Fotogaléria:Test Peugeot 3008 1.2 PureTech 130k EAT8 GT Pack (foto: Erik Stríž 2021)

Test Peugeot 3008 1.


Dlhodobá priemerná spotreba Peugeot 3009 1.2 PureTech 130k za 894 km bola 7,5 l/100 km.
Predné LED svetlomety s integrovaným LED denným svietením a zadné FULL LED sú súčasťou už základnej výbavy modelu 3008. Lepšou verziou predných svetlometov sú FULL LED s automatickou reguláciou výšky a statickým prisvecovaním do zákrut.
Koncepcia interiéru i-Cockpit znamená proporcie a umiestnenia ovládacích prvkov orientované na ergonómiu. Peugeot 3008 nepotrebuje head-up displej, pretože jeho digitálny prístrojový panel je umiestnený vysoko, nad horným oblúkom volantu. A volant je kompaktný, sploštený.
Vzadu je čalúnená lavica, operadlá sa sklápajú v pomere 60:40, ľavé sedadlá sú spojené. Priestorové pomery sú primerané kategórii vozidla, komfortom pritom Peugeot 3008 špeciálne neoslňuje. Stredové operadlo sa dá sklopiť do polohy lakťovej opierky a do kufra vedú dvierka - tunel.
Vzadu je čalúnená lavica, operadlá sa sklápajú v pomere 60:40, ľavé sedadlá sú spojené. Priestorové pomery sú primerané kategórii vozidla, komfortom pritom Peugeot 3008 špeciálne neoslňuje. Stredové operadlo sa dá sklopiť do polohy lakťovej opierky a do kufra vedú dvierka - tunel.
Predné sedadlá s výrazným bočným vedením zapôsobia pohodlnosťou a oporou v zákrutách. Zadní pasažieri však nemajú bočnice fakticky žiadne.
Súčasťou výbavy testovaného vozidla bola aj indukčná nabíjačka vpredu. Je v nej dosť miesta aj pre veľký Samsung Galaxy Note20 Ultra.
Tlačidlo na zatvorenie piatych dverí a na vysunutie ťažného zariadenia.
Stredový displej má tvar tabletu, spoločne s funkciami navigácie a multimédií cez neho ovládate aj klimatizáciu. To považujeme za nedostatok, pretože riešenie od Peugeotu je síce estetické, ale spomalené a neintuitívne.
Digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca je súčasťou základnej výbavy. Ponúka niekoľko režimov zobrazenia, jeho farebná schéma sa mení spoločne s výberom jazdných režimov.
Jazdné režimy aj pre jazdu v teréne: testovaný Peugeot 3008 nebol vybavený pohonom 4x4, napriek tomu by mal zvládať jazdu po blate či piesku.
Páka automatickej prevodovky je dobre známa z ostatných Peugeotov, ale aj zo značky Citroën. Umožňuje aj manuálne radenie prevodových stupňov, Peugeot 3008 v testovanej výbave neponúkal automatické zaťahovanie parkovacej brzdy pri zastavení.
Koncepcia interiéru i-Cockpit znamená proporcie a umiestnenia ovládacích prvkov orientované na ergonómiu. Peugeot 3008 nepotrebuje head-up displej, pretože jeho digitálny prístrojový panel je umiestnený vysoko, nad horným oblúkom volantu. A volant je kompaktný, sploštený.
Mechanický ovládací panel aj s niektorými funkciami klimatizácie.
Digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca je súčasťou základnej výbavy. Ponúka niekoľko režimov zobrazenia, jeho farebná schéma sa mení spoločne s výberom jazdných režimov.
Páky v kufri na sklápanie zadných sedadiel.
Batožinový priestor má kapacitu 520 / 591 až 1 482 litrov, obsahuje niekoľko praktických doplnkov pre jednoduchšie prevážanie nákladu.
To, čo vyzerá ako kryt koncovky výfuku, je v skutočnosti iba estetická záležitosť. Výfuk je v skutočnosti vyvedený zospodu. Je to problém? Ako pre koho, nás to trocha mrzí. Dizajn má byť v prvom rade funkčný.
Nárazník so zrkadlovým efektom je nepochybne vrcholne estetický, no ľahko sa zašpiní a o jeho odolnosti máme pochybnosti. Spodná časť nárazníka (čierna) je však mierne vystúpená, teoreticky tak má ochrániť tento zrkadlový prvok.
Zadné svetlá majú pripomínať stopy po škrabancoch od levích pazúrov.
Zadné svetlá majú pripomínať stopy po škrabancoch od levích pazúrov.
Redakčný test SUV Peugeot 3008 GT Pack s motorom 1,2 PureTech 130k
Redakčný test SUV Peugeot 3008 GT Pack s motorom 1,2 PureTech 130k
Strešné lyžiny sú v sérii výbavy GT. Majú nízky profil a matnú povrchovú úpravu.
Zámok detskej poistky sa nachádza naľavo pod volantom.
Vypnutie predného airbagu, keď na mieste spolujazdca vozíte dieťa.
Veľký a členitý odkladací priestor v stredovej časti. Oceňujeme otváranie lakťovej opierky týmto spôsobom.
Benzínový motor 1.2 PureTech je trojvalec s preplňovaním pomocou turbodúchadla s max. výkonom 96 kW, ktorý dosahuje pri 5 600 ot./min.
Predné sedadlá s výrazným bočným vedením zapôsobia pohodlnosťou a oporou v zákrutách. Zadní pasažieri však nemajú bočnice fakticky žiadne.
Zadný pasažier sediaci v strede nemá pod nohami tunel, čo je skvelé, ale priestor na nohy obmedzuje panel s výduchmi klimatizácie a elektrickými konektormi.
Koncepcia interiéru i-Cockpit znamená proporcie a umiestnenia ovládacích prvkov orientované na ergonómiu. Peugeot 3008 nepotrebuje head-up displej, pretože jeho digitálny prístrojový panel je umiestnený vysoko, nad horným oblúkom volantu. A volant je kompaktný, sploštený.
Celkový pohľad na interiér. Odkladacích priestorov je dostatok a sú veľké, chýba však samostatný vyhradený priestor pre odloženie okuliarov.
Keď sa posadím za seba s výškou 175 cm, ostáva mi už pomerne málo miesta na nohy. Dvaja dvojmetroví chlapi sa už za seba neposadia.
Zadné sedadlá sklopíte aj z kufra pomocou pák, ale nevytvoria rovinu, navyše nie sú v spodnej pozícii aretované.
Zadné sedadlá sklopíte aj z kufra pomocou pák, ale nevytvoria rovinu, navyše nie sú v spodnej pozícii aretované.
Pod podlahou s nosnosťou 100 kg je priestor pre pláto kufra aj rezervnú pneumatiku, resp. lepiacu sadu na opravu defektu.
Nočné zábery Peugeotu 3008 GT PACK
Nočné zábery Peugeotu 3008 GT PACK
Nočné zábery Peugeotu 3008 GT PACK

Pokračujte na ďalší príspevok »



Inzercia

Inzercia

Advertisement