TEST Renault Clio Techno TCe 90: Ani najslabší motor nemusí byť zlou voľbou. Do mesta je ideálom!

Renault Clio vo výbave Techno s motorom TCe 90 je zlatou strednou cestou ponuky tohto modelu. Ponúka viac, než by ste čakali.

Zákazník za niečo málo cez 20-tisíc dostane slušné auto s primeranou dávkou techniky.
Ako jazdí s najslabším trojvalcovým motorom?
Vydané  Text: 

Nie je to tak dávno, čo som vám popísal svoje pocity z testu Renault Clio v najvyššej výbave esprit Alpine s motorom E-TECH full hybrid pod kapotou.

V dnešnej recenzii sa nezameriam ani na to, ako na mňa Clio po modernizácii pôsobí, ale skôr na to, ako jazdí s najslabším motorom pod kapotou. Osobne som bol z jeho živosti milo prekvapený. Navyše sa opäť ukázali silné stránky tohto malého mestského hatchbaku.

Cena ľahko nad 20-tisíc eur

Ak by vás zaujímal môj pohľad na pomerne odvážne línie prednej časti, ktoré priniesla modernizácia Renault Clio, určite si prečítajte aj pôvodnú recenziu. Teraz sa však poďme baviť o červenom Francúzovi vo výbave Techno. Z hľadiska hierarchie jednotlivých výbav ide o zlatý stred. Pre tých, ktorí chcú dobré auto za pár eur, Renault ponúka aj výbavu Evolution štartujúcu už na 14 800 eur. Stredná výbava Techno je oproti nej o 2 150 eur drahšia. No a napokon testované Clio s príplatkovou konfiguráciou sa zastavilo na cene 20 670 eur. Na tomto mieste treba dodať, že štandardne je Clio dodávané len so 6-stupňovou prevodovkou. Automat má len najvyššia motorizácia E-TECH full hybrid.

TEST Renault Clio E-TECH full hybrid esprit Alpine: Atmosférický motor a 4-stupňová prevodovka? Nedajte sa nachytať

Za niečo cez 20-tisíc tak dostanete pomerne slušné auto. Aj čo sa výbavy, no najmä motoru a podvozku týka. Z výbavy stojí za zmienku najmä Pack design 17 za 400 eur, ktorý okrem zopár detailov pridáva aj vkusné 17“ disky kolies. Renault musím pochváliť aj za to, že auto malo obuté prémiové pneumatiky Continental WinterContact T870 P. Nie je pritom pravidlom, že auto v tejto cenovej kategórii stojí práve na podobných kolesách.

Inzercia


Jednoduchý a funkčný

Okrem toho by som osobne určite siahol aj po Pack full screen za 700 eur, ktorý do auta inštaluje 10“ virtuálny kokpit a 9,3“ vertikálne orientovaný displej infotainmentu. Pre tých, ktorí by navyše počas mestského presúvania chceli počúvať hudbu z lepšej audio sústavy, je tu aj Pack full screen + Pack Bose za 1 200 eur. Mne však postačovala daná konfigurácia. Pridanou hodnotou bol aj kamerový systém monitorujúci okolie celého auta, za ktorý si však Renault pýta až 600 eur. Pre mnohých je tak tento artikel výbavy na zváženie.

V interiéri auta síce nepanuje taký nádych športového ducha, ako je tomu vo výbave esprit Alpine, no vôbec mi to neprekážalo. Renault Clio totiž už v tejto výbave ponúka pohodlné sedadlá a spracovanie interiéru, ktoré by mu mohla aj konkurencia závidieť. S priestorovými pomermi je to vzhľadom na rozmery auta skromnejšie, no do mesta je to viac než postačujúce.

Najslabší trojvalec

Podobne by som sa mohol vyjadriť aj na adresu motoru. Ako som už zmienil, pod kapotou pracoval základný agregát TCe 90. Reč je teda o litrovom turbo motore s výkonom skromných 67 kW a krútiacim momentom len 160 Nm. Ten je spojený s dobre poskladaným 6-stupňovým manuálom. Možno mnoho z vás teraz nad výkonom auta len mávne rukou. Treba však brať do úvahy, že pohotovostná hmotnosť Renault Clio je len 1 191 kilogramov. Takže výkon, vzhľadom na to, že ide skôr o auto do mesta než na dlhé trasy, je postačujúci.

Možno malú výhradu by som mal k samotnej kultivovanosti agregátu. Ten sa hlavne v chladnom počasí vyznačuje pomerne tvrdým štartom. Trojvalcový chod cítiť aj vo vyšších otáčkach. A to najmä na diaľnici, kde je cítiť, že odhlučnenie motorového priestoru nedokáže pohltiť všetky zvuky. Opäť ale musím povedať, že vo finále to na prevádzku auta nemá zásadný vplyv. Ide skôr o vec komfortu.

Najslabší nemusí automaticky znamenať aj nahroší. Úsporný trojvalec síce má len 91 koní, no v meste dokazuje, že mu to stačí.

Základ neznamená vždy len to najhoršie

A presne komfort je niečo, čo Renault vie dopriať svojim zákazníkom. Veľmi sa mi totiž páčilo naladenie podvozku. To je oproti esprit Alpine s hybridom pod kapotou iné. Zatiaľ čo hybrid pôsobí miestami tvrdšie, ľahší motor TCe 90 naopak dodáva podvozku miernu plavnosť. Samozrejme v dobrom. Clio dokáže veľmi dobre pracovať s rôznymi typmi nerovností a ani kvôli svojej nižšej váhe na ceste neposkakuje. Jednoducho povedané, je to zlatá stredná cesta nielen vo výbave, ale aj v nastavení.

Slabinou nie je ani spotreba. Tá sa totiž po týždňovom teste stabilizovala na hodnote 6,2 litra na 100 kilometrov. V meste treba rátať s +/- nejakým tým litrom navyše. Diaľnica si z nádrže podľa štýlu jazdy odpije približne 6,5 litra no a napokon okresné cesty zvládnete aj pod 6 litrov. Daná spotreba spoločne so 42 litrovou nádržou tak vytvára maximálny dojazd na úrovni niečo nad 650 kilometrov.

Zlatý stred ponuky Renault Clio

Ako som už uviedol v pôvodnej recenzii Renault Clio esprit Alpine, dlhoročná história tohto modelu Clio predurčuje k úspechu. Ak k tomu pridáme ešte dobre vykonaný facelift, dostávame zaujímavé auto s dobrými jazdnými vlastnosťami a vyváženou technikou. Že má pod kapotou len 91 koní? Mne osobne to nevadilo a počas testu som nenarazil na situáciu, kde by som potreboval viac výkonu. Stále totiž platí, útočiskom Clia je predovšetkým mesto.

Technické údaje Renault Clio Techno TCe 90
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) 4 053 x 1 798 x 1 440 mm
Rázvor  2 583 mm
Prevádzková hmotnosť 1 191 kg
Najväčšia celková hmotnosť 1 605 kg
Objem batožinového priestoru 301/979 dm³
Výkon motora 67 kW/ 91 koní pri 4 500 – 5 000 ot./min
Krútiaci moment 160 Nm pri 2 000 – 3 750 ot./min
Pohon predná náprava
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Kapacita nádrže 42 litrov
Palivo benzín
Zrýchlenie 12,2 s
Maximálna rýchlosť 174 km/h
Emisie (WLTP) 118 g/km
Spotreba – test 6,2/100 km
Cena – test 20 670 eur

 




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.