Fotogaléria:Veloster sa na drsného iba hrá

Na autosalóne v Los Angeles si odkrútila svoju premiéru aj nová Elantra, sedan príde aj do Európy.


Meno Elantra by v devätdesiatych rokoch nadchlo len malú skupinku nadšencov. Časy sa však menia, a s nimi aj „hjondé“ – čo by však z fines prvých generácií zostať malo, to je výborný pomer ceny a úžitkovej hodnoty. A nová generácia modelu prináša ešte viac.

Napríklad atraktívny a funkčný vzhľad, čomu pritakáva aj koeficient aerodynamického odporu len 0,27 a denné svietenie s LED. Elantra nám trocha dospela aj do rozmerov, na želanie ponúka až sedemnásťpalcové disky, hodnota dĺžky sa zväčšila na 4 570 milimetrov rovnako ako šírka vozidla, 1 800 milimetrov. Nebudú chýbať ani vychytávky ako bezdotykové otváranie veka batožinového priestoru s kľúčom Smart Key.

Vnútri by mala priniesť vylepšené materiály a lepšie ergonómiu. O prísun informácií sa bude starať nový, združený prístroj Supervision Cluster s farebným TFT LCD monitorom s uhlopriečkou s veľkosťou 4,2 palca (107 milimetrov). Na stredovej konzole jemne orientovanej k vodičovi nájde svoje miesto multimediálny systém, za príplatok aj s dotykovým monitorom s veľkosťou 7 palcov (178 milimetrov) disponujúci cúvacou kamerou a vstupmi iPhone®/USB alebo navigačný systém s uhlopriečkou až 8 palcov (203 milimetrov). Obidva tieto systémy sú vybavené softvérom Android Auto a navigačný systém prihodí ešte aj hlasové ovládanie. Pre zvukofilov nemôžeme opomenúť prvok, ktorý v Elantre uvidíme po prvý raz – audiosystém Infinity Premium s ôsmimi reproduktormi, vrátane centrálneho reproduktora a subwoofera.

Toto všetko bude obstavané karosériou, ktorá je až z 53% tvorená z vysokopevnostnej ocele. Torzná pevnosť karosérie sa zvýšila o necelých tridsať percent a ohybová pevnosť o 25,3%, z čoho budú profitovať jazdné vlastnosti automobilu. Posilňovač riadenia pracuje štandardne s variabilným účinkom podľa rýchlosti jazdy. Elantra ponúkne aj systém Drive Mode Select, ktorý umožňuje zmeniť charakteristiku posilňovača riadenia a motora v troch režimoch.

Pre európsky trh zatiaľ výrobca nezverejnil špecifikácie pohonného ústrojenstva, v USA sa však zákazníci môžu tešiť na zbrusu nový, turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvrovalec 1.4 T-GDI spriahnutý so sedemstupňovou prevodovkou DCT s dvoma spojkami.

V prípade potreby potom zasiahne štandardne 7 airbagov a slušné množstvo asistenčných systémov. K dispozícii je napríklad aj systém núdzového brzdenia s funkciou monitorovania chodcov na báze radarového senzora a kamery, asistent jazdy v pruhu, asistent pre mŕtve uhly a mnoho ďalšieho.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Hyundai plánuje predať celosvetovo 700 000 kusov novej Elantry v prichádzajúcom roku. Našliapnuté na to má solídne; v následujúcich mesiacoch uvidíme, ako nastaví ceny nového modelu na Slovensku.

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »