Fotogaléria:Slovenské ceny pre Toyotu Avensis

Na sutosalóne v New Yorku sa predstavilo množstvo noviniek. Niektoré u nás nikdy neuvidíme, iné sú zaujímavé aj pre nás.


**Lexus RX**

Lexus RX je doteraz najpredávanejším modelom tejto značky. Tak ako predchádzajúce novinky tejto značky, aj on dostal nové agresívne tvary. Ako sa nedávno vyjadril hlavný dizajnér, Lexus RX dostal výraznejší a robustnejší vzhľad, ale zároveň mu chceli ponechať aj tradičné črty, aby mohol aj on niesť posolstvo technického inovátorstva značky.

Poháňať ho bude prepracovaná šesťvalec s objemom 3,5 litra známy z predošlej generácie. Jej výkon narástol z 270 koní na vyše 300. Zákazníci sa budú môcť rozhodnúť medzi pohonom prednej nápravy alebo všetkých štyroch kolies. 8-stupňový automat, ktorý bol predtým výhradne určený pre modely F Sport nahradil staršiu 6-stupňovú automatickú prevodovku v modeloch RX350. Samozrejme sa dočkáme aj hybridnej verzie RX450h, ktorej výkon vzrástol z 245 na rovných 300 koní. Lexus tvrdí, že vylepšili aj jazdné vlastnosti pri zachovaní si typického komfortu jazdy.

Modelový rad bude doplnený o verziu F Sport, ktorý bude dodávaný iba s pohonom 4×4. Výbava bude zahŕňať aj aktívny stabilizátor zadnej nápravy, radenie pod volantom, 20-palcové kolesá a adaptívne odpruženie, ktoré bude poskytovať tuhší režim jazdy s názvom Sport S +.

**Honda Civic Coupe Concept**

O tomto koncepte sa hovorí ako o jednom z najradikálnejších z pohľadu zmien v smerovaní dizajnu Hondy. Desiata generácia Hondy Civic sa bude na začiatok ponúkať s dvomi motorizáciami, ktoré ako dobre tušíte, budú vybavené systémom VTEC. Prvý bude atmosférický štvorvalec o objeme 2.0l a turbom preplňovaný štvorvalec o objeme 1.5l. Oba budú spriahnuté so 6-stupňovým manuálom alebo automatickou prevodovkou CVT.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Honda je na ďalšie informácie dosť skúpa a tak si budeme musieť počkať na ďalšie technické údaje a taktiež, na ktoré trhy bude tento Civic Coupe uvedený. Dúfajme, že sa objaví aj na európskom trhu.

**Subaru STI Performance Concept**

Inzercia

Inzercia

Tento koncept z dielne Subaru (konkrétne Performance divízie U.S.) vychádza z úspešného modelu BRZ a prináša so sebou mnoho zmien zameraných na výkon a jazdné vlastnosti.

Prostredníctvom konceptu STI (Subaru Tecnica International) Performance nám chcú vývojári zo Subaru ukázať, že model BRZ ukrýva ešte mnoho možností ako ho ďalej vylepšovať.

Tento koncept má motor, ktorý STI vyvinula pre pretekársky špeciál BRZ Super GT spolu s ďalšími vylepšeniami na šasi, podvozku a dali si záležať aj na aerodynamike. Subaru by chcelo rozvíjať ponuku Performance komponentov aj pre iné modely vo verziách STI a plánujú sa ešte viac angažovať v oblasti motor športu než doposiaľ.

**Porsche Boxster Spyder**

Nový Boxster Spyder bude disponovať zatiaľ najvyšším výkonom a najlepšou ovládateľnosťou spomedzi všetkých jeho predchodcov. Porsche sa vyjadrilo, že to bude auto, ktoré je navrhnuté tak, aby poskytovalo vodičovi čo najviac pôžitku z jazdy. Bude ľahší o 30 kg, mať sparťanský interiér, prepracovaný podvozok, vylepšenú aerodynamiku a minimalistickú strechu. To všetko v spojení s atmosférickým 6-valcovým motorom typu boxer s objemom 3,8 litra a výkonom 375 koní ho robí doposiaľ najrýchlejším Boxsterom. Maximálna rýchlosť by sa mala pohybovať okolo 290 km/h.

Prevodovka bude výhradne 6-stupňový manuál, šprint z 0 na 100 km/h by mal zvládnuť za 4,3 s. To je zlepšenie o jednu desatinu sekundy oproti staršiemu modelu, ktorý má len 315 koní. Napriek tomu sa už teraz môžeme tešiť na jazdu s novým Boxster Spyder lebo Porsche prehlásilo, že jazda v ňom bude surovejšia, umocnená manuálnym radením rýchlostí, presného riadenia a krásnym zvukom.

**Jaguar XF**

Nový Jaguar XF nebude znamenať iba pozmenený design, ale bude sa niesť hlavne v znamení redukcie hmotnosti s použitím hliníka a tým nasledovať modelové rady XJ a nový XE. Tvorcovia tvrdia, že verzia s pohonom zadnej nápravy bude ľahšia o 60 kg a verzia s pohonom všetkých štyroch kolies zhodí dokonca 120 kg. Auto si pritom zachová skoro identické rozmery ako jeho predchodca. Jediná zmena nastala v náraste dĺžky rázvoru kolies o 2,5 cm.

Ponuka motorov bude obmedzená na benzínový šesťvalec preplňovaný kopmpresorom s výkonom 340 koni a krútiacim momentom 450 Nm. Pre verziu XF S tu bude k dispozícii ten istý motor s výkonom 380 koni a rovnakým krútiacim momentom. Motory budú dodávané s 8-stupňovým automatom a Jaguar tvrdí, že silnejšia verzia by mala zrýchliť z 0 na 100 za 5,1 sekundy so zadným pohonom a AWD verzia XF S by to mala stihnúť ešte o jednu desatinu sekundy skôr. Neskôr pribudne aj turbodiesel s objemom 2,0 l, ktorý by mal dosahovať spotrebu pod 5,9 l/100km.

Nový model XF bude hlavne plný nových technických hračiek a asistenčných systémov. Debutovať bude hlavne palubný systém InControl Touch Pro s 10,2 palcovým displejom, SSD diskom a quad-core procesorom.

**Range Rover SVAutobiography**

SVAutobiography je najluxusnejšia a najvýkonnejší rad, ktorý momentálne značka Range Rover ponúka. Pre rok 2016 príde na trh doposiaľ najdrahší model v celej 45-ročnej histórii Land Roveru. Tento super luxusný model bude stáť viac než 200 tisíc eur.

Poháňať ho bude osemvalec preplňovaný kompresorom s objemom 5,0 l a výkonom 542 koní, ktorý pochádza z modelu Range Rover Sport SVR. Bude sa ponúkať v krátkej verzii a vo verzii s predĺženým rázvorom. Zaujímavosťou bude aj dvojfarebné lakovanie, kde horná časť bude lakovaná v čiernej farbe, a farbu laku v spodnej časti si bude môcť zvoliť zákazník z 9 rôznych odtieňov sám. Na výber budú aj 22 palcové disky, ktoré ako tvrdí výrobca, sú veľmi drahé a s kvalitou podobnou drahokamu. Interiér sa nesie v duchu luxusu kam oko dovidí. Všade boli použité iba tie najluxusnejšie a najjemnejšie materiály.

Ako vieme, tak v roku 2016 a 2017 sa chystajú značky ako Rolls-Royce, Bentley, Mercedes-Benz a Rolls-Royce uviesť ich nové modely pre tento segment. Predstavenie nového modelu SVAutobiography znamená pre značku Land Rover, že si už teraz dobre podchytili trh s luxusnými SUV.

**Cadillac CT6**

Výrobca luxusných automobilov so 113 ročnou históriou na trhu, predstavil svoj nový a zároveň najluxusnejší model CT6, ktorý má ukázať ďalšie napredovanie tejto značky. Tá má veľké plány a chce expandovať aj na európsky trh, do Ázie, či na Stredný východ.

Model CT6 bude poháňaný preplňovaným radovým štvorvalcom z dielne GM s objemom 2,0 l, s výkonom 265 koni a bude poháňať iba zadnú nápravu. Ďalej ho nasledujú dva šesťvalce do V. Prvý je atmosférický o výkone 335 koni a druhý je preplňovaný dvoma turbami s výkonom 400 koní a s krútiacim momentom 400 Nm. Spriahnuté budú s 8-stupňovým automatom. Šesťvalce budú štandardne s pohonom 4×4 s rozdelením sily v pomere 50/50 v zimnom režime a v režime Sport v pomere 30/70.

Pasažieri budú rozmaznávaní audio systémom od Bose (až 34 reproduktorov), množstvom displejov zábavného systému a jeho vysokou konektivitou s inými zariadeniami. Samozrejmosťou bude aj Wi-Fi a bezdrôtové dobíjanie telefónov. Vodič bude mať vpredu veľký displej s uhlopriečkou 10,2 palca, cez ktorý bude môcť ovládať všetky funkcie a nastavenia automobilu. Cadillac plánuje výstavbu nového závodu v Číne, do ktorého neskôr presunie výrobu. Zatiaľ sa nový Cadillac plánuje vyrábať vo fabrike GM, v Detroite.

Pokračujte na ďalší príspevok »