Toyota už testuje autá na syntetické palivo z biomasy a vodík. Chce „preskúmať rôzne druhy palív a pohonov“

Napriek odhaleniu množstva elektromobilov Toyota naďalej preferuje diverzifikáciu pohonov, investuje do výskumu rôznych palív a pohonov vozidiel.
Vydané  Text: 

Ak máme byť CO2 neutrálni, máme tieto podmienky: Toyota zverejnila svoje stanoviská k trendu nielen v Európe

Pri automobilke rozmerov Toyoty nie je jednoduché zaväzovať sa k uhlíkovej neutralite, hoci japonská značka také ambície má.

Najväčší automobilový koncern na svete sa neuzatvára do elektrickej bubliny a opäť využíva motoristický šport na extrémne testovanie budúcich technológií. Takto znie výber zo správy, ktorú rozposielala Toyota do médií. Je pravda, že Toyota patrí medzi automobilky, ktoré nepostavili celú svoju budúcnosť na elektromobilite, ale naďalej považuje za správnu cestu diverzifikáciu pohonov automobilov, ako aj ich rozdielne karosárske vyhotovenia. Hybridné technológie pohonu zdokonaľuje už takmer 30 rokov a ponúka ich v takej kvalite, že dnes sa Toyota právom považuje za synonymum hybridu. Ešte do konca minulého roka Toyota až na niekoľko výnimiek elektromobily s batériovým pohonom v podstate nepredáva. Model Mirai síce elektromobil je, ale namiesto trakčného akumulátora využíva palivové články s vodíkom. Koncom roka sme sa napokon dočkali odhalenia prelomového elektromobilu bZ4X a [ďalších elektrických vozidiel, dovedna ich bolo až 15](https://www.autoviny.sk/novinky/123153/toyota-naraz-predstavila-az-15-novych-elektromobilov-vacsinu-uvidime-na-cestach-uz-coskoro). Takéto veľkolepé odhalenie nových modelov sme asi nikdy predtým nezažili a japonská automobilka sa tak postarala o veľký mediálny rozruch.
Tankovanie paliva-vodíka do Toyoty Mirai
Toyota naďalej tvrdí, že budúcnosť automobilového priemyslu sa neobmedzuje len na autá poháňané batériami. Nižšie pokračujeme výberom zo správy od Toyoty. ### Motor s vnútorným spaľovaním vodíka Japonská automobilka hľadá aj možnosť ďalšieho využitia spaľovacích motorov. V roku 2021 bola v rámci pretekov série Super Taikyu testovaná Corolla Sport s motorom z modelu GR Yaris, ktorý bol prispôsobený na používanie vodíka ako paliva. Auto absolvovalo všetky preteky, v ktorých štartovalo. Medzi štartmi inžinieri pracovali na zlepšení jeho výkonu a urýchlení procesu tankovania. Experiment dopadol natoľko úspešne, že testovanie v pretekárskom svete bude pokračovať aj tento rok a vieru Toyoty v tento typ pohonu demonštruje aj koncept GR Yaris s vodíkovým pohonom predstavený začiatkom decembra v uplynulom roku. ### Experimentálny model na ekopalivo V japonskej sérii **Super Taikyu** predstaví Toyota ešte jeden koncepčný model, ktorý bude využívať **spaľovací motor poháňaný ekologickým palivom**. Špeciálne pripravený GR86, ktorý vyštartuje v tejto sérii, bude poháňať **syntetické palivo z biomasy**. Konkrétny typ paliva ešte nebol vybraný, pretože stále prebiehajú testy adekvátnych látok. Toyota GR86 poháňaná syntetickým palivom bude štartovať vo farbách tímu ORC ROOKIE Racing, ktorý pripravuje aj vodíkovú Corollu Sport. Základom bude auto, ktoré bude debutovať na európskych cestách v tomto roku. [GALLERY id=32019] **Toyota GR86 je tretie globálne auto zo športového radu GR japonského výrobcu**, vyvinuté v spolupráci s inžiniermi Toyota Gazoo Racing. GR86 je nástupcom dnes už ikonického modelu GT86, ktorý do ponuky japonského koncernu vdýchol viac športového ducha. Motor typu boxer uložený vpredu, pohon zadných kolies a analógový zážitok z jazdy – to je podstata toho, čím je nový model. Toyota GR86 má v sériovej verzii výkonnejší motor (234 k) a vyšší krútiaci moment (250 Nm), rýchlejšie akceleruje a k zlepšeniu charakteristiky podvozku prispelo zvýšenie tuhosti karosérie, zníženie hmotnosti. auta a zníženie ťažiska. Zaujímavosťou je, že posádka Toyoty GR86 bude pozostávať aj z Akia Toyodu, prezidenta Toyota Motor Corporation, ktorý štartuje na pretekoch pod pseudonymom Morizo. Počas dlhých hodín pretekov sa za volantom vystriedajú aj Masahiro Sasaki, Hiroaki Ishiura a Yasuhiro Ogura.

Veľké prekvapenie! Nová vodíková Toyota Mirai je až o 20% lacnejšia!

Nová generácia vodíkového automobilu Toyota Mirai prekvapila vzhľadom, ktorý síce pokračuje v expresívnom dizajne predchodcu, no s vyladenou estetikou, ktorá sa bude páčiť asi každému.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS

Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.