Máme prvé fotografie Hyundai IONIQ 6! Inšpiráciou sa stal retrofuturizmus

Aby boli nové autá atraktívne, musia vystupovať spomedzi zástupu konkurentov. IONIQ 6 takýto potenciál mať nepochybne bude.
Vydané  Text: 

**Keď sme prvýkrát videli Hyundai IONIQ 5 na fotkách a potom na vlastné oči, boli sme nadšení**. Výrobca v tomto modeli v ideálnej miere skĺbil moderný dizajn automobilov s akýmsi retro imidžom, výsledkom ktorého je nápadný elektromobil s rázvorom tri metre a proporciami, ktoré z neho nerobia ani hatchback, ani SUV, ale niečo medzi nimi. Nie je to len vzhľad, čo na modeli Ioniq 5 osloví, pretože exceluje aj v jazdných vlastnostiach a vybavenosti interiéru, čo očakávame aj v pripravovanom ďalšom elektromobile od Hyundai s názvom Ioniq 6. Napriek tomu, že už o Ioniq 6 vieme nejaký čas, doteraz sme sa stretávali skôr s vizualizáciami, ktoré boli špekuláciami. Včera večer však **juhokórejský výrobca odprezentoval oficiálnu podobu modelu IONIQ 6** a my zažívame Déjà vu. Ten pocit z prvého zhliadnutia IONIQ 5 sa teraz dostavil tiež a dokonca šestka posúva retro charakter na novú úroveň. Výrobca pritom uvádza, že každý z jeho nových automobilov bude dizajnovo jedinečný, čo zastrešil stratégiou s názvom **Hyundai Look**. **[Test Hyundai IONIQ 5](https://www.autoviny.sk/testy/123524/test-hyundai-ioniq-5-je-elektromobil-z-ktoreho-sa-budete-tesit-kazdy-den)**:

TEST: Hyundai IONIQ 5 je elektromobil, z ktorého sa budete tešiť každý deň

Na tomto elektromobile si vývojári dali skutočne záležať.

Hyundai tento dizajnový princíp interpretuje ako estetiku streamlinera a poukazuje nielen na to, že ponúka **funkčnú estetiku s dôrazom na aerodynamiku** (koeficient odporu vzduchu je len 0,21), pričom je postavený na dizajnovom koncepte „Etickej jedinečnosti“. **Udržateľné materiály** použité vo vozidle odrážajú záväzok značky k hodnotám čistej mobility, tvrdí výrobca. Nepochybne aj tento detail bude zohrávať jeden z kľúčových argumentov pri kúpe u určitého spektra zákazníkov. Nás okrem exteriérového vzhľadu zaujal aj **interiér, ktorý sa prezentuje v nápadných neónových farbách**. Tie sú typické aj pre infotainmenty a palubné počítače dcérskej značky Kia.
Neónovú estetiku potom Hyundai využíva aj pri vizualizáciách automobilu v urbanizovanom prostredí, čím osloví fanúšikov filmovej sci-fi klasiky Blade Runner. Tento dojem potvrdzuje aj ďalšia kolekcia fotografií s príznačným oranžovým pozadím.
Futurizmus, sci-fi, retro, retrofuturizmus, to sú pojmy, ktoré sa budú z automobilového priemyslu ozývať čoraz častejšie. Napríklad aj francúzsky Renault sa mieni uberať cestou retrodizajnu elektromobilov, čoho reprezentantom je **[pripravovaný malý elektromobil Renault 5](https://www.autoviny.sk/novinky/121994/vidite-dobre-toto-je-novy-renault-5-a-pride-dalsich-14-novych-modelov-aut)**.

Vidíte dobre, toto je nový Renault 5. Značka sa vracia k starému dizajnu, ale v modernej úprave

Značka Renault pripravila prekvapenie. Stavila na retro vzhľad áut a plánuje ich predstaviť štrnásť do štyroch rokov.

### Hyundai IONIQ 6 – čo o ňom napísal výrobca **Streamliner s elegantnou, ale funkčnou estetikou** IONIQ 6 je elektrifikovaný streamliner, ktorý zhmotňuje myšlienku emocionálnej efektivity tým, že súčasne uspokojuje estetické aj funkčné potreby zákazníka. Aerodynamicky tvarovaná silueta s jednoduchými, no zmyselnými krivkami prináša novú typológiu pre éru elektrickej mobility. IONIQ 6 má mimoriadne nízky koeficient odporu vzduchu – len 0,21, k čomu mu dopomáha jeho nízka predná časť, aktívne vzduchové klapky umiestnené vpredu, zmenšenie vzdialenosti medzi kolesami a voliteľné úzke digitálne bočné zrkadlá. Ďalšou podporou závideniahodnej aerodynamickej schopnosti IONIQ 6 je jeho zadný spojler inšpirovaný eliptickým krídlom s konštrukciou v štýle člna. Dokonca aj pod vozidlom je snaha o lepšiu aerodynamiku evidentná – v úplnom zakrytí podvozku, optimalizovaných deflektoroch a zmenšenej medzere medzi podbehmi kolies.
IONIQ 6 tiež na rôznych miestach disponuje viac ako 700 parametrickými pixelmi – nájdete ich na svetlometoch, zadných kombinovaných svetlách, predných spodných senzoroch, pri vetracích otvoroch a aj ako indikátor stredovej konzoly, aby sa posilnila identita značky IONIQ v celom vozidle. Parametric Pixel High-Mounted Stop Lamp (HMSL) zadného krídla poskytuje pri použití bŕzd pútavý svetelný podpis. Na zvýraznenie jedinečnosti IONIQ 6 je na prednej a zadnej časti vozidla aplikovaný novonavrhnutý znak Hyundai „H“.
**Interiér inšpirovaný kokónom ponúka dômyselný osobný priestor na kolesách** Interiér IONIQ 6 v tvare kokónu – zámotku slúži ako pohodlný osobný priestor, plný praktických funkcií a udržateľných materiálov, ktoré zvýrazňujú charakter ekologickej mobility a životného štýlu. Elektrická modulárna platforma E-GMP umožnila konštruktérom roztiahnuť interiér vpredu aj vzadu a vytvoriť tak optimálny priestor pre nohy. Vďaka priestrannosti sa budú cestujúci vo vozidle cítiť veľmi pohodlne. Platforma tiež umožňuje ponúknuť úplne rovnú podlahu, čo pocit slobody pohybu ešte umocňuje. Architektúru interiéru zameranú na používateľa dokazuje aj ergonomicky navrhnutá riadiaca jednotka, ktorá je umiestnená v strede, čím znižuje rozptyľovanie vodiča a podporuje bezpečné a intuitívne riadenie. Modulárna palubná doska s dotykovou obrazovkou integruje 12-palcový plne dotykový displej infotainmentu a 12-palcový digitálny prístrojový panel. Stredová konzola poskytuje pohodlný a veľkorysý úložný priestor v aute. Dvojfarebné ambientné podsvietenie poskytuje celkové osvetlenie interiéru vozidla IONIQ 6. Používatelia si môžu vybrať zo spektra až 64 farieb a šiestich dvojfarebných tém vyvinutých odborníkmi na farby, aby pomohli vodičom a cestujúcim cítiť sa uvoľnene a pohodlne. Režim Speed ​​Sync Lighting pridáva emócie k zážitku z jazdy zmenou jasu vnútorného osvetlenia v závislosti od rýchlosti vozidla. 4-bodové interaktívne pixelové svetlá na volante umožňujú jednoduchú komunikáciu medzi vodičom a vozidlom. Odstránenie tlačidiel z predných dverí poskytlo viac voľného priestoru a viac úložného priestoru. Sedadlá Relaxation Comfort v prednom rade podporujú príjemný čas strávený vo vozidle jednoduchým nastavením sklonu sedadla.
**Ekologické materiály na dotykových bodoch pre trvalú udržateľnosť** V súlade s témou Etická jedinečnosť modelu IONIQ 6 a inšpirovaní dnešnými ekologicky uvedomelými spotrebiteľmi, dizajnéri Hyundai aplikovali na exteriér trvalo udržateľné materiály. Príkladom je recyklovaný pigmentový náter z pneumatík po skončení ich životnosti či bambusový pigmentový náter na karosérii. Interiér IONIQ 6 je tiež zdobený udržateľnými materiálmi a farbami. V závislosti od úrovne výbavy medzi ne patrí ekologická koža (sedadlá), recyklovaná PET tkanina (sedadlá), bio TPO koža (palubná doska), bio PET tkanina (strop), bio farba získaná z rastlinných olejov (dvere) a koberček z recyklovaných rybárskych sietí.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.