FORD TOURNEO CONNECT: Technológie na palube, ktoré využijete každý deň / Poradca pri kúpe
Pokračujeme treťou časťou nášho seriálu o novom Ford Tourneo Connect, tentokrát o ponuke techniky, bezpečnosti a úžitkovosti.
Vydané Text: Erik Stríž

V našom trojdielnom seriáli o novom Forde Tourneo Connect sa postupne venujeme nasledovným témam:
- Tourneo Connect ako pracovné vozidlo;
- Tourneo Connect ako rodinné auto;
- pohľad na techniku, infotainment a technologické zázemie modelu Tourneo Connect – dnešná téma.
Už vieme, že Ford našiel v modeli Tourneo Connect recept na ideálne všestranné auto. Rovnako dobre poslúži mladej početnej rodine aj remeselníkovi, údržbárovi, či kuriérovi. Za toto skvelé hodnotenie vďačí ako priestorovým pomerom a férovým cenovým reláciám, tak aj samotnej platforme, ktorá umožňuje vnútornú variabilitu typickú pre úžitkové vozidlá a vysokú bezpečnosť s technologickým zázemím, čo je zasa dominantou osobných vozidiel.
Keď sa pred niekoľkými rokmi hovorilo o praktických autách, častokrát sa tým malo na mysli aj to, že bolo technologicky jednoduchšie. Táto doba je dávno preč a moderné automobily ponúkajú funkcie, aké boli zopár rokov dozadu záležitosťou sedanov vyšších tried. Kamery, senzory, výkonný audiosystém, aktívne navádzanie v pruhu, inteligentné svetlomety a komfortné funkcie si dnes môže dopriať aj ten, kto zvažuje kúpu Tourneo Connect.
Technologické funkcie nového Fordu Tourneo Connect môžeme rozdeliť do troch kategórií: komfort a zábava, úžitkovosť a bezpečnosť. Prejdite si ich s nami:
Komfort a zábava:
Ford spravil rozumné rozhodnutie. Pre výbavu Titanium zabezpečil rovnakú vybavenosť ako v Active, takže v každom prípade zákazník dostane pestrý technologický balíček. Začnime tým, že každé Tourneo Connect je vybavené manuálnou klimatizáciou, elektrickou parkovacou brzdou s funkciou AUTOHOLD, 8-palcovým infotainmentom s podporou Android Auto a Apple CarPlay a tiež funkciou FordPass Connect (ovládanie vybraných funkcií a informácie o stave vozidla cez aplikáciu).
Stredový displej možno konfigurovať, na výber je 10″ displej s navigáciou za 690 € a tiež je tu opcia za 990 € pre kombináciu tohto displeja s digitálnym prístrojovým panelom, ktorý má rovnakú uhlopriečku 10″. V oboch týchto príplatkových možnostiach je 6-reproduktorový audiosystém.

K dispozícii za doplatok je tiež automatická dvojzónová klimatizácia (290 €), servodovieranie bočných posuvných dverí (250 €) a komfortné sedadlá s certifikáciou AGR za 450 €. Na dlhých cestách sú takéto ergonomické sedadlá na nezaplatenie! Ford nezabudol ani na to, že počas ciest často nabíjame svoje mobily, tablety, powerbanky a počítače, pre ne sú pripravené 12 V zásuvka, dva USB konektory vpredu, jeden vzadu a za 170 € môžete mať v aute aj 230 V elektrickú zásuvku. Pre vodiča a spolujazdca je tiež pripravená možnosť bezdrôtového nabíjania mobilu.

Nejedného zákazníka poteší, že Tourneo Connect ponúka aj značkovú fajčiarsku sadu – 12 V zapaľovač a popolník, dovedna za 70 €.
No a čerešničkou na torte môže byť úchvatná presklená strecha, za ňu si doplatíte 690 €, ale priestranný interiér spraví oveľa svetlejším a pocitovo vzdušnejším.
Bezpečnosť:
Keď sa pozriete do cenníka nového Fordu Tourneo Connect, môže vás celkom prekvapiť, koľko bezpečnostných funkcií obsahuje už v základnom balení. Spomeňme napríklad 6 airbagov, parkovací asistent so snímačmi vpredu aj vzadu, systém pre udržiavanie v pruhu LKA, automatické svetlomety, dažďový senzor, kontrolu bdelosti vodiča, asistent vyhýbacieho manévra ESA, ďalej stabilizačný systém pre príves TSC, tempomat či technologicky fantastický Pre-Collision Assist (znižuje riziko nehody s chodcom, cyklistom do 80 km/h alebo iným vozidlom do 160 km/h, autonómne núdzové brzdenie).
Kto by chcel ale využívať potenciál Tourneo Connect naplno, ten si môže zadovážiť aj funkcie ako inteligentný adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, rozpoznávanie dopravných značiek, asistent cúvacia s prívesom, udržiavanie presne v strede jazdného pruhu, aktívny parkovací asistent či systém systém BLIS + KeyFree. Tieto funkcie sú ponúkané v balíkoch „Sada Assist“ s cenami od 390 do 1 390 €.
Azda jedinou nevýhodou v ponuke Fordu je cúvacia kamera, ktorá nie je štandardom, ale príplatkovou možnosťou za 290 €, prípadne menej v rámci paketu Sada Technology.
Za zmienku stojí informácia, že Tourneo Connect sa štandardne dodáva s halogénovými svetlometmi, tie LED sú k dispozícii ako samostatná položka alebo v rámci paketu Sada Technology.
Úžitkovosť:
O tom, že Ford Tourneo Connect obstojí aj ako pracovné auto, sme písali v samostatnom príspevku. Zhrňme si teda, prečo je to tak.
Silným argumentom je už samotná základná výbava: strešné lyžiny, variabilný interiér s možnosťou vyberania sedadiel, zadné zvislé výklopné dvere s presklením, bočné posuvné dvere na oboch stranách či kryt batožinového priestoru. Za príplatok 440 € dostane fixné ťažné zariadenie, za 590 € odnímateľné a kto viac dôveruje rezervnému kolesu namiesto sady na opravu defektu, ten si môže zvoliť aj takúto opciu za 220 €.
Pridanou hodnotou modelu Tourneo Connect je, že sa predáva v dvoch veľkostiach a obe sa dajú vybaviť 2 až 7 sedadlami. Zatiaľ čo základná verzia má dĺžku 4,5 metra, predĺžený variant Grand viac ako 4,8 metra – to sa premieta do rázvoru (2755 vs 2 970 mm) a tiež do nákladného priestoru, ktorý môže v prípade vybratia zadných sedadiel dosiahnuť až 3105, respektíve 2556 dm3! Vnútri pritom možno prepravovať predmety s celkovou dĺžkou až 2265 mm.

Zvážte aj sady
Pri výbere tej správnej konfigurácie výbavy odporúčame pozrieť sa na pakety, ktoré výrobca predáva ako Sady. Napríklad Sada Plus za 290 € obsahuje vyhrievané čelné sklo, väčšiu nádrž kvapaliny do ostrekovačov a vyhrievaný volant, zatiaľ čo už zmienená Sada Technology za 990 € doplní funkcie auta o dvojzónovú automatickú klimatizáciu, LED predné svetlomety a zadnú parkovaciu kameru. Sady Assist zasa obsahujú praktické bezpečnostné funkcie, ako adaptívny tempomat či sledovanie mŕtveho uhla.
Predĺžená továrenská záruka Ford Protect 5 rokov / 150 000 km a Grátis servis 5 rokov / 100 000 km / 4 prehliadky sú pritom už v základnej cene.
Všetky uvádzané ceny sú bez DPH

Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk