Výber najlacnejších nových áut na Slovensku: ak ide o cenu, nakupujte od Mitsubishi, Hyundai, Kia či Dacie

Nové autá pod hranicou 10 000 eur už definitívne skončili. Prinášame prehľad najlacnejších modelov na slovenskom trhu.
Vydané  Text: 
Turbulentné obdobie v automobilovom priemysle malo neželené dopady na vstupné modely. **Zatiaľ čo časť výrobcov pristúpila k navýšeniu cenníkových cien, častokrát aj o niekoľko tisíc eur, niektoré automobilky výrobu najlacnejších verzií jednoducho zastavili.** Nízke marže vstupných modelov mali tiež zásadný vplyv na rozhodovanie o predčasnom ukončení výroby.
**Aj z tohto dôvodu z nášho výberu vypadlo množstvo modelov.** Príkladom môže byť trnavský Citroën C3, ktorého cenovka pri uvedení na trh podliezala hranicu 9 000 eur. V roku 2023 začína jeho modernizovaná verzia na sume 12 490 eur. Ešte radikálnejší nárast môžeme vidieť v prípade modelu Dacia Sandero. Rozdiel v základnej cene medzi rokmi 2019 a 2023 predstavuje neuveriteľných 4 250 eur, pričom najjednoduchšiemu vyhotoveniu vo výbave stále chýbajú elementárne komfortné prvky ako napríklad manuálna klimatizácia. Za tú si aj v roku 2023 musíte pripraviť 400 eur navyše. Napriek tomu sa najnovšie Sandero dostalo do nášho výberu najlacnejších nových vozidiel na trhu. ### Mitsubishi SpaceStar od 10 690 € * [Test/recenzia Mitsubishi SpaceStar](https://www.autoviny.sk/testy/121475/test-mitsubishi-space-star-12-mivec-cvt-maly-performer-velke-divadlo) od Autoviny.sk Japonské Mitsubishi, aj napriek výraznému útlmu aktivít, na Slovensku stále pôsobí. Ich vstupný model je zároveň najlacnejšie nové auto, ktoré dnes môžete kúpiť. Malý, ale prekvapivo priestranný SpaceStar prináša overenú techniku, 6 airbagov a päťročnú záruku. **Za klimatizáciu či centrálne zamykanie si však budete musieť priplatiť.** Základná výbava je v tomto prípade verná svojmu názvu a poskytuje len tie najzakladanejšie prvky ako bezpečnostné systémy a elektrické ovládanie okien vpredu. Prekvapením však sú zliatinové disky kolies o rozmere 14 palcov. Pod kapotou môžete nájsť overený atmosférický motor 1.2 MIVEC s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
### Hyundai i10 od 10 840 € * [Test/recenzia Hyundai i10](https://www.autoviny.sk/testy/121072/test-najmensi-hyundai-vlastne-nie-je-az-taky-maly-zoznamte-sa-s-i10) od Autoviny.sk O dve stovky drahší, ale o niečo modernejší automobil najmenšej kategórie prináša Hyundai. Štandardom je litrový atmosférický motor s výkonom 49 kW (67 k) a o niečo bohatšia výbava než ponúka SpaceStar. **Slovo „bohatšia“ je však v tomto prípade mimoriadne relatívne, pretože naviac v tomto prípade môžete očakávať zabudované rádio a centrálne zamykanie.** O niečo modernejšie sú asistenčné systémy, pričom štandardom je aj udržiavanie vozidla v pruhu.
### Dacia Sandero od 11 250 € * [Test/recenzia Dacia Sandero](https://www.autoviny.sk/testy/122657/vyskusali-sme-novu-daciu-sandero-stepway-s-prevodovkou-cvt-je-to-najlepsie-auto-na-svete) od Autoviny.sk Okrem štandardného motora 1.0 65 SCe vám základné Sandero ponúkne aj LED svetlomety pre denné a stretávacie svietenie, rádio s DAB a ovládaním na volante, tempomat či oceľové 15-palcové kolesá. **Rozhodne však nenadchne absencia klimatizácie,** ktorú môžete mať za príplatok až 400 eur či nelakované kľučky dverí v čiernej farbe.
### Kia Picanto od 11 690 € * Na novom teste žltej Kia Picanto práve pracujeme, [starší test Kia Picanto nájdete tu](https://www.autoviny.sk/testy/117475/cely-test-kia-picanto-12-mpi-gt-line-hranica-dospelosti) Drahší súrodenec modelu Hyundai i10, avšak s lepšou výbavou. **Rovnaký je motor aj základná technika,** navyše však môžete očakávať manuálnu klimatizáciu, palubný počítač či rádio s USB vstupom a Bluetooth.

Ak hľadáte spôsoby, ako ušetriť na nákladoch pri nákupe nového auta, nezabudnite, že povinné zmluvné poistenie môže mať taktiež vplyv na celkové náklady na vaše auto.

Preto odporúčame dôkladne porovnať a vybrať si vhodné PZP




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!