Chcú povinne predĺžiť tankovanie na 12 minút: Zákerné obmedzenie benzínových a naftových áut

Po novom by sa malo predĺžiť tankovanie na čerpacej stanici. Nemá to však žiaden technologický dôvod, ale ide o umelné plytvanie časom motoristov na čerpacích staniciach.
predĺžiť tankovanie

Už na prvé počutie ide o veľmi zvláštny nápad. Prečo by chcel niekto zámerne predĺžiť tankovanie a pobyt vodičov na čerpačkách? Pôvod tejto myšlienky treba hľadať u ekologických lobistov, ktorí sú zjavne pripravení urobiť čokoľvek v záujme zvýšenia atraktivity elektromobility. Keď nedokážu k prechodu na elektrický pohon ľudí motivovať prirodzenou cestou, prichádzajú na rad zákazy a obmedzenia.

Do čo najrýchlejšieho nabíjania elektrických áut už natiekli obrovské peniaze. Automobilky a veľkí hráči odvetvia si veľmi dobre uvedomujú, že motoristi si zvykli na komfort, ktorí im poskytujú benzínové a naftové autá. Každý chce iba dotankovať či dobiť svoje auto a čo najrýchlejšie pokračovať v ceste. Treba uznať, že elektromobily už medzičasom urobili veľký pokrok – nabíjacie stanice im dnes zvládnu dodať energiu omnoho rýchlejšie ako v minulosti.

poškodí palivo motory

Boj proti spaľovacím motorom

Ani pokračujúci rozvoj elektrického nabíjania zjavne niektorým podporovateľom elektromobility nestačí. Chceli by, aby spaľovací motor bol pre motoristov za každú cenu čo najmenej zaujímavý. Vzhľadom na to, že elektromobily sa ešte v tomto smere stále nedokážu vyrovnať spaľovákom po technologickej stránke, portál elektrek.co prišiel s provokatívnou myšlienkou. Čo tak úmyselne predĺžiť tankovanie benzínu a nafty?

Autor spomenutého článku chce znížiť maximálny prietok paliva z 10 galónov na 3 galóny za minútu. Vyjadrené v litroch, chcel by predĺžiť tankovanie tak, aby ste mohli za minútu do svojho auta doplniť najviac 11 litrov paliva namiesto takmer 38 litrov za minútu. Portál pridáva aj konkrétny príklad. Tankovanie veľkého pick-upu ako Ford F-150 s nádržou s objemom 136 litrov by trvalo namiesto štyroch až dvanásť minút.

zákaz naftových a benzínových áut

Kto by z nápadu predĺžiť tankovanie profitoval?

Určite nie vlastníci klasických áut, ktorí by museli dlhšie čakať na čerpacích staniciach – tobôž počas špičky, keď by museli najskôr počkať v rade a následne by ešte zabíjali čas zdĺhavým tankovaním vlastného auta.

Potešiť by sa mohli pumpári. Keď trávime na benzínkach viac času, máme tendenciu kúpiť si viac tovaru ako občerstvenie či káva. Práve to sú produkty, na ktorých majú čerpačky vyššie marže a najviac na nich zarábajú. Samotné pohonné hmoty a ich predaj im totiž veľa zisku spravidla neprinášajú.

Samozrejme, myšlienka predĺžiť tankovanie si určite získa podporu v kruhoch ekologických aktivistov, ktorí chcú spaľovacie motory dostať čo najskôr preč z ciest. Mnohí sa pritom nepozerajú na následky pre ľudí, ktorí si iný druh auta nemôžu dovoliť a využívajú vozidlo napríklad na dopravu do práce, odvoz detí do školy a podobne.

Jedno je isté. V čase pokračujúcej horúcej diskusie o zákaze spaľovacích motorov a jeho možnom zjemnení stále prichádzajú aj protichodné nápady. Tie by chceli naopak benzínové a naftové vozidlá čo najviac dostať pod tlak a priškrtiť.