy, pre ktorú už vyvíjajú patričný pohon.

Spolu s francúzskou spoločnosťou Valeo pracujú na synchrónnej jednotke E7A s externým budením.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

V rámci partnerstva sa Renault zameriava na vývoj rotora, zatiaľ čo Valeo sa venuje statoru.

Elektromotor E7A by mal byť súčasťou sériových elektromobilov koncom roku 2027, keď sa začne jeho masová výroba v továrni v normandskom meste Cléon.

Továreň Renault Cleon v severnom Francúzsku, kde vyrába svoje súčasné elektromotory a bude vyrábať motory vyvinuté so spoločnosťou Valeo. Zdroj: europe.autonews.com

Aké ďalšie výhody majú priniesť?

Okrem prispôsobenia sa 800V platforme, na ktorej Renault a Valeo spolupracujú aj s Nissanom, nový elektromotor bude mať ďalšie výhody;

ako je nezávislosť na vzácnych prvkoch či o 30% kompaktnejšie rozmery v porovnaní s aktuálnym elektromotorom v modeloch Megane E-Tech EV a Scenic E-Tech EV.

Maximálny výkon sa zvýši z aktuálnych 160 na 200 kilowattov pri zachovaní rovnakej účinnosti a energetickej spotreby.

Ako napredujú ostatní výrobcovia?

V elektromobilite sa európski výrobcovia postupne približujú k vedúcim krajinám, ako sú USA (Tesla), Čína (s koncernom BYD) a Južná Kórea (Hyundai), kde ako prví zaviedli 800V architektúru pre mainstreamové elektrické autá.

S ôsmimi stovkami voltov budúcnosť plánujú aj ďalší výrobcovia.

Volkswagen zvažuje implementáciu 800 voltov do svojej novej platformy SSP, ktorá nahradí súčasnú architektúru MEB, čo umožní nabíjacie rýchlosti vysoko nad 175 kW.









Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.