PORADCA PRI KÚPE

JEEP Avenger: Malý superhrdina. Poradíme vám s výberom ideálnej verzie!

Najkompaktnejší model značky Jeep kombinuje drsný dizajn s modernými technológiami.

Okrem elektrického pohonu je na Slovensku dostupný aj s klasickým spaľovacím motorom. Poradíme vám, ktorý si vybrať.
Vydané  Text: 

Avenger predstavuje pre Jeep mimoriadne dôležitý míľnik. Okrem toho, že bol navrhnutý a vyrobený v Európe, ide o vôbec prvý plne elektrifikovaný model v portfóliu značky. Pomalší nástup elektromobility na niektorých trhoch však motivoval výrobcu umiestniť pod prednú kapotu tiež tradičné spaľovacie motorizácie.

Na Slovensku tak budú mať zákazníci k dispozícii až tri varianty – elektrický, mild-hybridný a benzínový. Aj vďaka tomu sa podarilo udržať mimoriadne priaznivé ceny, ktoré robia z Jeepu Avenger v súčasnosti najdostupnejší model značky.

ZÁKLADY GEOGRAFIE

Dobrodružné DNA malého Avengera sa premieta aj do prehľadu jednotlivých výbavových stupňov, ktoré sú pomenované podľa geografickej terminológie. Verzia LONGITUDE (v preklade zemepisná šírka) prináša LED denné aj stretávacie svetlomety, digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov), systém infotainmentu s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca), ako aj systémy Selec-Terrain® a Hill Descent Control.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Ide o chytrú elektronickú náhradu za tradičný pohon všetkých štyroch kolies, kde softvérovo riadená trakčná kontrola prispôsobuje prácu prednej nápravy v teréne alebo na šmykľavom povrchu s cieľom maximalizovať dostupnú trakciu. Myslelo sa tiež na bezpečnosť. Súčasťou štandardnej výbavy je systém pre automatické núdzové brzdenie AEB, rozpoznávanie dopravných značiek alebo asistenčný systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu Lane Keep Assist.

Technologicky nabitý interiér ponúkne už v štandardnej výbave 6 reproduktorov či plne bezdrôtovú funkciu zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu prostredníctvom Apple Carplay a Android Auto.

Každý Avenger s elektrickým pohonom navyše disponuje palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW s možnosťou až 100 kW rýchlonabíjania jednosmerným prúdom. Rovnako nie každý výrobca dodáva k autu nabíjací kábel pre verejné stanice bez príplatku. V nadchádzajúcom zimnom období poteší aj možnosť ovládania teploty prostredníctvom smartfónu. Vďaka tomu nasadáte vždy do vyhriateho interiéru.

Inzercia

Inzercia

Štandardným prvkom je digitálny prístrojový panel – podľa verzie vybavenia s uhlopriečkou 17,8 alebo 26cm (7 a 10,25 palca) – a systém infotainmentu Uconnect s uhlopriečkou 26cm (10,25 palca). Funkcia zrkadlenia telefónu navyše funguje bezkáblovo.

K dokonalej pohode za volantom odporúčame prihodiť do výbavy aj paket WINTER. Za rozumných 450 € navyše získate nielen velúrové koberčeky, ale najmä vyhrievané predné sedadlá. Do pozornosti dávame tiež paket INFOTAINMENT & COMFORT s navigáciou, bezkľúčovým vstupom, bezdrôtovou nabíjačkou smartfónov a krajším prístrojovým štítom pred vodičom.

Pri cenovke 1 250 € však už stojí za zváženie investícia do vyššieho stupňa ALTITUDE (nadmorská výška), ktorý zahŕňa väčšinu komfortných prvkov zo spomínaných paketov s adaptívnym tempomatom a krajšími sedadlami navyše.

Bonusom sú tiež väčšie 17-palcové disky či prístrojová doska so strieborným dekorom. Zároveň ide o jediný výbavový stupeň, ktorý môžete v súčasnosti kombinovať so spaľovacím motorom.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pod označením SUMMIT (vrchol) sa neprekvapivo ukrýva najvybavenejšia verzia modelu Avenger. Celkový dizajn tu dotvárajú nielen čierne 18-palcové disky kolies, ale tiež zadné LED svetlomety, zatmavené okná či uvítacie osvetlenie.

V interiéri vás potom privíta náladové farebné osvetlenie a pokročilé asistenčné systémy so schopnosťou čiastočne autonómnej jazdy na diaľnici. Úroveň komfortu za volantom si môžete vylepšiť s príplatkovým paketom PREMIUM v hodnote 1 490 €, ktorý obsahuje kožené čalúnenie sedadiel s elektrickým ovládaním a masážnou funkciou.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Každý Avenger disponuje elektronickým systémom Selec-Terrain pre zlepšenie trakcie v teréne alebo na šmykľavom povrchu. Napriek absencii pohonu všetkých štyroch kolies značka deklaruje nadpriemernú priechodnosť so svetlou výškou až 200 mm.

Zadné LED svetlomety sú k dispozícii až pre najvyššiu výbavu SUMMIT. V základe si za ne nemôžete ani priplatiť.

KILOMETRE ZADARMO

Jeep Avenger na Slovensku štartuje od 26 990 € s benzínovým motorom 1.2 T (74 kW/100 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Spaľovací motor je nateraz možné kombinovať výhradne s prostredným výbavovým stupňom ALTITUDE.

Už budúci rok do ponuky pribudne tiež mild-hybridná verzia so 48 V technológiou a automatickou prevodovkou eDCT. Vďaka štartér-generátoru so schopnosťou krátkodobej elektrickej jazdy sľubuje výrobca až 15 % úsporu paliva v porovnaní s klasickou benzínovou motorizáciou.

Plne elektrická verzia štartuje na sume 37 990 € a je k dispozícii pre všetky tri stupne výbavy.

Jeep zapracoval na efektívnosti, a preto využíva model Avenger úsporný 400 V elektromotor druhej generácie s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 260 Nm.

V kombinácii s nízkou pohotovostnou hmotnosťou (len 1 536 kg) ponúkne 51 kWh batéria dojazd na jedno nabitie na úrovni od 400 km (kombinovaný cyklus) do 579 km (mestský cyklus).

Ku každému elektrickému Jeepu Avenger teraz navyše dostanete nabíjaciu kartu s kreditom 500 €, s ktorým môžete prejsť až 8 000 kilometrov úplne zadarmo.

Okrem toho ku každému novému autu teraz dostanete sadu zimných pneumatík a záujemcovia o benzínovú verziu môžu tiež využiť výkupný bonus do výšky 1 500 €.

Odkladacie priestory v kabíne majú celkový objem 34 litrov, čo predstavuje ekvivalent príručnej batožiny. Stredová konzola pojme aj väčšie tašky alebo dámsku kabelku.

KTORÝ SI VYBRAŤ?

Ak väčšinu roka trávite v meste a nemáte hlboko do vrecka, plne elektrická verzia predstavuje ideálnu voľbu.

Okrem tichej prevádzky a slušnej dynamiky sa nebudete musieť zaoberať ani radením prevodových stupňov v dopravnej zápche. Mnohé slovenské mestá navyše začínajú ponúkať zaujímavé výhody pre majiteľov elektrických vozidiel v podobe lacnejšieho parkovania či preferenčných pruhov.

Nehovoriac o tom, že prvých 8 000 kilometrov nezaplatíte za nabíjanie ani cent. Klasická spaľovacia verzia s manuálom poteší najmä kombináciou cena/výbava.

Zároveň je výhodná pre tých, ktorí dochádzajú denne na dlhšie vzdialenosti alebo nedisponujú vhodnou nabíjacou infraštruktúrou v okolí.

Spaľovací trojvalec, ktorý už dôverne poznáme z iných modelov koncernu Stellantis, sa však vyznačuje vyššou spotrebou paliva na úrovni 7 l/100 km.

Tento problém by mal vyriešiť mild-hybrid, ktorý dorazí už v priebehu budúceho roka.

Okrem nižšej spotreby ponúkne aj automatickú prevodovku. To je dobrá správa pre tých, ktorí majú vyšší nájazd kilometrov a nechcú sa trápiť v zápche s manuálom.

Jeep ponúka niekoľko prevedení sedadiel. Vyššie výbavy obsahujú elektrické ovládanie, kožené poťahy či dokonca masážnu funkciu.

Batožinový priestor s objemom až 380 litrov môžeme zaradiť k tomu lepšiemu v danej kategórii. Elektrická verzia prichádza o pár litrov pod dnom kufra.

ČO Z PRÍPLATKOV?

Zoznam príplatkovej výbavy nie je komplikovaný a jednotlivé stupne ponúkajú štandardne množstvo prvkov, za ktoré by ste si u konkurencie museli priplácať. Niektoré pakety však stoja za pozornosť.

LONGITUDE

✔ Paket WINTER (+450 €)

✔ Paket TECH & STYLE (+ 1 590 €)

ALTITUDE

✔ Paket WINTER (+450 €)

✔ Paket INFOTAINMENT & COMFORT (+990 €)

SUMMIT

✔ Paket PREMIUM (+1 490 €)

 





Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Povinná čierna skrinka v autách: Čo sleduje nové monitorovacie zariadenie?

  • Doteraz výrobcom stačilo do áut montovať predprípravu na čiernu skrinku, tento rok už v nich už bude musieť byť monitorovacie zariadenie.

     Poslúži napríklad vtedy, keď sa bude dokazovať zodpovednosť za dopravnú nehodu - nie však vždy. Prečítajte si o téme čierna skrinka v autách viac v našom príspevku.