Test BMW X2 2.0i sDrive: Marketing
Pri pohľade naň som sa okamžite potešil, veď BMW X2 sa mi páči. Po skúsenostiach s ním však musím povedať, že v tomto prípade vyhral marketing. Verzia X2 2.0i sDrive totiž sľubuje veľa.
Pri pohľade naň musíte poskočiť od radosti. Znak BMW na zadnom blatníku vyzerá atraktívne a som rád, že BMW tento prvok opätovne oživilo. Prirátajte k nemu atraktívnu tmavooranžovú farbu, atraktívne 19-palcové disky kolies a ihneď sa chcete informovať o cenách, prípadne o dostupnosti. Ale počkajte. Pozrite sa ešte raz. BMW tento model volá SUV či Crossover, no svetlá výška sa v prípade verzie sDrive príliš nelíši od tej, ktorú ponúka BMW radu 1 či 2 Gran Tourer. A s ohľadom na tento fakt je X2 skôr väčším hatchbackom než SUV či Crossoverom. Veľmi atraktívnym, ale hatchbackom.
[IMAGE id=213495]
[IMAGE id=213494]
Ten poteší vnútri svojimi priestorovými pomermi. Napriek dizajnérskemu poňatiu zadnej časti je na zadných sedadlách dostatok priestoru aj pre dospelých. Za to si BMW zaslúži pochvalu. Vzhľadom na vybavenie M Sport X môžete rátať aj s vynikajúcimi prednými sedadlami s perfektným čalúnením, ktoré vám jasne naznačí fakt, že X2 je prémiový produkt. Posun cítiť aj oproti modelu X1.
[IMAGE id=213496]
[IMAGE id=213504]
Pohľad na palubnú dosku hovorí jasnou rečou. Logika BMW, gombíky na ovládanie absolútnej väčšiny funkcií a kokpit, ktorý obopína vodiča. V Mníchove totiž nikdy nezabúdajú ani na tých, čo si radi zajazdia.
Verzia s benzínovým turbo dvojlitrom má výhradne pohon predných kolies, verzia xDrive v prípade tohto motora nie je zatiaľ k dispozícii. Vyladenie podvozka je tvrdšie, čo budete cítiť najmä na nerovných povrchoch našich ciest. Jazdné vlastnosti sú dobré, na kľukatých a kvalitných cestách si ich užijete, hoci budete registrovať v sérii zákrut, že pohon predných kolies a vyššia hmotnosť si predsa len vypýtajú svoju daň v podobe menšej agility v porovnaní s klasickými modelmi. Inak povedané, BMW 320i sedan s týmto istým motorom a pohonom zadných kolies poskytne oveľa viac zábavy a bude vás stáť menej. Priemernú spotrebu motora hodnotíme ako vynikajúcu, celotýždňový priemer predstavoval 8,3 l/100 km.
[IMAGE id=213506]
Dynamika taktiež neostala bokom, z 0 na 100 km/h zrýchlite za 7,7 sekundy, maximálna rýchlosť 227 km/h poteší rovnako. Vynikajúce sedemstupňová automatická prevodovka patrí medzi povinné príplatky, iba tak môžete naplno využiť asistenčné systémy vrátane autonómneho posúvania sa v dopravnej zápche a asistenciu na volante.
Resumé. Ak chcete využiť BMW X2 naplno, odporúčame verziu xDrive, vzhľadom na vyššiu cenu testovaného modelu odporúčame zvážiť aj vynikajúci model X3.
[IMAGE id=213493]
### Technické údaje BMW X2 2.0i sDrive
**Motor** preplň. benzínový R4, 1 998 cm3
**Výkon** 141 kW (192 k) pri 5 000 – 6 000 ot./min.
**Krútiaci moment**: 280 Nm pri 1 350 – 4 600 Nm
**Pohon a podvozok**: 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie .
**Brzdy** kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 225/45 R19.
**Batožinový priestor** 470/1 355 dm3
**Rozmery**: 4 360 × 1 824 × 1 526 mm, rázvor 2 670 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 535/2 055 kg,
**Objem nádrže** 51 l
**Najvyššia rýchlosť** 227 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 7,7 s
**Spotreba** 7,2/5,1/5,9 l/100 km
**Emisie** CO2 134 g/km
**Cena/testované auto** 37 850 €/ 55 351 €
**Konkurenti**: Range Rover Evoque, Audi Q3, Volvo XC40
Lifestyle/Bosch eBike Systems