TEST

Ponuka, ktorá sa neodmieta / Poradca pri kúpe SsangYong Korando

Autá za normálne peniaze stále existujú. Neveríte? Stačí sa pozrieť na aktuálnu ponuku kórejského SsangYongu, ktorý si na Slovensku buduje dobré meno s nepriestrelným pomerom cena/výkon.

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 1/2024
Vydané  Text: 

Vyzerá to tak, že predajne kórejského výrobcu inflácia obišla. Okrem toho, že si väčšina modelov zachovala atraktívnu cenovku, obľúbené kompaktné SUV Korando je teraz k dispozícii v špeciálnej edícii s výbavou navyše a za zvýhodnenú cenu.

Nejde však o jediné lákadlo, pretože v porovnaní s priamou konkurenciou sa môže Korando stále pochváliť plnohodnotným pohonom všetkých štyroch kolies a čisto benzínovým prepĺňaným štvorvalcom pod kapotou. A to nie je ani zďaleka všetko, čo SsangYong Korando ponúka vo svojom rozsiahlom zozname výbavových stupňov.

Pozreli sme sa bližšie na to, čo sa z aktuálneho cenníka oplatí najviac.

Solídny základ

Dobrou správou je, že aj to najzákladnejšie Korando s cenou od 20 990 € ponúkne bežnému motoristovi všetko podstatné na každodenné jazdenie. Absurdné príplatky za samozrejmosti v tomto prípade nehrozia.

V štandardnej výbave dnes môžete nájsť všetky podstatné bezpečnostné aj komfortné prvky, vrátane najrôznejších asistenčných systémov. Pravda, väčšina z nich je dnes už povinná pre každé nové auto.

Okrem tých výstražných však Korando už v základe ponúka systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu, alebo núdzové brzdenie. Milo prekvapila štandardná prítomnosť alarmu proti krádeži, za ktorý by ste si pri iných značkách museli priplatiť.

Inzercia


Samozrejmosťou v každom Korande je tiež klasický tempomat, palubný počítač, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá s vyhrievaním, kožený volant či dokonca multimediálny systém s funkciou zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu, parkovacou kamerou a 6 reproduktormi. Ani za volantom základného Koranda sa tak nemáte za čo hanbiť.

Zlatá stredná cesta

Najväčšie lákadlo aktuálnej ponuky predstavuje zvýhodnená ponuka výbavového stupňa Style+ s cenou už od 21 990 €.

Okrem toho, že reprezentuje ideálny stred ponuky, cenový rozdiel medzi základným stupňom a limitovanou edíciou Style+ predstavuje len 1 000 €. Vzhľadom na objem položiek navyše ide o skutočne banálny príplatok so skvelou pridanou hodnotou. SsangYong teraz ponúka k zvýhodneniu na skladové vozidlá aj paket nadštandardnej výbavy v hodnote 1 000 € úplne zadarmo.

K najzaujímavejším prvkom nepochybne patria vyhrievaný volant a sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia, osemnásťpalcové zliatinové disky kolies alebo LED hmlové svetlomety s dekoračnými prvkami na prednom nárazníku.

Style+ štandardne obsahuje tiež plnohodnotnú 220 V zásuvku na stredovej konzole, bezdrôtovú nabíjačku mobilného telefónu, pevnú podlahu v batožinovom priestore, textilné koberčeky, tónované zadné sklá či strešné lyžiny.

Žiaľ, pre plnohodnotné Full LED svetlomety musíte siahnuť po dvoch vrcholných verziách Smart (23 590 €) alebo Premium (28 590 €). Okrem lepšej osvetľovacej techniky lákajú tiež na digitálny prístrojový štít pred vodičom, bezkľúčový vstup a štartovanie, adaptívny tempomat, pokročilé asistenčné systémy, náladové osvetlenie interiéru či dokonca kožené prevedenie sedadiel s elektrickým nastavením a ventiláciou (výhradne Premium).

Je takmer neuveriteľné, že aj s množstvom luxusnej výbavy si Korando udržiava priaznivú cenu pod hranicou 29-tisíc eur.

Tradičné proporcie SUV potešia najmä tých, ktorým záleží na priestore v interiéri a priechodnosti v teréne. Okrem slušnej svetlej výšky podvozka môže byť Korando vybavené aj plnohodnotným systémom 4 × 4. Dizajn ozvláštňuje zaujímavá grafika zadných svetlometov, tie predné sú v nižších výbavách len halogénové s LED denným svietením.

Dôležité rozhodnutia

Každý záujemca o nové Korando sa bude musieť rozhodnúť, či investovať do pohonu všetkých štyroch kolies a šesťstupňovej automatickej prevodovky. SsangYong totiž umožňuje dokúpiť si spomínané položky samostatne pre každý výbavový stupeň, vrátane toho základného, a to za jednotnú cenu.

Príplatok za pohon 4 × 4 stojí vždy 1 890 €, zatiaľ čo komfort samočinného radenia prevodových stupňov vás vyjde na ďalších 1 790 €.

Spolu tak môžu tieto dve príplatkové položky nafúknuť konečnú cenu Koranda o viac než 3 600 €. Rovnako treba mať na pamäti, že pohon všetkých štyroch kolies aj hydromeničová automatická prevodovka negatívne vplývajú na spotrebu paliva, ktorá môže bez väčších problémov prekonať hranicu 9 l/100 km. V našom teste sme sa presvedčili, že Korando s manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy dokáže jazdiť s výrazne nižšou spotrebou okolo 7 l/100 km.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.