Fotogaléria:TEST: Aké je BMW bez príplatku?

Na slovenský trh prichádza nový Ford Fiesta v dvoch karosárskych verziách. Za praktickú verziu si musíte priplatiť 300 eur.


Ak ste sa na autosalóne v Bratislave rozčuľovali nad zamknutou Fiestou v ohrádke tak ako ja, máme vysvetlenie. Jednalo sa totiž o predprodukčný model, ktorý nemusel dosahovať rovnaké kvality ako sériový. Skutočná Fiesta sa k nám dostane až v priebehu leta, no skrátiť čas si môžeme náhľadom do cenníka, ktorý importér zverejnil v predstihu.

Nová Fiesta medzigeneračne narástla a dĺžkou 4040 milimetrov prekračuje magickú štvormetrovú hranicu. Trpieť nebudú ani rozmernejší pasažieri, pretože väčšia je aj šírka auta (1735 mm) a polepšil si tiež rázvor osí kolies (2493 mm). Zaujímavosťou je, že tieto rozmery platia pre obe karosárske verzie.

Pri letmom pohľade by si človek mohol novú Fiestu veľmi ľahko zameniť s tou starou. Ide skôr o vylepšenie pôvodného dizajnu, než o novú koncepciu či jazyk. Najvýznamnejšia štylistická zmena sa týka horizontálne orientovaných dvojdielnych koncových svetiel.

V interiéri je už rozdiel citeľný. Pribudol displej, ktorý eliminoval množstvo malých, pre Ford už tak trochu typických, tlačidiel. Tešíme sa z lepších materiálov v kabíne, ktoré by už viac nemali pripomínať akciové zimné rohože. Nezabúdajme ani na nových bezpečnostných asistentov. Ich presné definície už síce presahujú hranicu bežného chápania, no ich úlohou bude udržať vás nielen na ceste, ale pokiaľ možno aj mimo auta idúceho v protismere.

Pod kapotou sa konštruktéri inšpirovali švédskymi stolmi a vyberie si takmer každý. Ak by ste chceli radu, vyhnite sa slabšej atmosfére (1.1 TI-VCT 55 kW) a naftovému motoru (1.5 TDCI 63kW). Nie žeby to boli zlé agregáty, ale ak nechcete mať skúsenosti s vyblikávaním či prijímaním nepekných gest od ostatných vodičov, choďte do silnejších motorov EcoBoost. S využitím šedej kôry mozgovej dosiahnete veľmi slušnú spotrebu, no zároveň nebudete brzdou premávky. Ide o preplňované litrové trojvalce s výkonom 74 a 92 kW (100/125 k).

Ceny začínajú od 10 490 eur so základným atmosférickým motorom 1.1 TI-VCT 55kW (70 k). V základe nechýbajú bezpečnostní asistenti, šesť airbagov, klimatizácia, elektrické okná či autorádio so šiestimi reproduktormi. Za päťdverovú variantu si budete musieť priplatiť 300€.

Inzercia

[Podrobnejšie informácie o cenách a výbavách nájdete TU!](http://www.ford.sk/container/upload/cenniky/cennik_fiestab479_1701.pdf)

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.