Napriek tomu, že môj vzťah s poslednými modelmi od Citroënu by sme mohli označiť prinajmenšom za komplikovaný, najnovší elektrický crossover som si nečakane rýchlo obľúbil. Vidieť, že v mnohých ohľadoch sa dizajnéri poučili a pri kreslení tentokrát mysleli nielen na estetiku, ale aj funkčnosť. Už pri nastupovaní cez masívne prahy si môžete všimnúť ich pekne prekrytie dverami, takže si krátkonohí nezašpinia nohavice. Ešte väčšia radosť ma však čakala v interiéri pri pohľade na panel klimatizácie. Francúzi si takto potichu priznali chybu, keď motoristov donedávna nútili ovládať ventiláciu prostredníctvom pomalého a nepraktického displeja. Bolo to zdĺhavé, nepríjemné a v neposlednom rade aj nebezpečné.

Za návrat klasických fyzických ovládačov preto musím Citroën verejne pochváliť, aj keď zopár drobností by v rámci budúcej modernizácie ešte mohli dotiahnuť. Na paneli mi totiž chýba volič zmeny prúdenia vzduchu a rýchlosť ventilátora indikuje miniatúrna ikona na displeji, ktorú som objavil až po troch dňoch strávených za volantom. Odčítať ju počas jazdy považujem za takmer nemožné, jej veľkosť totiž nepresahuje 0,5 centimetra.

Tento problém sa týka predovšetkým grafiky multimediálneho systému, ktorá zbytočne plytvá priestorom a príbuzné funkcie umiestňuje do samostatných kategórií v menu. Tu sa však moja kritika ergonómie konči.

Zvyšok interiéru totiž poskytne aj niekoľko zaujímavých vychytávok ako napríklad zásuvku pred spolujazdcom či držiak na tablet s univerzálnym obalom kompatibilným so zariadeniami od Apple a Samsungu. Vďaka špeciálnej fólii vidí na obrazovku len spolujazdec, a teda pri jazde neodpútava vodičovu pozornosť. Uchytenie pre tablet pôsobí skutočne robustným a kvalitným dojmom, takže nehrozí jeho poškodenie.

To isté platí aj o zvyšku interiéru. Výplne dverí aj vrchná časť palubnej dosky boli zostavené z kvalitných mäkčených materiálov so zaujímavou povrchovou úpravou, ktorú si môžete pri konfigurácii farebne prispôsobiť. Najväčšiu radosť som však mal zo samotných sedadiel. Vyzerajú skvelo, sú mimoriadne pohodlné a zároveň podržia telo. Človek v nich bez problémov vydrží aj cestu z Bratislavy do Košíc. Pomerne dobre sú na tom aj cestujúci vzadu, zmieriť sa však musíte s vysokým stredovým tunelom a skutočnosťou, že chodidlá nezasuniete pod predné sedadlá – bráni vám v tom konštrukcia podlahy.

Žeby boli na vine batérie? Tie disponujú využiteľnou kapacitou 45 kWh, čo v kombinácii s úsporným elektromotorom s výkonom 100 kW umožňuje vodičovi prejsť na jedno nabitie maximálne 350 kilometrov. V reálnej premávke táto hodnota klesne zhruba o 50 kilometrov, čo nám však zásadne neprekážalo. Citroën e-C4 je určený do mesta, alebo na dochádzanie z priľahlého okolia. Vďaka slušnému krútiacemu momentu 270 Nm je auto v rámci mestských rýchlosti dostatočne živé a pružné, pričom spotreba sa držala medzi 14 – 18 kWh/100 km. Navyše vďaka tlmičom s hydraulickými dorazmi vpredu aj vzadu bola eklektická C4ka na rozbitom asfalte alebo šotolinovej ceste mimoriadne komfortná. Akonáhle auto narazilo na nerovnosť, podvozok ju krásne utlmil a odfiltroval bez toho, aby sa karoséria rozhojdala. To, ako Citroën zvláda absorbovať nerovnosti bez vedľajších sprievodných pohybov karosérie, ma skutočne milo prekvapilo.

Za drobné vibrácie a občasné zabuchotanie môžu najskôr ťažké osemnásťpalcové kolesá, ktoré na niektorých typoch nerovností prenášajú do interiéru nežiadúce sprievodné javy. Napriek tomu som bol z jazdných vlastností crossovera milo prekvapený a motoristov za volantom rozhodne nesklame.
Naše hodnotenie

Model e-C4 tak môžem označiť za dobre postavený a pohodlný elektromobil s rozumnou cenovkou. A keď sa dizajnérom časom podarí odstrániť zopár ergonomických nedostatkov, s radosťou tomuto elektromobilu pridelím plné 4 hviezdičky.
Klady
- Komfort pruženia
- Kvalita spracovania interiéru
- Výbava
- Tepelné čerpadlo batérie
Zápory
- Trakcia
- Brzdy
- Ergonomické nedostatky
- Priemerný dojazd