Zábava na cestách / Test CFMOTO 700CL-X Adventure

Keď prišla možnosť otestovať CFMOTO 700CL-X Adventure, ktoré vyvinulo talianske dizajnové štúdio Modena 40 v Rimini a vzniká v spolupráci s KTM, neváhal som a vyrazil do Zvolena.

Vydané  Text: 

Novinárske motocykle totiž spravuje zvolenský predajca CFMOTO. A tak som si povedal, že spojím príjemné s užitočným. Teda, že zo Zvolena do Bratislavy nepôjdem priamo po diaľnici, no po čo najvedľajších cestách. Aby som vyskúšal, čo motocykel dokáže. Lebo diaľnica býva väčšinou nuda. Teda, pokiaľ si na nej nespravíte vlastnú verziu MotoGP. No to už býva za hranicami dobrých mravov, čiže vám to odporúčať nebudem.

Počnúc farebnou kombináciou, cez predný blatník, až po tvarované sedadlo. CFMOTO 700CL-X Adventure ponúka viacero detailov, na ktoré sa chcete pozerať. Plne nastavené pruženie potom predstavuje čerešničku.

Viac zákrut, viac zábavy

Zo Zvolena som vyrazil do Bratislavy najprv smerom na juh po slovenskej ceste číslo 66. Poobedná premávka zavelila jasne. Žiadne oťukávanie, rýchlo sa zaradiť a nezdržiavať. Veľmi skoro som zistil, že prevodovka radí svoje stupne celkom rýchlo a presne bez hľadania neutrálu. To chcete, keď sa buď ponáhľate, alebo si užívate výkon. Keďže tento dobrodružný stroj využíva motor s objemom jemne pod 700 cm3, celkom ma prekvapilo, ako ochotne stúpal do otáčok. Jeho 52 kW (71 k) je presne to, čo vám úplne postačí na pokojnú, aj trochu svižnejšiu jazdu. Jej hranica leží niekde okolo rýchlosti 100 km/h. Teda, keď ste prerástli všetky tabuľky. Vtedy už dosť intenzívne cítite nápor vetra a ochranný štít považujete skôr za dizajnový doplnok ako za efektívnu ochranu. Nižší jazdci to však môžu vnímať úplne inak.

Inzercia

Advertisement

Za Hontianskymi Nemcami som odbočil na Sebechleby a Žemberovce, aby som smeroval na Vráble a Nitru. Tam sa otvárala nová kapitola zábavy. S utiahnutejšími zákrutami, horským priechodom a dynamickejšou jazdou. Napriek pneumatikám, ktoré vyzerajú, že ich bude baviť, keď dostanú pod seba aj nejakú tú hlinu, štrk a lesnú cestu, som nikdy nezachytil akékoľvek zaváhanie pri preklápaní medzi zákrutami. Aj vďaka širokým riadidlám v spojení so vzpriamenou pozíciou sedenia sa budete cítiť isto a bezpečne, čo podporí viac zábavy a ochoty naklopiť to v zákrute nižšie.

CFMOTO ponúka dva jazdné režimy, no nejaký extra rozdiel som medzi nimi nezaevidoval. Možno jeden z nich trochu intenzívnejšie zaberal zospodu, no to bolo asi tak všetko. Oveľa viac ma bavili brzdy, pretože predná posiela časť výkonu aj dozadu, čo zvyšuje stabilitu. A keď sa rozhodnete vyraziť mimo spevnených ciest, stále máte možnosť vypnúť si ABS, čo ponúka stále menej strojov. Nehovoriac o tom, že CFMOTO 700CL-X Adventure ponúka aj možnosť plného nastavenia prednej vidlice, aj zadného uloženia. Aby ste si podvozok vždy mohli prispôsobiť podľa vašich potrieb, prípadne podľa toho, po čom jazdíte.

Inzercia

Potrebujete viac?

Prístrojová doska využíva LCD technológiu, takže všetko vidíte celkom jasne a prehľadne. Akurát si konštruktéri povedali, že informáciu o dojazde nepotrebujete. Keď sa rozsvieti hladné oko, máte ísť natankovať. Len sa musíte pripraviť, že dieliky ubúdajú z plnej nádrže najprv optimisticky pomaly, no dole nebezpečne rýchlo. A o tom, koľko máte k dispozícii, sa nedozviete, ani keď sa rozsvieti rezerva. Relatívne široké sedadlo poskytuje dosť pohodlia, no za seba by som už nikoho ďalšieho nedával. Opäť — súvisí to s mojimi rozmermi. Za zmienku stojí aj výrazná koncovka výfuku. Okrem toho, že vydáva príjemný a odhodlaný zvuk, môže pritiahnuť aj nejeden zvedavý pohľad.

V ponuke príslušenstva nájdete aj bočné tašky, takže vydať sa na cesty nie je problém. Len sa pripravte na to, že nádrž má relatívne skromných 13 litrov, takže mne zasvietilo hladné oko niekde pred Sencom. Ak palubný počítač hovoril, že som mal spotrebu okolo 4,5 l/100 km, tak do Bratislavy by som ešte prišiel, no načo riskovať?

To som už od Nitry skúšal, čo vydržím na diaľnici. Tempomat som nastavil na 120 km/h a v tomto prípade to bol akceptovateľný kompromis medzi rýchlosťou presunu a odporom vetra. Ani ma veterné počasie úplne nechcelo sfúknuť, ani som nebrzdil premávku.

A čo hovorím na prvý čínsku moto skúsenosť? Vôbec to nebolo zlé. Nikdy som nemal obavu, že by som mal niečo stratiť, aj jazdné vlastnosti boli úplne štandardné. Ničím nestresovali, skôr upokojovali. A určite vás upokojí aj 5-ročná záruka, dostupná cena, či možnosť upraviť na verziu pre vodičské preukazy A2. CFMOTO 700CL-X Adventure predstavuje zaujímavú alternatívu pre ľudí, ktorí chcú jazdiť pokojne a nenaháňať sa za každú cenu. Užívať si pohodu, okolie a slobodu a občas zísť mimo spevnených ciest. Ak k nim patríte, niet veľmi nad čím váhať.

TECHNICKÉ ÚDAJE CFMOTO 700CL-X ADVENTURE

  • Motor R2, 693 cm3
  • Výkon 52 kW (71 k) pri 8 750 ot./min.
  • Krútiaci moment 61 Nm pri 6 500 ot./min.
  • Pohon zadného kolesa reťaz
  • Pneumatiky predná; zadná 110/80 R18; 170/60 R17
  • Objem nádrže 13 l
  • Pohotovostná hmotnosť 203 kg
  • Cena od 7 579 €




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

ODPORÚČANÉ



Inzercia

Advertisement