NOVINKA
Modernizácia modelu Kia K8 zmenila kórejskú limuzínu na nepoznanie
Kórejská automobilka prepracovala limuzínu Kia K8, takže štylisticky je odteraz viac podobná najnovším modelom EV9, EV3 a ďalším…
Vydané Text: Redakcia (PK)
Kórejská automobilka predstavila faceliftovanú verziu modelu Kia K8, ktorý je na trhu od roku 2021 a v minulej generácii sa predávala s označením K7 alebo Cadenza. Podľa vyjadrení predstaviteľov automobilky má byť nová „Ká-osmička“ konkurentom predovšetkým pre Toyotu Camry. Aj z toho je zrejmé, že by sme novinku nemali čakať na starom kontinente. Aktuálne sa začína jej predaj na domácom trhu.
Výrazný exteriér
Kým model pred modernizáciou štylisticky pripomínal vlajkovú loď K9, faceliftovaná verzia už nesie rukopis najmladších súrodencov, teda napríklad SUV Sorento či elektromobilu EV9. Úzka predná mriežka a vertikálne svetlomety dodávajú modelu K8 veľmi moderný vzhľad. Treba podotknúť, že prepracovaná predná časť slušne ladí s dynamickými líniami sedanu a minimalistickou zadnou časťou zakončenou širokou svetelnou lištou.
Inzercia
Zadná časť prešla len decentnými úpravami. Zadný prepracovaný nárazník má teraz o čosi čistejší vzhľad. V súvislosti s modifikáciou náraznikov sa zmeny dotkli predných a zadných previsov. Za zmienku tiež stojí jedna pomerne výrazná zmena. Kia v prípade tohto auta upustila od falošných koncoviek výfuku.
Minimalistický interiér
Dizajnéri sa pohrali aj s interiérom. Ich snahou bolo, aby bol minimalistický ale zároveň luxusný a prehľadný. Či sa im to podarilo, posúďte sami. V interiéri sa nachádzajú nové ovládacie prvky klimatizácie, ktoré sú teraz umiestnené pod centrálnymi výduchmi ventilácie.
Kia pridala viac mäkčených plastov, sľubuje jemnejšie materiály a kvalitnejšiu povrchovú úpravu. Automobilka nezabudla ani veľké displeje či pás LED ambientného osvetlenia, ktorý opticky rozdeľuje palubnú dosku.
K displejom by sme mohli dodať, že nie sú integrované do palubnej dosky, ale stoja samostatne. Podrobnejšie informácie o výbavy momentálne známe nie sú. Vieme ale, že všetky verzie majú v základnej výbave desať airbagov.
Motory
Základnou pohonnou jednotkou v novom modeli sa stal benzínový 4-valec s objemom 2,5 litra s výkonom 195 koní. Pre náročnejších zákazníkov automobilka pripravila atmosféricky agregát 3.5 V6 s výkonom 296 koní. A motoristi si môžu v prípade šesťvalcovej jednotky vybrať medzi predným pohonom a štvorkolkou. Zaujímavou alternatívou je určite motor 3,5 LPG na plyn s výkonom 273 koní. Pre priaznivcov hybridov si kórejska automobilka pripravila plug-in hybrid, ktorá má v jadre štvorvalec 1.6 a systémový výkon 227 koní.
A ceny? Podľa aktuálneho kurzu sedan začína na čiastke 29 830 eur. Najdrahšia verzia zákazníkov vyjde na v prepočte 41 300 eur.