Prestavujeme všestranný FORD TOURNEO CONNECT: Rodinná dodávka, ktorá zvláda aj pracovné nasadenie
Podľa výrobcu je dostatočne veľký na to, aby zvládol vašu pracovnú záťaž, dostatočne flexibilný pre vašu rodinu, dostatočne obratný, aby zvládol mestské cesty a dosť pohodlný, aby boli všetci šťastní. Nemáme dôvod byť proti.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
V našom trojdielnom seriáli o novom Forde Tourneo Connect sa postupne budeme venovať nasledovným témam:
- Tourneo Connect ako pracovné vozidlo – téma na dnes;
- Tourneo Connect ako rodinné auto –;
- pohľad na techniku, infotainment a technologické zázemie modelu Tourneo Connect.
Dnes začíname prvou časťou venovanou úžitkovej hodnote Fordu Tourneo Connect.
Pre podnikateľov, ktorí na rovnakom aute pracujú aj cestujú s rodinou
Keď príde reč na úžitkové vozidlá, väčšina ľudí si predstavuje nudné biele dodávky, ktoré privážajú tovar do obchodov a do domácností v službách kuriérov. V skutočnosti sú úžitkové vozidlá komplexný a vskutku zaujímavý svet, v prípade Fordu obsahujúci aj excentrické pick-upy Ranger a Ranger Raptor. A zatiaľ čo legendárny Transit je tou tradičnou univerzálnou dodávkou, v ponuke amerického výrobcu nájdete aj šikovný menší Transit Custom, Transit Connect a najmenší Transit Courier a tiež atraktívny bezemisný E-Transit Custom.
Lenže niekedy chcú zákazníci viac ako iba úžitkovú hodnotu, práve pre nich je potom vhodný modelový rad Tourneo – ten je dostupný vo verzii Custom, čoby mikrobus, a tiež ako Tourneo Connect v novej generácii.
Malá rodinná dodávka je pritom správny pojem, pretože presne vystihuje Tourneo Connect. Na rozdiel od konvenčného Tourneo Custom je viditeľne menší, vďaka tomu obratnejší (priemer otáčania je 11,4 metra) a využiteľnejší na širšie spektrum činností, na druhej strane ponúka obrovský batožinový priestor a variabilný interiér pre päť až sedem osôb. Dokonca aj dve zadné sedadlá v treťom rade sú tak veľké, že sa na nich pohodlne zvezú dvaja dospelí, čo bola jedna zo skvelých vlastností už predchádzajúcej generácie a tá nová si ju osvojila tiež.
Dve až sedem sedadiel v rovnakom aute
Základom je základ. Ford Tourneo Connect má vo svojej východiskovej verzii dĺžku ideálnych 4,5 metra a rázvor 2 755 mm, vďaka čomu ho bezproblémovo zaparkujete aj na sídlisku a na akomkoľvek krátkom parkovacom mieste. Táto verzia disponuje až 2,6 kubickými metrami úložného priestoru a po sklopení alebo úplnom vybratí zadných sedadiel poslúži aj ako priestranná ľahká dodávka s prepravnou kapacitou 1 886 litrov. Ak zadné sedadlá ponecháte na mieste, stále je tu k dispozícii ohromujúci až 1073-litrový kufor.
> Tretí rad sedadiel je k dispozícii pre oba rázvory za doplatok 990 € bez DPH.Už sám o sebe je to poriadny priestor, no sila Tourneo Connect nespočíva iba v kapacite, ale aj pridanej úžitkovej hodnote. Tá tkvie v početných upevňovacích bodoch, nízkej nakladacej hrane, odolným a ľahko sa čistiacim plastovým bočným stenám batožinového priestoru (psíčkari pochopia), bočným odkladacím priestorom na menšie predmety a rovnou podlahou s vysokou nosnosťou. Predné sedadlo spolujazdca je možné tiež sklopiť naplocho, pravé sedadlo v druhom rade sklopiť alebo celkom vybrať a využiť tak tento vzniknutý priestor na prepravu veľmi dlhých predmetov.
Tourneo Connect ponúka ešte čosi navyše: verziu Grand, ktorá je dlhšia o bezmála 40 centimetrov a rázvor má zväčšený až na 2 970 mm. Tento veľkorysý dlhý rázvor už jednoznačne napovedá, že Grand Tourneo Connect môže proporciami súperiť so stredne veľkými dodávkami a tiež ho možno vybaviť siedmimi sedadlami. Základná kapacita nákladného priestoru za prednými sedadlami tak dosahuje až 3 105 litrov, za zadnými sedadlami 1720 litrov a za tretím radom sedadiel stále mimoriadnych 650 litrov. To je viac ako ponúkajú mnohé vozidlá kombi. Dve posledné sedadlá (za doplatok 990 € bez DPH) sú navyše celkom nezávislé, takže môžete využívať aj 6-miestnu konfiguráciu a voľné miesto využiť úžitkovo.
Nákladný priestor zvonka
Čo by to bolo za auto s pridanou úžitkovou hodnotou bez strešných nosičov a ťažného zariadenia? Ford Tourneo Connect ponúka obe už z výroby a k tomu aj stabilizačný systém pri ťahaní prívesu (TCS) a na želanie aj funkciu asistovaného cúvania s prívesom. Strieborné strešné lyžiny sú už v cene výbav Titanium aj Active, takže za ne nemusíte doplácať, ako to býva zvykom u iných výrobcov.
Ťažné zariadenie Ford ponúka hneď dve: fixné za 440 € bez DPH alebo odnímateľné za 590 € bez DPH, prípadne si môžete Tourneo Connnect vybaviť predprípravou na ťažné zariadenie s 13-pinovým elektrickým konektorom od 105 eur.
Náklady na prevádzku a vynikajúce záručné podmienky
Nezáleží na tom, či si nové auto kupuje podnikateľ pre zamestnancov, živnostník pre seba samého alebo rodičia, ktorí v ňom plánujú voziť svoje deti do školy a na výlety – každého zaujímajú nízke prevádzkové náklady, spoľahlivosť a garancie od výrobcu a importéra. V tomto ohľade má Ford niekoľko skvelých és v rukáve.
Každé vozidlo má zdarma servis na 5 rokov alebo do nájazdu 100 000 kilometrov, ďalej továrenskú predĺženú záruku Ford Protect na 5 rokov alebo 150 000 km a v cene vozidla tiež zákazník dostane asistenčnú službu Ford Euroservice na 2 roky zadarmo s platnosťou v celej Európe.
Nemožno tiež nespomenúť aplikáciu pre smartfóny FORDPASS. Aplikácia FordPass vám umožní sledovať polohu vášho vozidla a údaje o jazde a získať upozornenia o stave vozidla odosielané do vášho telefónu.
Prevádzkové náklady, to sú predovšetkým tie na palivo, preto veľmi záleží na tom, akú kombinovanú spotrebu vozidlo dosahuje v cykle WLTP. Ford Tourneo Connect sa u nás predáva v štyroch konfiguráciách pohonu, vrátane verzie s pohonom 4×4!
- Základom je z našej skúsenosti vynikajúci 1,5-litrový benzínový EcoBoost s výkonom max. 84 kW (114 k) a krútiacim momentom 220 Nm, ktorého kombinovaná spotreba podľa WLTP dosahuje 6,0 – 7,3 l/100 km. Tento motor sa konfiguruje výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
- Naftové agregáty zastupuje 2.0 TDCi s výkonom 90 kW (122 k) a silou 320 Nm. Konfiguruje sa so 6° manuálnou aj automatickou 7-stupňovou prevodovkou, kedy sa kombinovaná spotreba nafty pohybuje v rozpätí 4,6 až 5,7 l/100 km, respektíve 5,0 – 6,0 l/100 km v prípade verzie s pohonom všetkých kolies AWD.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Spravodajstvo
Polícia odhalila nelegálne vrakovisko so 397 autami. Neskočilo tam aj vaše auto?
Autovraky sú pre životné prostredie záťažou a je potrebné s nimi nakladať tak, aby neboli ohrozujúce. V prípade nelegálneho vrakoviska vzniká riziko znečistenia prostredia, v ktorom žijú desiatky až stovky tisíc ľudí.
Vyšetrovanie stále prebieha, polícia sa o svoj „úlovok“ podelila s verejnosťou prostredníctvom Facebooku.Veľkonočné sviatky
Plánujete cez sviatky piť a jazdiť? Má zmysel zbavovať sa zvyškového alkoholu a opice?
Máte v sebe dosť sily na to, aby ste tieto sviatky strávili bez pitia alkoholu?
Polícia už avizovala, že cez sviatky bude na cestách s motoristami. Neupozorňuje na kontroly alkoholu, ako skôr na dozeranie nad bezpečnosťou. Jazdiť so zostatkovým alkoholom v krvi je rovnaké, akoby ste pili priamo počas jazdy.Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.