Test Honda CR-V s benzínovým motorom: Favorit segmentu

Druhé najpredávanejšie SUV sveta nás oslovilo skvelými priestorovými pomermi v interiéri a dojmom vysokej bezpečnosti.
Honda vie robiť dobré autá a skvelé celosvetové predaje modelov Civic a CR-V sú toho dôkazom. My sme Hondu CR-V testovali v sedemmiestnom vyhotovení vo výbave Lifestyle, čo je druhá najlepšia po Executive a jediná, v ktorej si môžete zadovážiť dve miesta navyše. [IMAGE id=238756] Motor 1.5 VTEC v testovanom vozidle ponúkal maximálny výkon 142 kW (193 k), maximálny krútiaci moment 243 Nm a prevodovku CVT so siedmimi virtuálnymi stupňami. Krútiaci moment sa prenáša na všetky kolesá a radenie prevodových stupňov môžete mať pod úplnou kontrolou vďaka pákam za volantom. Studený štart preplňovaného motora síce nie je akustickou lahôdkou a rozhodne nie je tichý, ale počas jazdy sa prejavuje skôr kultivovane a pružne. Prevodovka CVT robí svoju prácu dobre, pri akcelerácii dovolí otáčkam vystreliť aj k šiestim tisícom a v manuálnom režime radenia ponúka pomerne rýchle reakcie. [IMAGE id=238754] Spotreba benzínového SUV zodpovedala našim očakávaniam, 9,1 l/100 km. Ak sa vám to zdá veľa, máte možnosť zakúpiť si Hondu CR-V aj ako hybrid. [IMAGE id=238747] Interiér CR-V je už tradične priestranný a disponuje vyšším kvalitatívnym štandardom. Dokonca aj ten falošný drevený dekor vyzerá výborne. Veľmi pozitívne hodnotíme aj ergonómiu, pretože všetko tu dáva zmysel, je prehľadné a na dosah ruky. Snáď len navigácia od Garminu by si zaslúžila modernejší vzhľad. [IMAGE id=238741] [IMAGE id=238746] [IMAGE id=238752] Ocenili sme tiež obrovskú porciu odkladacích priestorov medzi vodičom a spolujazdcom a široké sedadlá v druhom rade s vlastnými výduchmi klimatizácie a nabíjacími USB konektormi. Dvojica sedadiel v treťom rade je dôvodom, pre ktorý si zákazníci toto auto kúpia, ale nie je určená pre dospelé osoby. Deti do pätnásť rokov ale budú v pohode. Druhý rad sedadiel je posuvný, po vyklopení tretieho radu ostáva v batožinovom priestore veľmi málo miesta. [IMAGE id=238750] [IMAGE id=238748] [IMAGE id=238749] Honda CR-V vyzerá ako nasekaná japonskou katanou, čo sa niekomu páči a iní ju za to nenávidia. Nech je váš názor na vzhľad akýkoľvek, mali by ste sa viac sústrediť na pozitívne vlastnosti a hodnotný vnútorný priestor vozidla. Potom sa vám aj cena verzie Lifestyle od 35 090 eur začne javiť ako primeraná. [CAR id=17063]





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk