Fotogaléria:Renault opäť pokúša SUV

Toyota C-HR sa vymyká doteraz zaužívanému dizajnu. Vyskúšali sme ho s benzínovým motorom.


Dizajn, za ktorým sa ľudia na ulici otáčajú, nás od Toyoty príjemne prekvapil. Pri vývoji C-HR (Compact Hybrid Revolution) sa chlapci v Japonsku odviazali a vytvorili auto s plastickými tvarmi, ktoré na uliciach budí pozornosť.

Zmenu potvrdzuje aj interiér. Palubná doska C-HR vystupuje do priestoru a natáča sa na vodiča. Aby mal ovládacie prvky poruke. Nehovoriac o 8-palcovej dotykovej obrazovke, ktorá sa takmer vznáša. Atmosfére interiéru prospievajú aj tvarované predné sedadlá, v našom prípade s dvojfarebným poťahom a vyhrievaním. Vpredu je miesta dosť aj pre vysokých, vzadu sa však budete cítiť ako v tanku. Ani nie pre klesajúcu strechu, ktorá zmenšuje vstupný otvor, no pre malé okná. S výškou do 180 cm máte dosť voľnosti na výšku, šírku aj na chodidlá. Výhľad dozadu je cez malé a vysoko posadené okno minimálny, šikmo dozadu takmer žiaden. Parkovaciu kameru preto považujeme za nevyhnutnú.

Príťažlivý tvar karosérie sa negatívne podpísal aj pod veľkosť batožinového priestoru s objemom 377 dm3. Jeho objem narastie sklopením zadných sedadiel, no praktické využitie znižujú odskoky pri sedadlách aj pri nakladacej hrane.

Prvé naštartovanie, jednotka príkladne zacvakla a vyrážame. Auto vystrelilo dopredu, motor si rýchlo vypýtal dvojku, trojku, s nadšením sa hnal do otáčok. Fíha! Toto je iba 1.2 turbo? Nepomýlil sa niekto? Veď je to dynamické, ochotné stať sa šťukou premávky a v meste ašpirovať na titul majstra vodičovho úsmevu. Od 1 800 otáčok nová Toyota C-HR doslova zatláča posádku do sedadiel a ide to až do 4 000, kde vrcholí krútiaci moment. Najvyšší výkon dosahuje strop pri 5 600 otáčkach a aj po túto hranicu sa motor nechá odhodlane točiť. Pľúca má na to naozaj dobré a turbo fúka akoby nič. Dynamické chúťky podporuje krátko odstupňovaná prevodovka, pričom asistent radenia odporúča radiť až nad 2 000 ot./min. a necháva motor dýchať. Výkon 85 kW (116 k) vyzerá presvedčivo, aj keď papierovo dokáže konkurencia vytiahnuť z porovnateľného objemu o viac ako 7 kW (10 k) vyššie hodnoty.

Mimo mesta sa auto cíti dobre najmä na okresných cestách. Diaľnicu zvláda dynamikou ukážkovo, no nad 110 km/h už do interiéru preniká viac hluku a malý objem si vypýta svoju daň na spotrebe. Pri 130 km/h točí motor 2 750 ot./min. a z nádrže zmizne každých 100 km takmer 10 l benzínu. Za týždeň zimného spolužitia s využívaním účinného vyhrievania sedadiel aj volantu sa spotreba ustálila na 7,5 l/100 km.

Záver Podvozok zvládal slovenské cesty s úsmevom a vodiča nepotreboval informovať o všetkých nerovnostiach či výtlkoch. Zákruty sa obratnému autu páčili a v kombinácii so svižným motorom sme si niektoré kľukaté úseky prešli opakovane. Len tak, pre radosť. Trochu väčší odpor by mohlo poskytnúť inak presné riadenie, ďalšie výčitky nemáme.

Inzercia


Bezpečnostné systémy dnes tvoria neodmysliteľnú súčasť nových áut a zástup strážcov sa usadil aj na palube C-HR. Strážcovia mŕtveho uhla aj udržania v jazdnom pruhu zasahujú ukážkovo, zbytočne neplašia a radarový tempomat vedel pribrzdiť a následne zrýchliť plynulo, bez trhania.

Názor autora Okrem výhľadu dozadu a spotreby nemáme proti autu vážnejšie výhrady. Zažili sme s ním veľa zábavy, pričom liek na spotrebu by mohla priniesť hybridná verzia. Dizajn niečo stojí, čo sa podpísalo na malom a horšie využiteľnom batožinovom priestore. Pokiaľ hľadáte výrazné auto s moderným interiérom a dynamickým benzínovým motorom, predstavuje Toyota C-HR zaujímavú alternatívu, ktorú nemožno prehliadnuť.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.