Fotogaléria:Mazda 5 facelift

Automobilka Ferrari predstavuje ďalšiu evolúciu modelu 458 Italia. Nakoniec nenesie označenie 458 M, volá sa Ferrari 488 GTB.


Výrobca zrejme chcel touto zmenou upozorniť na skutočnosť, že nejde zďaleka len o nejaký facelift modelu Ferrari 458 Italia. Typ 488 GTB toho totiž priváža ďaleko viac, než by sme čakali, avšak fakticky Italli po šiestich rokoch výroby strieda. Najdôležitejšie novinkou sa stáva zástavba nového motora v podobe přímovstřikového osemvalca s objemom 3,9 l, ktorý síce má o 0,6 l menší objem ako doteraz, ale dočkal sa dopingu v podobe dvojice turbodúchadiel.

Vďaka tomu dosahuje výkon 670 koní (493 kW) pri 8 000 ot. / Min. a krútiaceho momentu plných 760 Nm už pri 3 000 ot. / min., čo je mimochodom o 100 koní, resp. 220 Nm viac než u Italie. Zrýchlenie z 0 na 100 km / h je 3 s, na 200 km / h to 488 GTB zvládne za 8,3 sa najvyššia rýchlosť leží na hranici 330 km / h. Niet teda divu, že okruh na Fiorane novinka zašla za 1:23. Krútiaci moment sa na kolesá zadnej nápravy prenáša skrz vylepšenú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku, nový výfukový trakt má vozu zabezpečiť „plný, čistý a úplne jedinečný“ zvuk.

Na prvý pohľad si na novom Ferrari 488 GTB všimneme mohutných otvorov pred zadnými kolesami pripomínajúcich niekdajšiu Ferrari 308 GTB. Každý z otvorov je rozdelený do dvoch sekcií vedúcich chladiaci vzduch k motoru. Odkaz na model Ferrari 458 Italia je obzvlášť dobre viditeľný pri pohľade na prednú časť karosérie, ktorej ale dominuje širšie spojler. Ďalšie prítlačné plochy sú situované pozdĺž prahov a spolu s novo tvarovaným difúzorom, doplneným aktívnymi klapkami, sa podieľa na obmedzenie vztlaku vo vysokých rýchlostiach.

Bezo zmien sa neobišlo ani poňatie zadku s párom nových kruhových svetiel zostavených z LED. Pri pohľade na palubnú dosku sa toho na prvý pohľad proti Italii veľa nezmenilo. Upravené boli ventilačné otvory (v horných koncoch sú viac pretiahnuté) aj prístrojový štít, v ktorom už dominantný otáčkomer nevystupuje toľko zo tienenie. Nová sú sedadlá a stredová konzola a ďalšie drobnosti. Nové kupé Ferrari 488 GTB oslávi svoju výstavnú premiéru už v marci v Ženeve, otvorené prevedenie Spider by mohlo nasledovať vo Frankfurte.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.