Je to definitívne: Nové radary na Slovensku, rozdávajú pokuty 800 eur
Dlhé diskusie sa chýlia ku koncu. Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok ohlásil, že vláda má už v stredu schváliť novú kompetenciu pre samosprávy, informuje Denník N. V rámci svojej pôsobnosti dostanú možnosť nechať pri cestách namontovať nové radary, ktoré budú dohliadať na maximálnu povolenú rýchlosť.
Slovensko zostáva jednou z mála krajín Európy, kde by ste márne hľadali stacionárne radary na cestách. Štát ich dodnes nedokázal rozmiestniť. Zdá sa, že sa teraz pokúša o istú formu reparátu. Túto právomoc dostanú mestá a obce. Uvidíme, ako sa s novou kompetenciou popasujú a či budú postupovať rýchlejšie ako štát.
Objektívna zodpovednosť a pokuty za rýchlosť
Už dlho platí na slovenských cestách objektívna zodpovednosť. Doteraz sa však využívala v situáciách, kedy vás policajti namerali pri rýchlej jazde a následne vám prišla pokuta poštou.
Rovnako to bude fungovať aj vtedy, keď porušenie predpisov odhalia nové radary. Priestupok zaznamenajú a zadokumentujú – odfotia vás tak, aby bola viditeľná ŠPZ vášho auta. Následne vám po spracovaní doručia pokutu za rýchlosť poštou a vy ju budete musieť v stanovenom čase zaplatiť.
Pokuty za rýchlosť sú odstupňované podľa závažnosti priestupku až do sumy 800 eur. Platí, že v obciach bývajú sankcie prísnejšie, pretože hrozí väčšie riziko plynúce z rýchlej jazdy napríklad pre chodcov či cyklistov.
Nové radary v slovenských obciach
Viaceré samosprávy už prejavili záujem nainštalovať na svojich uliciach nové radary, ktoré majú vodičov donútiť jazdiť predpisovo. V minulosti sa k takejto možnosti staval pozitívne napríklad starosta bratislavského Ružinova Martin Chren. Minister vnútra Šutaj Eštok ale zároveň zdôrazňuje, že má záujem dbať na primeraný prístup, pokiaľ o kontrolu rýchlostných limitov.
Zjavne sa tak chce vyhnúť situácii, aká nastala v Taliansku. Krajina musela prijať protiopatrenia, pretože meranie rýchlosti v obciach sa tam doslova zvrhlo na očividnú snahu za každú cenu zarobiť čo najviac peňazí do svojich miestnych rozpočtov. To rozhodne nemá byť primárnym cieľom pre nové radary.



















