Technické údaje Škoda Fabia Kombi III 1.2 TSI 90 hp (2014)


Škoda Superb je k dispozícii na prenájom v AVIS Maxirent od 569 €

  • Pokles vo výrobe nových áut spôsobujú aj nové ekologické a bezpečnostné požiadavky na autá
  • Dopyt po autách klesol a klienti sú pre banky viac rizikoví
  • Problémom sú aj nedostatok materiálov vo výrobe a dlhé doby dodania
  • Dlhodobý nájom je dnes ideálna alternatíva ku kúpe auta

 

Od konca roka 2020 bolo možné pozorovať rast cien takmer vo všetkých odvetviach ekonomiky. Mnohí to dávali za vinu práve prebiehajúcej pandémii COVID-19 a zníženému objemu výroby. O niekoľko mesiacov neskôr sa však už ukázalo, že problém je komplexnejšízotavovanie bude trvať podstatne dlhšie, ako sa predpokladalo.

Inzercia

Inzercia

V roku 2020 sme v Európe zaznamenali pokles výroby nových áut o viac ako 23%, čo je predstavuje viac ako 3 milióny vozidiel z výrobného pásu. Trh s autami sa aj preto začal transformovať rýchlejšie. Veľký dôraz sa kladie na ekológiu a bezpečnosť. Dôraz na tieto požiadavky brzdia rýchlejšie zotavovanie sa automobilového odvetvia z poklesu spôsobeného pandémiou.

Výrobcovia sa sústreďujú na nové technológie. Čím je väčší dopyt po smart a eko autách, tým je väčší tlak na mikročipy, ktoré sa stali absolútne nedostatkovým tovarom.

Čo sa týka celkového objemu výroby áut, analytici odhadujú, že na predkrízové čísla sa auto-moto sektor dostane najskôr v roku 2023.

Dopyt je nižší, klienti sú rizikovejší

Znie to paradoxne, ale prečo je dopyt po autách nižší? Súvisí to predovšetkým s dvomi faktormi:

Tým prvým faktorom je neistota z ďalšieho vývoja pandémie. Firmy i bežní ľudia si vytvárajú rezervný vankúš zo svojich úspor. Odkladajú nákup vecí, ktoré majú charakter dlhodobej spotreby na neskôr. Inak povedané, ak majú „na čom“ jazdiť, tak neriešia nové nákupy.

Druhým faktorom je, že bežní ľudia a takisto aj firmy, aj keď majú potrebu a chceli by si kúpiť nové či jazdené auto, nie je to pre nich také jednoduché. V čase pandémie sú pre banky a leasingové spoločnosti podstatne rizikovejšími subjektmi, v porovnaní s tým, ako tomu rok dozadu. Buď majú smolu a neprejdú schvaľovacím procesom finančnej inštitúcie vôbec, alebo relatívne so šťastím týmto sitom prejdú, ale na úkor nevýhodnejšieho úroku či vyššej akontácie.

Výrobné kapacity sú nižšie, materiálov je nedostatok

Pandémia a v reakcii na ňu lockdowny či nútené PN-ky a OČR-ky spôsobili, že fabriky z personálneho hľadiska nemohli vyrábať tempom, aké pôvodne plánovali.

Okrem chýbajúcich zamestnancov fabrík automobilky cielene nastavili zníženie výroby a sústredili sa len na výrobu vozidiel na objednávku.  Čím dlhšie obmedzenia trvali, tým viac sa narúšal subdodávateľský reťazec. Ku koncu roka 2020 nastalo to, že sa nielen začal prejavovať nedostatok konečného produktu, ktorým autom je, ale začal chýbať aj materiál na jeho kompletizáciu. Tieto nedostatky materiálov sa prejavili aj v oblasti takzvaného after sales, kde ovplyvnili dodávky náhradných dielov. Tie teraz chýbajú pri oprave áut, čím sa samotný servis auta ešte viac naťahuje. Akékoľvek opravy či servis auta preto trvajú podstatne dlhšie.

Ako je možné že chýbajú materiály? Výroba tovarov a medzinárodný obchod sa v rámci zmeny správania ľudí a dopytu prispôsoboval a subdodávatelia dodávali materiály do odvetví, kde bol dopyt po iných tovaroch vyšší. Tým, že áut sa objednávalo a vyrábalo menej, dodávatelia sa museli tomu trendu rýchlo prispôsobiť.

Áut je menej, ich dodanie trvá v priemere 6 mesiacov a ceny rastú. Ako riešenie sa ukazuje dlhodobý prenájom áut.

Svet sa nezastavil a ľudia i tovary sa naďalej potrebujú presúvať. Letecká doprava je ešte stále z pohľadu šírenia vírusu riziková. V leteckom odvetví takisto možno pozorovať vysoký nárast cien. Správanie ľudí sa mení a intenzívnejšie vyhľadávajú možnosti individuálnej dopravy, najčastejšie autom. Kúpa nového auta je čím ďalej nedostupnejšia pre stále väčšiu skupinu ľudí. Kým cena Škody Octavia 3. generácie štartovala na úrovni 13 990 eur s DPH, tak pri 4. generácii tohto modelu je to až 17 900 eur s DPH.

Jedným z riešení tejto situácie je prenájom auta. Či už ad hoc, napríklad na dovolenku či výlet, alebo potom všeobecne na dlhodobo. Prenájom sa stáva výhodnou alternatívou ku kúpe, nového či ojazdeného auta a zároveň má ambíciu vyriešiť problémy, ktoré sme opísali vyššie.

Pri prenájme nájomca auto nevlastní, iba ho využíva.

S prenajatým autom má minimálne starosti.

Viazanosť si prispôsobí tak, ako to vyhovuje jemu.

Nemusí chodiť do bánk či leasingoviek a nechávať sa úverovo schvaľovať.

V neposlednom rade nečaká a auto ma k dispozícii ihneď. Znie to zaujímavo.

Kúpa nového auta je v každej rodine veľká udalosť, pretože sa jedná o veľkú investíciu. Dnes ale existujú lepšie alternatívy, ktoré stoja menej a zároveň sú podstatne jednoduchšie – dlhodobý prenájom.

Dlhodobý prenájom auta môže nahradiť vlastnenie auta aj po pandémii

Čoraz viac vidíme, ako je dôležité vedieť pružne reagovať na zmenu našej situácie v domácnosti či vo firme. Hlavne, pokiaľ ide o financie. „Prenájom vo všeobecnosti, tak ako je to aj pri nehnuteľnostiach, umožňuje to, že sa viete flexibilne prispôsobiť vzniknutej situácii a zmluvu ukončiť za nejaký poplatok aj predčasne; tým pádom prehodíte starosti na dodávateľa služby,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti AVIS, Juraj Šulhaň.

Prenájom je zároveň možnosť, flexibilita skúšať a hľadať to, čo vám vyhovuje. Farba, veľkosť, výkon či cena. Inak povedané, máte možnosť výberu pre prípad, že túto zmenu potrebujete alebo len tak, pre radosť.

Veľkou výhodou je, že spravidla nemusíte vôbec čakať a k autu sa dostanete z večera do rána. Na trhu sa nachádzajú poskytovatelia, u ktorých si auto viete objednať jednoducho online a jazdiť viete už na druhý deň. Stačí si len otvoriť internetový prehliadač, venovať pár minút vyhľadávaniu cez Google a vybrať si tú najlepšiu ponuku. Pokiaľ viete, že si nemôžete dovoliť nové auto kúpiť, banke sa úverovo zaviazať nechcete a zároveň chcete predísť neočakávaným udalostiam, napríklad poruche na jazdenom aute, tak prenájom nového či čerstvo zabehnutého auta môže byť konkrétne pre vás tou najlepšou voľbou. Vy tak necháte starostlivosť o vozidlo na profesionálov a môžete sa venovať svojej práci, rodine a vašim koníčkom.

ZnačkaŠkoda
ModelFabia
TypKombi III 1.2 TSI 90 hp
Rok výroby/modelový ročník2014
Dĺžka4257 mm
Šírka1732 mm
Výška1467 mm
Rázvor2470 mm
Prevádzková hmotnosť1133 kg
Užitočné zaťaženie530 kg
Objem batožinového priestoru (min.)530 dm3
Objem batožinového priestoru (max.)1395 dm3
Max. výkon90 kW
Max. výkon pri4400-5400 ot./min
Max. krútiaci moment160 Nm
Max. krútiaci moment pri1400-3500 ot./min
Max. rýchlosť185 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h11 s
Palivobenzín
Objem valcov1197 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov5
Kombinovaná spotreba4,7 l/100 km
Emisie CO2107 g/km
Cena278900

Pokračujte na ďalší príspevok »



Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie