Fotogaléria:Slovenské ceny Citroënu C3 Picasso

V rámci upevňovania svojej pozície na medzinárodných trhoch predstavuje Renault po prvýkrát svoj nový model mimo územia Európy.


A vybral si na to malý crossover KWID. Ide o vozidlo primárne určené pre indický trh a zaujme nielen svojou stavbou karosérie, ale šikovne premyslenou sieťou lokálnych dodávateľov, aj vďaka ktorým si dokáže udržať svoju nízku cenu.

Najnovší prírastok – i keď cezpoľný – nekopíruje žiadnu dizajnovú líniu, nastolenú v tamojšom segmente A. Vozidlo je dlhé 3 680 milimetrov a 1 580 milimetrov vysoké, čo v kombinácii so svetlou výškou o hodnote 170 milimetrov a nápravami umiestnenými v krajných oblastiach karosérie vytvára celkom robustný dojem. Bohaté oplastovanie tiež zvýrazňuje predurčenie automobilu na mestské konglomerácie a rozmerný znak spolu s osvetlením sa nesie v duchu moderného podpisu značky, tvaru písmena C.

V modernom interiéri s vysokým posedom cestujúcich, nápadne pripomínajúcom Európanovi skôr produkty spoločnosti Dacia si však zákazník dokáže nájsť aj navigačný/multimediálny systém Media-Nav so 7-palcovým dotykovým displejom a konektivitou Bluetooth. Renault tiež v interiéri zdôrazňuje množstvo odkladacích priestorov. V tlačovej správe potom automobilka nedeklaruje presný objem batožinového priestoru, mal by však byť údajne najlepším vo svojej triede.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Zaujímavosťou je nezvyčajný spôsob vývoja a výroby automobilu, než na aký sme zvyknutí vo veľkých koncernoch. Renault vyvíjal vozidlo v tesnej blízkosti indického trhu, aby vedel lepšie zacieliť svoj produkt pre miestny trh. Pri výrobe tiež deklaruje využitie až 98% lokálnych dodávateľov, z čoho 60% pôsobí v regióne Chennai, kde bude automobil vyrábaný.

KWID je tiež prvým vozidlom značky Renault, v svetovom meradle predstavenom mimo európskych trhov. Uvedený bude onedlho primárne na indický trh s atraktívnou cenovkou vo výške 4 000 – 6 000 €.

Pokračujte na ďalší príspevok »