Testy

Volvo XC60: Vodné preteky na cestách aj necestách

Volvo XC60 je ťahákom predaja automobilky u nás. Niet sa vôbec čomu čudovať. Nenápadný kabát skrýva špičkovú techniku so svojským dizajnom. Hlavne riešenie prístrojovej dosky pôsobí stroho a vôbec nie vábne. A v tom je práve jej krása – vodič sa v nej nestratí. Veľmi jednoduché je napríklad zadávanie navigačných údajov pomocou klávesnice ako na pôvodných mobiloch (pod jedným tlačidlom sú tri písmenka). Možno nie je tak progresívne ako touch pad, o to viac je intuitívnejšie aj počas jazdy.

Volvo XC60: Vodné preteky na cestách aj necestách

Celkom prehľadne pôsobí aj stredový displej zobrazujúci nielen obraz z cúvacej kamery – v prvom režime zobrazuje situáciu vzdialenejšiu, v druhom tesne za zadným nárazníkom – ale aj potrebné údaje autorádia a palubného počítača. Komunikačným jazykom je zvládnuteľná čeština. Podobne prehľadné je aj riešenie združených ukazovateľov s troma vizuálnymi režimami – mení sa nielen základná farba ale aj rozloženie zobrazovacích údajov.

Volvo XC60: Vodné preteky na cestách aj necestách

Super je, že Ocean Race nie je len o farbe exteriéru. nejde len o farbu. Musíme uznať, že Volvo sa pri Ocean Race naozaj „vybláznilo“ s detailmi. Majiteľ tak získava celkom hodnotný celok. Pod drobnohľadom špeciálnych položiek to vyzerá následne: uvítacie logo Volvo Ocean Race na stredovom displeji audiosystému, kožené čalúnenie Volvo Ocean Race s oranžovým prešívaním aj čalúnenia dverí, kovovo lesklé lemovanie bočných okien, unikátne hliníkové obloženie interiéru Volvo Ocean Race, emblém Volvo Ocean Race na predných blatníkoch, kryt batožinového priestoru s mapou pretekov Volvo Ocean Race, strieborné strešné lyžiny, textilné koberčeky s logom Volvo Ocean Race vrátane rohože batožinového priestoru, ozdobné prahové lišty Volvo Ocean Race aj hliníkové disky Portunus 18“ s pneumatikami 235/60 R18.

Volvo XC60: Vodné preteky na cestách aj necestách

Pod prednou kapotou bije ešte naftový radový päťvalec. Dôvod je jednoduchý – nové dvojlitrové štvorvalce sa zatiaľ nedajú skombinovať s pohonom všetkých kolies. Z nášho pohľadu nám tento fakt nevadil. Veľký päťvalec má síce drsnejší chod, no plynulý ťah a vo vyšších otáčkach aj podmanivý zvuk. S relatívne ťažkým autom nemal veľa práce. Parádne sa k nemu hodila moderná šesťstupňová automatická prevodovka. V kombinácii to predstavuje priemernú spotrebu 7,5 l/100 km.

Volvo XC60: Vodné preteky na cestách aj necestách

Zdolávanie dlhých trás je vďaka vysokým bezpečnostným štandardom automobilky lahodné. Dokonca aj na zadných sedadlách s vyšším posedom a dostatkom priestoru na nohy. Akurát čudné sklápanie hlavových opierok nás prekvapilo. Po sklopení stredného operadla vznikne diera na prevoz dlhých predmetov, po sklopení všetkých zase rovina s dnom batožinového priestoru. Zdobil ho obojstranný koberec – z jednej strany klasický koberec, z druhej strany guma.

Záver Volvo XC60 je relatívne nenápadným automobilom. Nevyniká dizajnovými výstrelkami. Výbava Ocean Race však jeho optické kvality výrazne zvýšila. Celkovo ho hodnotíme ako veľmi solídny automobil hodný mena automobilky. Luxus, kvalita aj montážne spracovanie na špičkovej úrovni.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Rozhovor s kamionistom! Toto odkazuje ostatným vodičom na cestách
Magazín

Rozhovor s kamionistom! Toto odkazuje ostatným vodičom na cestách

Premávka je očami vodiča cisterny úplne iný svet, než ako ho vnímame my, sediac v našich osobných autách. Preto sme sa rozhodli opýtať sa jedného z nich, aké špecifiká so sebou prináša jazda s cisternou, aké možnosti a schopnosti má takáto jazdná súprava a na čo by mali brať vodiči naokolo ohľad. Odpovedal nám pán Ducký, ktorý rozváža palivo pre Slovnaft.