Predstavenie

Viac dynamiky / Lexus UX 300h

Keď je niečo dobré, už sa toho nechytajte. Alebo to ešte vylepšite! Lexus sa pri svojom mimoriadne úspešnom modeli UX vybral tou druhou cestou. Obľúbený luxusný crossover je teraz ešte dynamickejší. Privítajte vylepšenú verziu UX 300h.

Vydané  Text: 

Model Lexus UX patrí medzi najúspešnejšie vozidlá značky. Niet sa čo čudovať – kombinuje povestnú kvalitu a dizajn značky Lexus s praktickou karosériou, podarenými motorizáciami a najmä mimoriadne príjemnými jazdnými vlastnosťami. Ak ste chceli niečo menšie do mesta, no neboli ste ochotní robiť žiadne ústupky v kvalite, výbave, ani luxuse, Lexus UX bol jednoznačná voľba. Teraz prichádza jeho nová verzia s prívlastkom 300h, ktorá za sebou skrýva vylepšený pohon a jazdnú dynamiku.

Zmena technológie

O pohon tohto prémiového crossovera sa stará vysoko účinná hybridná sústava s kombinovaným výkonom 146 kW (199 k), takže má oproti predchodcovi UX 250h o 8 % vyšší výkon. Keďže inžinieri značky Lexus majú v prioritách okrem vynikajúcej spotreby aj radosť z jazdy, nová pohonná jednotka vám jej poskytne viac, a to nielen vďaka spomínanému vyššiemu výkonu. Hlavným zdrojom vyššieho pôžitku z jazdy je hybridný systém piatej generácie. Miesto NiMH batérie so 180 článkami teraz používa efektívnejšiu a ľahšiu Li-ion batériu so 60 článkami. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa v prípade verzie s pohonom predných kolies skrátilo z 8,5 na 8,1 sekundy.

K dispozícii je aj pohon všetkých kolies e-Four, kde predné kolesá poháňa už spomínaný hybridný pohon a zadné má na starosti elektromotor. Ten vo verzii UX 300h riadne zosilnel. Jeho výkon stúpol z predošlých 5,3 kW (7 k) na 30 kW (41 k). To znamená, že verzia s pohonom e-Four si na zrýchlení polepšila ešte výraznejšie – z 8,7 na 7,9 sekundy! Aj pri lepšej dynamike bolo podmienkou zachovanie čo najpriaznivejšej spotreby. Tú sa nakoniec podarilo ešte znížiť o 12 % v porovnaní s UX 250h. Model s predným náhonom tak má podľa metodiky WLTP normovanú spotrebu iba 4,7 – 5,0 l/100 km, pričom verzia e-Four dosahuje 5,0 – 5,4 l/100 km. To sú vzhľadom na vysoký výkon mimoriadne dobré hodnoty!

Vylepšený podvozok Popri pohonnom reťazci sa inžinieri pohrali aj s nastavením už aj tak mimoriadne oceňovaného podvozka. Nový model sa vyznačuje menšími náklonmi karosérie v zákrutách, menším ponáraním prednej časti pri prudkom brzdení a vyššou stabilitou pri jazde na nerovnomerne klzkom povrchu. Úpravami prešlo aj nastavenie systému E-Four, ktorý ešte aktívnejšie ovplyvňuje stabilitu a dynamické vlastnosti auta v zákrutách prerozdeľovaním krútiaceho momentu medzi nápravami. To všetko zastrešuje tuhšia karoséria, ktorá dostala pevnejšiu výstuhu nad predným chladičom a vystužené veko kufra.

Viac Lexus

Vylepšený model obsahuje aj zmeny v oblasti interiéru, komfortu a praktickej stránky. Na prianie je k dispozícii plne digitálny 12,3-palcový prístrojový štít, ktorého vzhľad sa mení v závislosti od zvoleného jazdného režimu. Vodič si ho môže navyše prispôsobiť podľa vlastných potrieb. Modernizáciou prešiel aj štandardný 8-palcový dotykový displej. Fanúšikovia značky Lexus často oceňujú najmä skvostné spracovanie interiéru a ponuku materiálov.

Veľká digitálna prístrojovka s uhlopriečkou 12,3 palca je novinka. Môžete si tu zvoliť rôzne zobrazenia podľa vašich preferencií

Model UX 300h v tomto smere poteší novou pieskovou farbou interiéru. Toto vyhotovenie je plne udržateľné a využíva vegánsku kožu a vysokokvalitné recyklované materiály. Na poli bezpečnosti pribudol systém sledovania vodiča, ktorý v prípade detekcie zdravotného problému dokáže automaticky zastaviť na krajnici cesty a zapnúť výstražné svetlá.

Najnovší variant bezpečnostného paketu Lexus Safety System + dopĺňajú dve ďalšie funkcie. Proaktívny asistent jazdy prostredníctvom prednej kamery vozidla dokáže pri nižších rýchlostiach v meste rozpoznávať riziká v podobe zaparkovaných vozidiel, cyklistov, prípadne chodcov, ktorí sa chystajú vstúpiť do vozovky, alebo kráčajú po krajnici. Systém upozornenia na odstup od vozidla sa aktivuje pri vysokých rýchlostiach v prípade, ak hrozí nebezpečenstvo nárazu vzadu idúceho vozidla. A ďalšia doplnková funkcia, asistent bezpečného vystupovania, pomáha zabrániť kolízii s vozidlami prichádzajúcimi zozadu pri otváraní dverí a vystupovaní.

Modernou novinkou je aj možnosť použitia mobilného telefónu miesto klasického kľúča od vozidla. Vďaka funkcii digitálneho kľúča odomknete a naštartujete vozidlo len pomocou smartfónu. V aplikácii môžete autorizovať až päť osôb a uľahčiť tak zdieľanie vozidla.

A cena? Modernizovaný Lexus UX 300h sa začína na priaznivej hladine 37 900 € a vozidlá už sú k dispozícii u autorizovaných predajcov značky Lexus!




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.


ODPORÚČANÉ