Vydieranie? Tesla majiteľovi v servise „uzamkla“ až tretinu dojazdu a účtuje si 4 400 € za sprístupnenie
Autá sú čoraz častejšie pripojené na internet. Automobilky v tom vidia nový spôsob, ako od zákazníkov získať peniaze.
Tesla si od zákazníkov pýta až 4 500 dolárov (4 400 eur) za odomknutie tretiny dojazdu v batérii, ktorú majú vo svojom aute už nainštalovanú. Tesla totiž vedome predávala Model S so softvérovo uzamknutými batériami. Zatiaľ čo v aute bola vždy nainštalovaná až 60 kWh batéria, spoločnosť **Tesla prezentovala zákazníkom, že ide len o 40 kWh verziu, aby od nich mohla neskôr žiadať peniaze za odomknutie.** Tento scenár nám nápadne pripomína nedávny pokus BMW spoplatňovať vyhrievanie sedadiel, ktoré sa v autách nachádza už z výroby.
### ŠETRENIE NÁKLADOV
Samozrejme, za všetkým môžeme hľadať šetrenie nákladov vo výrobe. **Aby automobilka nemusela vyrábať niekoľko rôznych druhov batérií, rozhodla softvérovo obmedziť časť kapacity 60 kWh batérie zákazníkom, ktorí mali záujem o model s nižším dojazdom.**
Najnovší prípad sa týka jazdeného Modelu S, ktorý vyšiel z fabriky s nainštalovanou 60 kWh batériou, neskôr však došlo k originálnej výmene za akumulátor s väčšou kapacitou 90 kWh. Naposledy však majiteľovi pri návšteve servisného strediska Tesla „iniciatívne“ a bez akéhokoľvek vysvetlenia uzamkla až 130 kilometrov dojazdu. Akonáhle si túto zmenu majiteľ všimol, pokúsil sa Tesle vysvetliť, že za svoju 90 kWh batériu v minulosti riadne zaplatil, **na čo mu servisné stredisko poslalo ponuku v hodnote 4 500 dolárov za opätovné odomknutie batérie.** Očividne sa však jednalo o neoprávnený zásah zo strany servisu, pričom snahu o získanie dodatočných 4 500 dolárov od majiteľa možno pokojne označiť za vydieranie.
Pochopiteľne, majiteľ Modelu S zverejnil tento príbeh na sociálnej sieti, čo zaujalo aj samotnú automobilku Tesla. Tá mu po tlaku verejnosti prisľúbila okamžitú nápravu situácie.