Testy

Všade krôčik k lepšiemu. Minitest VW T-Roc 1.5 TSI DSG

Dva dizajnové smery

Zmenilo sa toho naozaj mnoho! Z vonku je nový T-Roc ľahko rozoznateľný a hlavné krivky ostali nezmenené. Inžinieri sa zamerali najmä na odlíšenie výbav Style a R-Line. V druhej spomínanej bol aj testovaný model, ktorý sa odlišuje hlavne športovejšie ladenými nárazníkmi ako v prednej, tak aj v zadnej časti. Dizajn je vpredu doplnený o hmlové svetlá s typickým dizajnom pre modely R. Podobnosť na najvýkonnejšiu verziu neskrýva T-Roc ani v zadnej časti. Osobne nie som fanúšikom falošných koncoviek výfuku, no priznám sa, že štvorica „výfukov“ na tomto modeli mi nijak neprekážala. Tí, ktorí by chceli štyri nefalšované výfuky budú musieť siahnuť po plnotučnej verzii R.

VW T-Roc 1.5 TSI R-Line (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Zabudli sme na svetlá. Poďme si na ne teda posvietiť! Modernizovaná verzia T-Rocu ponúka LED svetlá v štandarde a viete si vybrať z troch typov: základné, LED Plus svetlomety s hmlovkami pre aktívne prisvecovanie do zákrut a najvýkonnejšie IQ. Light matrixové svetlomety. V testovanom modeli bola verzia svetiel LED Plus, s ktorou som bol maximálne spokojný. Intenzita svetelného lúča bola konzistentná v celom spektre, čo mi poskytovalo výborný prehľad o dianí predo mnou pri prejazde tmavými nočnými úsekmi. Svietiacu vodorovnú linku v maske však dostanete len v kombinácií s matrixovými IQ. Light svetlometmi. Škoda.

VW T-Roc 1.5 TSI R-Line (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Hlas ľudu vypočutý

Najmä vo vyšších výbavách boli výplne dverí a palubná doska vždy najslabším článkom T-Rocu. Tu však nastala doslova revolúcia! Hneď po otvorení auta mi udreli do oka výplne dverí očalúnené do čiernej koženky s bielym prešitím. Rovnako palubná doska, ktorej vrchná časť z mäkčeného plastu bola potiahnutá čiernou koženkou. Tu mi neostáva nič iné, ako povedať: Konečne!

VW T-Roc 1.5 TSI R-Line (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Centrálna dotyková obrazovka sa presunula o niečo vyššie, no súčasne mi nijako nebránila pri výhľade z auta. Tým, že výduchy vetrania sú po novom umiestnené pod samotným displejom, vie mať obrazovka uhlopriečku až 9,2 palca. Palec hore!

VW T-Roc 1.5 TSI R-Line (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)

V interiéri dominuje lesklý čierny plast. Vyzerá to prémiovo, no má to jeden háčik. Odtlačky! Pre puntičkárov určite odporúčam nosiť v novom T-Rocu handričku na preleštenie lesklých plôch, keďže väčšina z nich je dotyková. Ak nie ste ich fanúšikom, mám pre vás zlú správu. Sú takmer všade! Okrem stredového displeja ich nájdete aj na paneli klimatizácie či ovládaní na volante (výbava R-Line). Dotykové plochy na volante ma občas iritovali. Párkrát sa mi stalo, že som si pri točení volantom dlaňou zapol jeho vyhrievanie.

VW T-Roc 1.5 TSI R-Line (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Pochváliť však musím spracovanie samotného venca volantu, ktorý je obšitý perforovanou kožou. Okrem toho, že výborne vyzerá, rovnako výborne sa aj drží! Zozadu sú na volante plastové pádielká určené na manuálne radenie DSG prevodovky. Prevodovka na ne reaguje okamžite.

Za vodičom sa sedí pohodlne, no za spolujazdcom najmä vďaka vypuklému tvaru kastlíka bude miesta na nohy menej.

T-Roc ponúkal dostatok priestoru vpredu, vzadu však budú mať pasažieri menej miesta na nohy v oblasti chodidiel a píšťal. Objem batožinového priestoru 445 dm3 ostáva nezmenený a stále patrí, pri celkovej dĺžke auta len 4236 mm, k tým najväčším v triede.

VW T-Roc 1.5 TSI R-Line (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)
VW T-Roc 1.5 TSI R-Line (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Dole nádych, hore výdych

Pod kapotou testovanej verzie sa nachádzal najpredávanejší agregát, a to preplňovaný 1.5 TSI v kombinácií s prevodovkou DSG. Výkon 110 kW (150 koní) a 250 Nm poskytne dostatok dynamiky, aby ste vedeli bezpečne obiehať mimo mesta. Štvorvalec obľubuje skôr nižšie otáčky a vo vyššom spektre jeho sila citeľne slabne. Naopak, s narastajúcou rýchlosťou stúpa radosť zo samotného podvozka. Ten v kombinácií s 18-palcovými diskami poskytoval slušnú spätnú väzbu. V meste by som ho priradil k tým tuhším a nerovnosti na vozovke budete určite registrovať. Nie je to však niečo, čo by ma vyrušovalo pri prejazde rušným mestom.

Mimo mesta je to typický Volkswagen. Neutrálny, prirodzený a ľahko čitateľný. Auto si po pár minútach doslova obujete. Pri prejazde prvými zákrutami som mal hneď pocit, ako keby som v ňom sedel deň čo deň, niekoľko rokov. Skvelá spätná väzba od podvozka, dobré sedačky a úžasný volant robili dynamickú jazdu okreskami rutinou. Pri vyššej rýchlosti bolo trochu počuť vietor v oblasti okien, no keď pridáte, štvorvalec sa ozve pri podradení pekným hlbokým zvukom, a tak na vietor okamžite zabudnete.

Omladený T-Roc tak naozaj nesklamal. A čo hlavne, poučil sa z chýb v minulosti. Športový dizajn vo výbave R-Line mu naozaj pristane a interiér pôsobí teraz výrazne honosnejším dojmom. To hodnotím pocitovo za najväčší rozdiel v porovnaní s predchodcom. Vyvážený podvozok s výkonným motorom vám jazdu mimo mesta dokonale spríjemnia a výkonne svetlomety pomôžu k tomu, aby bol váš návrat domov opäť o niečo bezpečnejší. Nový T-Roc sa tak snaží ukázať, že si svoju vyššiu cenovku naozaj zaslúži.

FINANCOVANIE VW NEXT CEZ VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES
Štýlový a sebavedomý VW T-Roc môžete mať s výhodným financovaním bez poplatkov a s nízkou akontáciou od 10 do 40 %
Model VW Taigo 1.5 TSI R-line DSG 110kW
Cena vozidla 34 260,00 €
Typ financovania VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia 40% (13 704,00 €)
Výška úveru 20 556 €
Dĺžka splácania 48 mesiacov
Spracovateľský poplatok 0 %
Výška mesačnej splátky 211 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…)
Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Viac informácií o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk


Technické údaje VW T-Roc 1.5 TSI DSG
Motor Preplň. benzínový R4, 1498 cm3
Výkon 110 kW (150 k) pri 5000- 6000 ot./min
Krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./min
Pohon a podvozok 7-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 215/50 R18.
Batožinový priestor 445 / 1 290 dm³
Rozmery 4 244 × 1 819 × 1 559 mm, rázvor 2 590 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 385/1 860 kg, objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 205 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 8,6 s
Spotreba (WLTP) 5,4 l/100 km
Emisie CO₂ 123
Cena/testované auto 23 990/34 260 €
Konkurenti Renault Captur, Ford Puma, Hyundai Kona
Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant :) . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR :)

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie