ZSE Drive

Virtuálna batéria pre elektromobil: Zoberte si fotovoltiku so sebou

Vyrobia vaše fotovoltické články viac elektrickej energie, než ste schopní rozumne využiť?

Vďaka inovatívnej službe Virtuálna batéria pre elektromobil od ZSE Drive môžete túto energiu bez straty využiť už aj pri nabíjaní na verejných nabíjačkách!
Vydané  Text: 

Fotovoltika otvára užívateľom nové možnosti, avšak prvotná investícia je celkom drahá a to, či sa vám vráti (prípadne ako rýchlo), závisí v značnej miere od toho či ste schopní vyrobenú energiu spotrebovať. A to nie je vždy jednoduché – najviac energie vyprodukujú fotovoltické články cez deň, keď svieti slnko. Väčšina ľudí práve vtedy nie je doma a odber energie domácnosti je minimálny.

Večer, keď bežia všetky spotrebiče a nebodaj treba aj kúriť, si už s vlastnou energiou nepomôžu. Riešením je batériové úložisko. To však ďalej navyšuje pôvodnú investíciu o nemalé peniaze.

Takýmto batériovým úložiskom by mohol byť aj kompatibilný elektromobil, avšak je predpoklad, že ani ten nebude práve cez deň v garáži a večer ho bude zákazník chcieť skôr nabíjať, než používať energiu z neho na chod domácnosti.

Spoločnosť ZSE Drive, ktorá na Slovensku dlhodobo prináša najnovšie technologické inovácie a trendy, preto pred 4 rokmi priniesla na trh unikátnu službu – Virtuálnu batériu, ktorá umožnila priebežné ukladanie nespotrebovanej energie bez potreby kúpy vlastnej batérie.

Túto službu môžu využívať všetci zákazníci ZSE Energia, pričom nemusia mať fotovoltické riešenie od ZSE. Ukladanie vyrobenej elektriny do Virtuálnej batérie je bezplatné, pri odbere elektriny z Virtuálnej batérie naspäť sa uhrádzajú len poplatky prevádzkovateľa distribučnej sústavy.

Špeciálne pre elektromobily

Najnovšie riešenie ZSE Drive ide ešte o krok ďalej – prepája Virtuálnu batériu so sieťou nabíjačiek ZSE Drive. V praxi to znamená, že zákazník, ktorý vyrobil elektrinu z domácich fotovoltických panelov v čase, keď ju nemôže zužitkovať, si bude môcť jednoducho zvoliť, aké percento tejto elektriny, dočasne uloženej vo Virtuálnej batérii pre elektromobil, chce využiť doma (na svietenie, prevádzku elektrospotrebičov, domáce nabíjanie elektromobilu cez wallbox a podobne) a aké percento si uloží na svoju ZSE Drive kartu a neskôr ju využije na verejných nabíjačkách ZSE Drive.

Elektrina, uložená na ZSE Drive karte, sa presúva do balíka voľných kWh na nabíjanie v pomere 1 : 1, bez akejkoľvek straty alebo obmedzení a zákazník ju môže čerpať ľubovoľným typom nabíjania – AC, DC alebo UFC. Táto skutočnosť výrazne zvyšuje atraktivitu riešenia, pretože finančná hodnota elektriny z Virtuálnej batérie pre elektromobil, ktorú zákazník využije na nabíjanie prostredníctvom nabíjačky ZSE Drive, má omnoho vyššiu hodnotu ako keby ju použil v domácnosti. Ak zákazník 1 000 kWh z klasickej Virtuálnej batérie použije vo svojej domácnosti, ušetrí približne 100 €.

Inzercia

Ak si však 1 000 kWh z novej Virtuálnej batérie pre elektromobil nechá preniesť na svoju RFID kartu ZSE Drive, ušetrí pri nabíjaní na verejnej nabíjačke ZSE Drive od 290 € do 390 € v závislosti od nabíjacieho programu, ktorý využíva a typu nabíjania (AC, DC, UFC).

Pri najčastejšie použitej fotovoltike na rodinnom dome s výkonom 4 kW je pritom bežná výroba elektriny viac než 5 MWh ročne.

Vďaka tejto inovácii si vie zákazník výrazne skrátiť návratnosť investície do fotovoltiky.

Maximálne prozákaznícky

Množstvo presunutej elektriny navyšuje voľný objem elektriny v rámci mesačného programu a zákazník si na verejných nabíjačkách ZSE Drive čerpá najskôr práve kWh presunuté z Virtuálnej batérie pre elektromobil, až potom tie z mesačného programu. V mobilnej aplikácii ZSE Drive zákazník vidí aktuálny zostatok voľných kWh a zároveň presunutý objem kWh z vlastnej výroby na ďalší mesiac.

Pomer rozdelenia elektriny uloženej vo Virtuálnej batérii pre elektromobil medzi domácu spotrebu a RFID kartu ZSE Drive môže zákazník raz mesačne zmeniť. Od ďalšieho mesiaca potom platí nový zvolený pomer alokácie uloženej elektriny. Zákazník má možnosť určiť ľubovoľnú RFID kartu ZSE Drive, na ktorú chce poslať vyrobené kWh z domácej fotovoltiky. Nemusí ísť o rovnakú fyzickú osobu, na ktorú je evidovaná služba Virtuálna batéria pre elektromobil. Ak má majiteľ napríklad elektromobil evidovaný na svoju firmu, čerpanie benefitu nie je obmedzené.




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.


ODPORÚČANÉ



Inzercia

Advertisement