PRVÝ TEST BMW X7 M60i xDrive: Luxus v najsurovejšej podobe

Kto chce najviac zo všetkého, ten má siahnuť po BMW X7 M60i xDrive. Dostane nielen veľa luxusného priestoru, ale aj jazdný zážitok zodpovedajúci fenoménu M.
Vydané  Text: 

Minulý týždeň nám značka BMW poskytla príležitosť zoznámiť sa s novým modelom X7. Najväčší bavorák, aký je dnes v predaji, sa medzičasom dočkal estetickej aj funkčnej modernizácie, vďaka ktorej pôsobí nekonvenčne, nápadne, brutalisticky. Dizajnový koncept so štrbinovými svetlometmi pre denné svietenie a vizuálne potlačenými stretávacími a diaľkovými svetlometmi sa spoločne s masívnymi spojenými ľadvinkami stáva pre BMW typický, využíva ho aj nová limuzína radu 7, respektíve elektrická limuzína i7.
Prvé stovky kilometrov sme prešli prevažne po slovenských diaľniciach v prestížnej konfigurácii M60i xDrive. Spoločne s príplatkovou výbavou ide o auto, ktoré pôsobí na ceste veľmi dominantne pre svoj pôsobivý vizuál podporený športovými doplnkami a nápadným matným lakom karosérie Frozen Pure Grey a 23-palcovými hliníkovými diskmi BMW Individual, zároveň ako luxusný koráb pre vodiča a jeho posádku. Interiér pôsobí dojmom akéhosi čistého surového luxusu, pretože v ideálnej miere kombinuje moderné prvky s klasickými mechanickými ovládačmi a pestré materiálové vyhotovenie. Tu išiel minimalizmus bokom.
Každý, koho sme počas dňa odviezli, ochkal nad kvalitou vyhotovenia detailov, nad tými displejmi vpredu, celkovým priestorom, ale tiež nad nevšedne pestrou variabilitou zadnej časti interiéru. Testované BMW X7 bolo 6-miestne s tromi radmi sedadiel a nech si hovorí kto chce čo chce, do tých zadných sedadiel v treťom rade posadíte aj dospelé osoby normálnej telesnej konštitúcie. Celková dĺžka takmer 5,2 metra a rázvor až 3 105 mm umožňujú, aby mali všetci dostatok miesta na nohy.
Jazdné vlastnosti zodpovedajú tomu, čím bol model X7 typický aj doteraz, ale vo verzii M sa pridávajú všetky tie priaznivé vlastnosti ohromujúceho benzínového agregátu so všetkou tou jeho kultivovanosťou pri pokojnej jazde a robustnou silou pripravenou pre prudké akcelerácie a zbytočne rýchle diaľničné tempo. Na náš vkus sa síce na ceste príliš húpalo, vzduchový podvozok je nepochybne skvelý, ale aj v športovom režime stále o niečo mäkší, ako by sme si predstavovali. Je trocha v nesúlade s precíznym a primerane tuhým riadením v športovom režime, ktoré dáva aj napriek signifikantným rozmerom pocítiť, že máte vozidlo plne pod kontrolou.
Vzduchový podvozok nás zaujal najmä svojím rozsahom nastavenia svetlej výšky. Nejde len o papierové hodnoty – keď sa pozriete na pohybujúcu sa karosériu zvonka, skoro nechcete veriť vlastným očiam. Na stredovej konzole BMW umiestnilo elegantný prepínač svetlej výšky podvozka s indikátorom aktuálneho stavu, takže aj počas jazdy viete jedným pohľadom zistiť, ako máte práve podvozok nastavený. Napriek veľkému rozsahu nastavenia svetlej výšky však musíme uznať, že sa nepremietajú do zmeny jazdných vlastností v takej miere, ako sme spočiatku očakávali.
M60i xDrive znamená použitie benzínového 4,4-litrového motora V8 M TwinPower Turbo so 48-voltovou elektrickou sieťou, ktorá mierne podporuje výkon a pomáha znižovať spotrebu. Najvyšší výkon pohonu je 390 kW (530 koní), na všetky štyri kolesá posiela celkový krútiaci moment až do 750 Nm. Akcelerácia pri nastavení správneho režimu jazdy je mimoriadna, z nuly na rýchlosť 100 km/h sa toto takmer 2,7 tony vážiace auto dostane už za 4,7 sekundy. Keď takto zrýchľuje ľahké a malé vozidlo, je to celkom iný pocit, v X7 máte dojem, že sedíte kdesi v kabíne raketoplánu. BMW X7 M60i xDrive sa na Slovensku predáva od 120 860 €, s 23-palcovými diskmi kolies, matným lakom a čalúnením interiéru Merino Ivory White/Adas Grey sme sa dostali už na cenu 149 037 €, a to ešte nebola započítaná ďalšia príplatková výbava. Skrátka toto nie je nič pre priemerných, dokonca ani pre lepší priemer. ### Fotogaléria: BMW X7 M60i xDrive
Prvé kilometre sme s novým BMW X7 M60i xDrive absolvovali prevažne na diaľniciach a v meste. Do terénu sme sa nevydali, hoci off-roadový režim je tu k dispozícii tiež.
Napriek celkovej dĺžke 5,2 metra a výrazne dlhou kapotou nie je žiadny problém bezpečne sa pohybovať v parkovacích garážach. Veľkým pomocníkom je aj 360° kamerový systém, ktorý s vysokým rozlíšením monitoruje okolie vozidla v reálnom čase.
Obrovské SUV. To vám príde na um vždy, keď vidíte BMW X7 naživo. Po facelifte navyše vylepšilo zovňajšok, pôsobí tak o niečo futuristickejšie a výrazne nápadnejšie. Toto je auto pre ľudí, ktorí jednoducho chcú byť videní.
Klasický interiér doplnený o moderné obrazové panely.
Chválime panel na stredovej konzole s mechanickými ovládačmi. Sú tu tlačidlá, rotačné ovládače aj prepínače, navyše v materiálovom vyhotovení, ktoré pôsobí hodnotne a luxusne. Oceňujeme, že operačný systém možno ovládať aj robustným ovládačom, ten sa už z nových modelov BMW vytráca.
Logo BMW M s motívom osláv 50. výročia divízie M.
Nie je sa o čom baviť. Komfort, ktorý ponúkajú sedadlá, je jednoducho mimoriadny. Pridanou hodnotou tu nie je odvetrávanie, ale funkcia masáže, tú si viete zapnúť pomocou vyhradeného tlačidla na dverách – tak to má byť, žiadne vyhľadávanie funkcie v menu!
Detail prednej časti interiéru. Všimnite si vypracovanie ovládania výduchu klimatizácie, je to takáto elegantná páka. Esteticky super, ale po hmate pôsobí ako plastová napodonenina hliníka.
Zadné sedadlá charakterizuje skvelá úroveň komfortu, elektrické nastavovanie a tiež možno sklopenia a pozdĺžneho posúvania, aby sa vytvoril priechod do tretieho radu sedadiel.
Svetlú výšku podvozka viete nastaviť aj z kufra, stačí stlačiť tlačidlo vpravo a nakladacia hrana batožinového priestoru sa zníži o niekoľko centimetrov.
Benzínový 4,4-litrový motor V8 M Twin Turbo poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom športovej automatickej prevodovky s možnosťou manuálneho radenia. To nebude využívať asi nikto, pretože dynamický potenciál vozidla v obrovskej miere ovplyvňujú jazdné režimy.
Ďakujeme za príležitosť absolvovať prvé kilometre spoza volantu BMW X7 M60i xDrive, tešíme sa na plnohodnotný redakčný test!




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.