Štýlovka s pridanou hodnotou

CAPUCCINO / Predstavujeme FIAT 600e (aktualizované o slovenské ceny)

Prebudí vaše zmysly, pošteklí vašu chuť do života a poteší vaše oči.

Nový Fiat 600e má s obľúbeným ranným nápojom Talianov veľa spoločné!
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 1/2024.
Vydané  Text: 

Privítajte nový Fiat 600e! Filozofický nástupca modelu 500X prichádza popri jeho hybridných bratoch aj v čisto elektrickej podobe a je pripravený vniesť šteklivé napätie do vášho života. Praktickými vlastnosťami, tichou a dynamickou jazdou, ale aj nádherným dizajnom plným prekvapení a prvkov, ktorými Taliani tak radi vdychujú život svojim štvorkolesovým umeleckým dielam. Taliani postavili návrh tohto auta na troch hlavných pilieroch. Auto muselo poskytovať maximálny priestor v kompaktnej karosérii, muselo byť cool a kombinovať ikonický šarm s úspornou prevádzkou. Vďaka možnostiam, ktoré poskytuje novej 600e platforma CMP koncernu Stellantis, sa to podarilo. Veď posúďte sami!

Kompaktná karoséria má dĺžku 4,17 metra a rázvor 2,56 metra. V rámci nej však inžinieri poposúvali bedrové body posádky a dosiahli tak o 30 mm viac priestoru na nohy. Otvor dverí sa zväčšil o 37 mm pre jednoduchšie nastupovanie dozadu.

Manévrovateľnosť je vynikajúca: Fiat 600e sa otočí na priemere 10,5 metra.

Batéria uložená pod zadnými sedadlami nezasahuje do batožinového priestoru. Je vyrobená tak, aby sa jej články dali jednoducho preskladať v rámci recyklácie, či na účely jej druhého života ako úložisko energie napríklad pre domácnosti. Má kapacitu 54 kWh (využiteľných 51 kWh) a dá sa nabíjať maximálnym výkonom 100 kW. To znamená nabitie z 20 na 80 % kapacity za menej ako hodinu. Palubná nabíjačka na striedavý prúd má maximálny výkon 11 kW. Záruka na batériu je 8 rokov/160 000 km.

Inzercia


Na jedno nabitie prejde Fiat 600e až 402 km podľa WLTP. V čisto mestskej prevádzke to môže byť až 603 km. Fiat 600e dosahuje nízku spotrebu aj vďaka štandardne dodávanému tepelnému čerpadlu, ktoré znižuje spotrebu najmä v zimných mesiacoch.

Aj ako hybrid! Ak sa nechcete spoliehať iba na elektrinu, Fiat 600 si môžete kúpiť aj s úsporným a výkonným hybridným pohonom a tankovať benzín na každej čerpacej stanici.

Dominantnejšia kapota a ostrejší nos odlišujú dospelejšiu a asertívnejšiu 600e od chutnej 500e. Kolesá môžu mať priemer až 18 palcov.

Nový elektromotor s o 50 % tichšou prevádzkou poháňa predné kolesá. Má výkon 115 kW (155 k), krútiaci moment 260 Nm a Fiat 600e s ním zrýchli z pokoja na 100 km/h za slušných 9 sekúnd.

Nový Fiat 600e stojí na platforme CMP koncernu Stellantis. To mu dáva najmodernejšie technické riešenia, vysokú mieru bezpečnosti a zároveň nízku hmotnosť. Na pomery elektromobilov je model 600e veľmi ľahký. Váži iba 1 520 kg.

Sedadlo vodiča ponúka masážnu funkciu, ktorá na dlhších cestách zamedzí bolesti v oblasti bedier.

Z kabíny je vďaka výkonným LED svetlám perfektný výhľad aj v noci.

Kabína ponúka až 15 litrov odkladacích priestorov vrátane Smart stredového tunela, ktorý si prispôsobíte podľa seba. Batožinový priestor má objem až 360 litrov. Inžinieri totiž pridali na zadnej časti auta až 600 mm do dĺžky.

Asistenčné systémy sa starajú o vašu aktívnu bezpečnosť. Fiat 600e zvládne vďaka kamere, radaru a senzorom asistovanú jazdu na úrovni Level 2.

Aktualizácia: Slovenské ceny nového FIAT 600e

Slovenské zastúpenie značky FIAT medzičasom zverejnilo cenník modelu 600e a podľa mnohých bude cenové nastavenie tejto horúcej novinky vskutku motivujúce ku kúpe.

Cenníková cena začína na 35.490 € za verziu vo výbave s názvom (RED),

línia výbavy LaPrima figuruje s cenníkovou cenou 39.990 €.

Obe verzie ponúkajú akumulátor s kapacitou 54 kWh a pohon predných kolies s max. výkonom 115 kW (156 koní). Východisková farba karosérie je červená (RED) a nádherná oranžová v LaPrima, ďalšie laky sú za príplatok 350 až 600 €.

Prikladáme kompletný cenník ako PDF:




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.