zahrievacie kolo / Opel Frontera
Zahrievacie kolo Opel Frontera
Verejnosť už dávno volá po dostupnom rodinnom aute a Opel prináša presne také. Nový Opel Frontera kombinuje moderný pohon, svieži dizajn, priestrannú kabínu, nemecké jazdné vlastnosti a slovenskú cenu. Aj dnes podlieza hranicu 20 tisíc eur a je zázrak, že sa mu to darí aj v aktuálnych časoch.
Vydané Text: Juraj Hrivnák
Chceli ste slušné dostupné rodinné auto? Teraz vám ho núka Opel a s cenou sa začína dokonca pod hranicou 20 tisíc eur!
Priestranný, dostupný, slovenský!
Nemecké jazdné vlastnosti: špecifické naladenie ovládania tlmičov a vlastný softvér riadenia sa starajú o to, aby Frontera jazdila ako pravý Opel. O jej vývoj sa starali inžinieri priamo v Rüsselsheime.
Dobrý rozhľad je základom bezpečnej cesty. Aj preto má Frontera v základe inteligentné LED svetlá vpredu.
Automat a hybrid v základe: bez ohľadu na motorizáciu, alebo stupeň výbavy, sa nemusíte starať o radenie. To za vás vyrieši nová a mimoriadne efektívna 6-stupňová dvojspojková automatická prevodovka s integrovaným hybridným systémom. V prípade elektrickej verzie prevodovka úplne absentuje, pretože nie je čo radiť.
Neobmedzujte sa! Maximálne statické zaťaženie strechy je až 240 kg! Pokojne si teda so sebou vezmite na strechu veľký stan a vyberte sa za zážitkami priamo v prírode!
Zadné parkovacie senzory tvoria súčasť základnej výbavy.
Objem kufra: štandardná konfigurácia: 460 litrov. Sklopené sedadlá: 1 600 litrov.
Nízka hmotnosť: na dnešné pomery je Opel Frontera príjemne ľahký. Spaľovacie verzie vážia už od 1 344 kg.
Päť nestačí? V ponuke je aj 7-miestna verzia, čo je v tomto segmente netradičné.
Digitálny prístrojový panel má uhlopriečku 10 palcov.
Na dlhých cestách oceníte služby inteligentného tempomatu, za ktorý si taktiež nemusíte priplácať!
Špeciálne tvarované sedadlá s AGR certifikátom znižujú záťaž kostrče na dlhých trasách
Za príplatok dostanete takýto zakrivený panel s dvojicou displejov. Vtedy môžete počítať aj s bezdrôtovým pripojením cez Apple CarPlay a Android Auto, ako aj so širokouhlou zadnou parkovacou kamerou.
Klimatizáciu dostanete v základnej výbave.
Elektrický komfort: v prípade elektrickej verzie máte možnosť ovládať napríklad klimatizáciu, či kúrenie na diaľku cez aplikáciu. Auto vás privíta nachystané na cestu a od prvej sekundy zaručí maximálny komfort.
Šikovný odkladací priestor sa prispôsobí veľkosti vášho zariadenia a udrží ho pekne na svojom mieste.
Opel Frontera na seba prebral úlohu dostupného modelu pre masy, ktorý má zároveň poskytnúť využiteľný priestor, variabilitu a komfort. Vyvíjali ho nemeckí inžinieri, stojí na modulárnej platforme koncernu Stellantis a montuje sa u nás, na Slovensku. Konkrétne v Trnave.
Je to sympatické auto, ktoré prekvapí pomerom ceny a hodnoty. Cena pod 20 tisíc začína byť čoraz ojedinelejším zjavom. Tu za ňu dostanete rovno verziu 1.2 hybrid s automatickou prevodovkou, ktorá dosahuje maximálny výkon 81 kW (110 k) a k tomu množstvo užitočnej základnej výbavy. V ponuke je však aj výkonnejšia verzia. Tú poháňa taktiež spomínaný nový motor, avšak s výkonom 107 kW (145 k) a krútiacim momentom slušných 230 Nm. Oba sú už miesto nespoľahlivého mokrého remeňa vybavené rozvodovou reťazou. Časť maximálneho výkonu motora pochádza z 21 kW (28 k) elektromotora zabudovaného do 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky.
Ak by vás to ťahalo viac k čisto elektrickej verzii s výkonom 83 kW (113 k) a batériou s kapacitou 44 kWh, isto vás poteší Opelelektrikarta s kreditom 500 €, ktorú dostanete zadarmo pri kúpe auta. Dodajme, že podľa normy WLTP dosahuje elektrická verzia Frontery kombinovaný dojazd 305 km.
Napriek orientácii na cenu si môžete Fronteru veľmi slušne vybaviť a vizuálne vylepšiť. K dispozícii sú rôzne schémy dvojfarebného lakovania karosérie s kontrastnou strechou. Veľmi sa nám páči, že Opel oživil plechové disky kolies. Za príplatok môžu byť bielej farby a verte nám, keď vám poviem, že vyzerajú famózne. V kombinácii s bielou strechou sú neprehliadnuteľné. Opel ukazuje, že aj auto pre ľudí môže byť vybavené modernými technológiami a hlavne, že môže byť cool.

Juraj Hrivnák
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.