TEST: Honda HR-V: Život v rovnováhe
Neviete si vybrať zo širokej ponuky malých SUV? Nepoteším vás. Nová Honda HR-V vám vďaka svojim kvalitám výber rozhodne neuľahčí!
Vydané Text: Martin Gašparík




















Honda HR-V 1.5 i-MMD Avanced Style |
|||
Motor |
Atm. benzínový R4, 1498 cm3 |
||
Výkon |
79 kW (107 k) pri 6 000 – 6 400 ot./min |
||
Krútiaci moment |
131 Nm pri 4 500 – 5 000 ot./min |
||
Elektromotor |
|
|
synchrónny s perm. magnetmi |
Výkon |
96 kW (131 k) |
||
Krútiaci moment |
253 Nm |
||
Pohon a podvozok: 1- st. prevodovka s diaľničným prevodom a spojkou, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 225/50 R18. |
|||
Batožinový priestor |
304 / 1 290 dm³ |
||
Rozmery: 4 340 × 1 866 × 1 582 mm, rázvor 2 610 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 452/1 870 kg, objem nádrže 40 l. |
|||
Najvyššia rýchlosť |
170 km/h |
||
Zrýchlenie 0 – 100 km/h |
10,7 s |
||
Spotreba (WLTP) |
5,4 l/100 km |
||
Emisie CO₂ |
122 g/km |
||
Cena/testované auto |
27 490 €/33 090 € |
||
Konkurenti: |
Kia Niro Hybrid, Toyota Yaris Cross |
Inzercia

Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂