Novinka
Škoda Kylaq: Čo môžeme čakať od najmenšieho SUV značky? Malé, ale praktické
Škoda usilovne pripravuje svoj nový model Kylaq, ktorý bude najmenším SUV značky. Hoci sa v Európe tešíme na elektrickú Škodu Elroq, v Indii všetky oči smerujú práve na Kylaq. Tento nový model, vyrábaný v Indii, bude lacnejšou a menšou alternatívou k modelu Kushaq a predstaví sa ako vstupný model do portfólia skupiny VAG.
Názov Kylaq získal vďaka verejnému hlasovaniu na sociálnych sieťach. Rovnako ako Elroq v Európe, aj Kylaq bude prvým SUV v Indii s dizajnovým jazykom Modern Solid. Vyznačuje sa LED svetelným podpisom, delenými svetlometmi a kompaktnými rozmermi (dĺžkou 3 995 mm a menšími prevismi). V interiéri, kde rázvor dosahuje 2 566 mm, očakávajte jednoduché, no praktické materiály a dostatok moderných technológií. Priestoru je dostatok, čo je typické pre modely Škoda, aj keď ide o najmenšie SUV v globálnej ponuke značky.
Pod kapotou Kylaqu je osvedčený motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k) a maximálnym krútiacim momentom 178 Nm. Na výber bude šesťstupňová manuálna alebo automatická prevodovka s rovnakým počtom stupňov, pričom pohon je riešený výhradne na predné kolesá. Kylaq je postavený na platforme MQB A0 IN, ktorú využívajú aj ďalšie modely ako Škoda Kushaq a Volkswagen Taigun. Je nepravdepodobné, že by sa Kylaq dostal mimo Indiu, no ak áno, možno by sa objavil skôr na iných ázijských trhoch ako v Európe.
Debut Kylaqu je naplánovaný na 6. novembra, pričom na indickom trhu sa objaví v roku 2025.
Premiéra: Škoda Elroq prichádza na európsky trh ako najdostupnejšie elektrické SUV vo svojej triede

Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!