TEST Škoda Fabia Monte Carlo: Dôkaz, že Fabia by si zaslúžia verziu RS…
Škoda Fabia Monte Carlo. Legendárny názov štvrtej generácie Fabie v sebe ukrýva pomerne veľký potenciál. Má byť náhradou za RS?
Vydané Text: David Hecl


Červená farba a čierne doplnky. To je jedno zo znamení, že ide o vrcholnú ponuku Fabie 4 generácie.

18-palcové disky kolies s pneumatikami Continental ContiSportContact 5 patria k vrcholu ponuky Fabie. Vyzerajú skvele a auto na nich drží naozaj dobre. Monte Carlo okrem čiernych doplnkov poznáte aj vďaka plaketám na predných blatníkoch.

Svetlá patria k tomu lepšiemu čo je v danej kategórii k dispozícii. Nemajú síce technológiu Matrix ale svetelným výkonom sú viac než len dostatočné.

Fabia Monte Carlo vyzerá aj z profilu dynamicky. Sčasti za to môžu aj obrovské kolesá.

Ide síce len o klasický agregát 1,5 TSI, no v ľahkej Fabii pôsobí dynamicky a dravo. Spotreba je na relatívne bežnej úrovni. Režim prevodovky D však stále motor zbytočne podtáča a neustále radí neutrál.

Zadný difúzor je síce efektný, no v realite nemá takmer žiadny význam na jazdný prejav. Predsa len, Fabia Monte Carlo je skôr dizajnovkou ako rýdzim športovcom.

Hlavným nedostatkom interiéru sú menej kvalitné materiály. Po modernizácii by si Fabia určite zaslúžila posun na vyššiu úroveň.
Inzercia

David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.