Nový model
Súboj Renaultu o zákazníka s čínskou konkurenciou začína! Znižuje náklady na nový model až o 40 %
Automobilka Renault oznámila, že tento mesiac začína s inžinierskymi prácami na vývoji nového elektrického modelu Twinga. Ako uvádzajú zdroje pre agentúru Reuters, výroba nového Twinga by sa mala spustiť v roku 2026 a má byť priamou konkurenciou modelom čínskych výrobcov.
Firma Ampere, EV jednotka Renaultu, už začala s výberom dodávateľov a vývojom prototypov. Výroba elektrického Twinga bude prebiehať v meste Novo Mesto v Slovinsku.
Nové e-Twingo bude nástupcom Twinga Z. E., ktorého cena v Nemecku začína na 28 000 € (alebo prostredníctvom financovania 312 €/mesačne) v závislosti od výbavy.
Oficiálna slovenská webová stránka výrobcu nemá Twingo Z.E. v ponuke.
Podľa štandardov normy WLTP má Twingo Z.E kombinovaný dojazd na jedno nabitie približne 190 km s priemernou spotrebou energie 11,2 kWh/100 km.

Renault Twingo ako koncept medzi ďalšími vozidlami značky Renault – vpravo je Renault 5, od ktorého máme veľké očakávania.
[GOOGLEAD]
Reakcia na hroziacu expanziu čínskych značiek?
K tomuto kroku sa automobilka rozhodla vzhľadom na rýchly prienik čínsky automobiliek na európsky trh.
Čínske automobilky majú jednu veľkú výhodu v porovnaní s európskymi výrobcami, a to samotný vývoj. Zatiaľ čo v Európe trvá vývoj elektrického vozidla spravidla päť rokov, čínskym automobilkám sa podarilo skrátiť vývoj o polovicu, čiže na dva a pol roka.
V marci Gilles Le Borgne, riaditeľ technologického vývoja Renault, povedal pre francúzske noviny Les Echos, že pre zrýchlenie uvedenia nového Twinga na trh znížia inžinieri počet dielov o 20 %, pričom použijú druhotné komponenty a uprednostnia diely dostupné u dodávateľov.
Taktiež si automobilka dala za cieľ znížiť výrobné náklady na nové Twingo o 40 % v porovnaní s inými elektromobilmi. Hlavne skrátením výrobného času, použitím lacnejších batérií a zrýchlením uvedenia na trh.

NOVÝ RENAULT TWINGO, ak sa bude držať zverejnených vizualizácií, ponúkne podobný charakter ako v minulosti, avšak interpretovaný pre potreby novej doby. Podobným prerodom si prešiel aj RENAULT 5, s ktorým má automobilka spojené veľké očakávania.

Nové TWINGO zrejme nebude líder, čo sa týka batožinového priestoru – ani to nie je jeho zámer, pretože cieľom automobilky je ponúknuť trhom lacný elektromobil do mesta pre jednotlivcov alebo dve osoby. Napriek tomu budú vzadu ďalšie dve až tri sedadlá.
Podľa agentúry Reuters má Renault v pláne spoluprácu s ďalšími európskymi výrobcami automobilov s cieľom naďalej znižovať náklady.
Prvé rozhovory už začali s automobilkou Volkswagen, hlavne o zdieľaní platformy nového Twinga.
Rozhovory budú pokračovať súbežne s vývojom vozidla. Týmto krokom sa Renault pridáva k ostatným európskym výrobcom, ktorí sa snažia vyrábať menšie elektromobily s predajnou cenou pod 20 000 eur.
Na Slovensku je cenovo najdostupnejším elektrickým vozidlom model značky patriacej pod koncern Renault, Dacia Spring, s cenou začínajúcou 20 250 €. V priebehu apríla má začať predaj úplne novej Dacie Spring. Na oficiálnej slovenskej webovej stránke nie sú ceny ešte zverejnené a odchádzajúci Spring už nefiguruje ani medzi novými, tak ani medzi oficiálne dostupnými skladovými vozidlami.
Britský motoristický web Carmagazine uvádza, že ceny novej Dacie Spring vo Veľkej Británii budú štartovať na 14 995 GBP, čo je v prepočte ~17 560 €.
Test Dacia Spring Cargo: Firme ušetrí peniaze a má 1,5× väčší kufor ako Superb kombi

Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk