Fotogaléria:Slovenské ceny: pre Ford Ka

Spoločnosť Singer na základe Porsche 911 z 90. rokov stavia automobily, ktoré ponúknu vzhľad prvých „deväťstojedenástok“ v kombinácii s jedinečnými výkonmi.


Porsche 911 je kultovým športovým vozidlom už vyše 50 rokov. Nezameniteľný dizajn a plochý šesťvalec za zadnou poháňanou nápravou sú natoľko geniálnou kombináciou, že dokonca aj súčasná generácia sa týmito charakteristickými vlastnosťami hlási k odkazu prvej 911 z roku 1964. Bohužiaľ pre fanúšikov klasických Porsche, emisné a bezpečnostné limity, rovnako tak ako nároky na komfort spôsobili, že dnešné Porsche 911 už nemávzduchom chladený motor a vedľa originálu pôsobí ako obor, veď tiež váži takmer dvojnásobok!

Kto si chce s historickou 911 dnes zapretekať na okruhu či si ju užívať každý deň cestou do práce, má vo väčšine prípadov už smolu. Ceny veteránov sa vyšplhali do takej výšky, že najmä výkonnejšie a vzácnejšie verzie sú už mnohokrát príliš drahé alebo jednoducho sa nedajú zohnať. A ani samotní majitelia týchto vozidiel nechcú riskovať zničenie vzácnych kúskov, ktorých na svete ostávajú len desiatky či stovky.

**Keď je staré Porsche nové …**

Pre tých, ktorí sa nechcú svojho sna o klasickom Porsche vzdať, sa ponúka alternatíva nesúci meno Singer. Kalifornská spoločnosť, ktorej meno spoločné s výrobcom šijacích strojov len zhodou náhod, od roku 2009 vzdáva hold histórii a pre svojich zákazníkov stavia autá, ktoré sú verným odkazom klasického Porsche 911. Okrem retro vzhľadu ale Singer pridáva jeden nezanedbateľný bonus, modernú techniku, ktorá umožňuje dosahovať patričné výkony.

Automobily, ktorých vzorom sú najmä slávne verzie 911S, ľahká Carrera 2.7 RS a tiež pretekárske 911R, však nemožno označiť za obyčajné repliky. Ako základ svojich vozidiel Singer používa skutočné Porsche 911, avšak z neskoršej (a menej vzácnej) generácie 964, ktorá vznikala v rokoch 1989 až 1994. Technické riešenia tak zostávajú v maximálnej miere verné originálu a kód motorov sa zhoduje s číslom šasi. Karosériu, zodpovedajúcu svojim tvarom prvej generácii 911, Singer vyrába novú, na dosiahnutie nízkej hmotnosti, ktorá nepresahuje 1 300 kg, sú vo veľkej miere použitá uhlíkové vlákna.

Stredobodom ponuky je kupé, avšak tento rok sa začala tiež produkcia Targy. V druhom prípade na vás čaká charakteristický strešný oblúk za hlavami cestujúcich a vyberateľný stropný diel, presne tak, ako v Porsche zo 60. rokov. Pohľad na interiér len potvrdzuje verné spracovanie originálu. Interiéru dominuje palubná doska z Porsche vrátane dobových sedadiel a ovládacích prvkov. Singer si veľmi zakladá na kvalite a ručnom spracovaní, voliť je možné z nepreberného množstva materiálov a farieb.

**Vzduchom chladené motory majú až 395 koní**

V klasickom Porsche 911 nesmie chýbať vzduchom chladený šesťvalec typu boxer a presne taký v Singere nájdete. Originálne bloky motorov 911 sú ručne kompletne renovované a znovu vyvážené, prípadne sú osadené motormi novými, vyrábanými v spolupráci s firmou Cosworth. Na výber sú dokonca hneď tri jednotky, základný objem 3,6 l v modernom vydaní zodpovedá výkonu 270 koní, väčší motor 3,8 l potom ponúkne 360 ​​koní. Poslednou novinkou, ktorá sa predstavila vo vozidle Singer 911 Targa, je šesťvalec 4,0 l. Vďaka výkonu 395 koní a krútiacemu momentu 430 Nm s ním Singer zrýchľuje z 0 na 100 pod 4 sekundy a zvláda až 290 km/h. Prevodovka je manuálna šesťstupňová a svoj pôvod má rovnako v Porsche 911, tentoraz v generácii 993.

Ako už bolo spomenuté, podvozok vychádza z generácie 964, ani jemu sa však nevyhli zásadné úpravy. V podaní Singeru bol znížený a obdarený nastaviteľnými tlmičmi Öhlins, 17-palcové kolesá obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2s a vyzerajú presne ako originálne zliatinové kolesá Fuchs. Štvorpiestové brzdy s vetranými kotúčmi na všetkých kolesách sa postarajú o to, že Singer skrotíte za každých okolností.

Singer 911 nie je pre každého, ťažko môže ponúknuť pocit z vlastníctva historickej 911 zberateľskej hodnoty. Avšak ak je vaším snom staré Porsche 911 v dokonalom stave a s výkonmi dnešných športových áut, mohla by to byť tá pravá voľba. Cena zodpovedá zákazkovej ručnej výrobe a exkluzivite a záleží na konkrétnom vozidle, pre orientáciu môže poslúžiť suma okolo 400 tisíc amerických dolárov.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.