TEST: VW Touareg R50

Vozidlá segmentu SUV sa viac pohybujú po pevných cestách ako v teréne. Preto si výrobcovia trúfnu aj na vysokovýkonné verzie ako napríklad VW Touareg R50.
Vydané  Text: 
Každý čitateľ si na takéto modely môže urobiť vlastný názor. V bežnej premávke totiž Touaregu určite stačí aj niečo menej brutálne ako päťlitrový desaťvalec usporiadaný do V s výkonom 258 kW (350 k). No 850 Nm, ktoré tento agregát ponúka, rozhodne stojí za ochutnanie. Pritom je jasné, že vyhnať verziu R50 do terénu by hraničilo s rúhaním sa.
Technicky je na tom najsilnejší Touareg slušne. Automatická prevodovka Tiptronic síce neradí najrýchlejšie, je ale príjemná a v teréne vám nehrozí, že zavaríte spojku. Variabilný pohon všetkých kolies je samozrejmosťou, nechýba ani možnosť uzamknúť delenie krútiaceho momentu v pomere 50:50 a k dispozícii je aj redukčná prevodovka. Podvozok ďalej disponuje vzduchovým pružením s možnosťou nastavenia svetlej výšky. Všetky tieto príjemnosti ale neguje pohľad pod blatníky. Nízkoprofilové pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx s rozmerom 295/35 R21 hovoria za všetko. Toto auto napriek technickej výzbroji do terénu jednoducho nepatrí. Vyrazme teda na asfaltové cesty, kde sa Touareg podľa očakávania cíti veľmi dobre. Suverénny výzor, na ktorom sa podieľajú aj dekoračné prvky verzie R, podporuje ešte suverénnejšia pohonná jednotka. Podľa očakávania desaťvalec ťahá v celkom rozsahu otáčok a nemá problém ukázať koncovky výfuku väčšine účastníkov cestnej premávky. Športové výkony Touarega R50 sa však končia niekde pri šprintoch. Predsa len ide o veľké SUV, ktoré má okrem svojej vysokej hmotnosti a vyššie položeného ťažiska aj tradične preposilované riadenie. Podvozok sa dá prispôsobiť aktuálnym potrebám, vzhľadom na nízkoprofilové obutie a kvalitu našich ciest odporúčame voliť komfortný režim. V polohe Sport je auto príliš tvrdé a nápravy si pri prejazde nerovností neodpustia nepríjemné akustické prejavy. Interiéru dominovali leštené plastové obklady imitujúce hliník. Na špičkový Touareg to bolo trochu sklamaním. Naopak plusové body si zapísala bohatá výbava vrátane príplatkových drobností typu aktívneho adaptívneho tempomatu, navigácie, štvorzónovej klimatizácie či prémiového audiosystému Dynaudio. Rozdelenie tlačidiel je pomerne logické, no kým sa vodič úplne zorientuje, prejde aj niekoľko dní. Zaujímavo bolo riešené pripojenie mobilného telefónu cez bluetooth. To totiž funguje v netradičnom režime vzdialenej SIM karty. Auto po pripojení preberie úplne všetky funkcie telefónu, pri prvom prihlásení si skopíruje kompletný zoznam a pribežne si ukladá tiež SMS správy. Po stránke priestoru a pohodlia sa v Touaregu niet na čo sťažovať, jediným obmedzením v našom konkrétnom prípade bola deliaca mreža. Text: Martin Ruisl Foto: PANER (2) a autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Veľkorysý vnútorný priestor, komfort a pohodlie cestovania, dynamika, potenciálne terénne schopnosti. **Mínusy** Kvalita niektorých materiálov, hlučnejší podvozok, komplikovanejšia obsluha, spotreba. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 5.0 V10**Zdvihový objem4 921 cm3Výkon258 kW/350 k pri 3 500 ot/minKrútiaci moment850 Nm pri 2000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 754 x 1 928 x 1 703 mmRázvor2 855 mmBatožinový priestor500/1 525 lPohotovostná hmotnosť2 602 kgUžitočné zaťaženie598 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť235 km/hZrýchlenie 0-100 km/h6,7 sSpotreba uvádzaná výrobcom 11,9 l/100 kmSpotreba počas testu14,8 l/100 kmEmisie CO2315 g/kmTerénne schopnostisvetlá výška300 mmbrodivosť580predný nájazdový uhol33,2°zadný nájazdový uhol 33,6°prechodový uhol18,5°**Cena**Základná cena verzieod 79 400 € (2 392 004 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »