- BMW 330e xDrive Touring je skvelým príkladom precízne spracovaného kombi strednej triedy
- Jeho najväčšou slabinou je pomalé dobíjanie
- Okrem plug-in hybridu si ho môžete kúpiť aj ako klasické naftové alebo benzínové auto
Radosť z jazdy. Motto BMW, ktoré má poukazovať na športový charakter každého modelu, ktorý Mníchov vyrobí. Dá sa však podobný slogan aplikovať aj na nami testované BMW 330e xDrive Touring? Počas testu sme si všimli zopár vecí, ktoré mali tendenciu kaziť inak skvelé auto.
Zaujme už na prvý pohľad
V redakcii sme si prebrali na test auto, od ktorého sme mali obrovské očakávania. Logicky. BMW 330e xDrive Touring v krásnej príplatkovej farbe Paridot Green metallic v kombinácii s Line Model M Sport a koženým interiérom v prevedení Vernasca Cognac je skutočným klenotom. Pozornosť púta predovšetkým vďaka nevšednému lakovaniu, ktoré na svetle hrá všetkými farbami zelenej.

Samozrejme, dizajn a farba nie sú všetko. Od BMW zákazník automaticky očakáva vysoký štandard podvozku aj pohonu. Tu ale nachádzame zopár chybičiek krásy. V prvom rade je to zadná náprava. Adaptívny M Sport podvozok v spojení s 19-palcovými diskami nie je na slovenské cesty tou správnou voľbou. Auto malo predovšetkým v mestskej premávke extrémne tvrdú zadnú nápravu. Dokonca až tak tvrdú, že pri niektorých nerovnostiach dochádzalo k odskakovaniu zadku a teda vôbec nie je príjemné.
Tvrdý zadok a nabíjanie môžu byť slabinou
V zadnej časti sa nachádzajú ťažké batérie s kapacitou 11,15 kWh. Napriek zvýšenej záťaži na zadnej náprave je však podvozok v zadnej časti skutočne veľmi tvrdý. Niektorí by to možno nazvali, že má motokárový charakter. Napriek tomu v tom však vidíme výhodu. Nakoľko ide o Touring verziu trojkového BMW, akosi sa očakáva, že v batožinovom priestore budete niekedy nosiť aj nejakú ťažšiu batožinu. V tom prípade by mohla byť zadná náprava o niečo menej uskákaná.
Samotnému pohonu xDrive sa nedá nič vytknúť. BMW už roky šperkuje svoju výkladnú skriňu techniky tak, aby fungovala na 110%. Výhradu však máme ku kombinácii elektromotoru a klasického spaľovacieho motoru. Plug-in je to, čo aktuálne udáva trend v elektrifikácii bežných modelov. Napriek tomu niektoré automobilky svoje plug-in hybridné vozidlá vybavia extrémne pomalým nabíjaním. Bohužiaľ, to je prípad BMW.

Automobilka síce udáva papierový dojazd na úrovni 48 až 57 kilometrov. Reálnejšie je však to, že s autom kompletne na elektrinu najazdíte tak 37 kilometrov. To by samozrejme nebol problém, keby palubná nabíjačka mala vyšší výkon ako 3,7 kW, respektíve 2,3 kW pri nabíjaní z domácej siete. Takéto hodnoty razom z plug-in hybridu urobia klasické auto a to je presne to, čo si v posledných mesiacoch všimla už aj Európska rada.
6 hodín je priveľa
Nabíjanie z 10% na 90% pri použití klasického kábla, ktorý bol k autu k dispozícii, a 10A zásuvky trvalo viac, ako šesť hodín. Pritom vybíjanie je extrémne rýchle.
Aby sme však len nekrivdili, vieme si predstaviť scenár, v ktorom je tento pohon bezproblémový. Podobne to pravdepodobne zamýšľalo aj samotné BMW. Auto, ktoré máte nabité na 100% používate výhradne v hybridnom režime. Ten si totiž dokáže bezproblémovo odpájať a zapájať benzínový motor v momente, keď ho potrebuje alebo nepotrebuje. Vie presne, kedy použiť aký agregát a vy tak môžete jazdiť s príjemne nízkou spotrebou.

215 kW systémového výkonu viete uživiť už za niečo okolo 6 litrov. Avšak papierovej hodnote 1,6-2,1 litra na 100km sa to ani zďaleka nepribližuje. K rapídnemu zvýšeniu spotreby dochádza aj v prípade, že sa auto rozhodnete nabíjať za jazdy. **Motor časť svojho výkonu využíva na napájanie batérií. Cenou za pomerne rýchle dobitie je však poriadne navýšenie spotreby. Počas testu sme sa v takomto režime dostali až na úroveň 10 litrov. **
Budiž svetlo
Celkovo sme počas týždňového testu dokázali priemernú spotrebu stlačiť na 6,8 litra na 100 km. Ak berieme do úvahy výkon auta, nie je to zlá hodnota. No keďže ide o plug-in hybrid, vedeli by sme si predstaviť aj nižšie čísla. A to najmä ak vezmeme do úvahy, že 35% z viac ako 600 najazdených kilometrov počas testu bolo kompletne elektrických.
Napriek vyššie vytknutým veciam nás však BMW a jeho radosť z jazdy pohltili naplno. Komfortné sedadlá mali stabilné bočné vedenie a dobre držali telo v zákrutách. Riadenie bolo tradične presné a auto sa doslova vrhalo za pokynmi volantu. Silnou stránkou bolo taktiež vonkajšie osvetlenie. BMW už nejaký ten piatok vyvíja laserové svetlomety a my sme si ich mohli počas tohto testu vyskúšať.

Ide o najpokrokovejšiu techniku osvetlenia, ktorá je aktuálne v automobilovom priemysle k dispozícii. A to bolo skutočne cítiť. Svetelný tunel, ktorý počas tmy auto vytvorilo siahal niekoľko stoviek metrov ďaleko. Svetlá citlivo reagovali na protiidúce vozidlá. Tie boli ihneď vytmavené, nakoľko dostať plnú dávku laserového svetla počas tmy do očí nechce azda nikto. Silnou stránkou svetiel boli aj citlivé reakcie na natáčanie volantu. Niekedy boli až neprirodzene citlivé, no svoju úlohu splnili s gráciou. V príplatkovej výbave by sme si teda jednoznačne zaškrtli položku BMW Laserlight.
81 tisícok je už moc
Celkovo sme za týždeň s BMW najazdili poriadnu porciu kilometrov. V konečnom hodnotení, teda až na pomalé dobíjanie, vyššiu spotrebu a tvrdú zadnú nápravu, nemáme čo vytýkať. Naopak, pohľad na cenník nám vyrazil dych. Auto síce začína na čiastke 52 250 eur, no nami testovaný model sa so všetkou príplatkovou výbavou vyšplhal až na závratných 81 387 eur. A to sa stále nachádzame v strednej triede...
BMW 330e xDrive Touring - informačná tabuľka
Obchodné informácie | |
---|---|
Cena | 81 387 |
Značka | BMW |
Model | 3er Touring |
Model - Typ | 330e xDrive Touring |
Model - rok výroby | 2020 |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka | 4 709 mm |
Šírka | 1 827 mm |
Výška | 1 442 mm |
Rázvor | 2 851 mm |
Objem palivovej nádrže | 40 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 965 kg |
Maximálna hmotnosť | 2 425 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 410 l |
Objem batožinového priestoru (max.) | 1 420 l |
Motor a prevodovka | |
---|---|
Počet valcov | 4 |
Objem valcov | 1 998 cm3 |
Najvyšší výkon | 215 kW |
Najvyšší krútiaci moment | 420 Nm |
Výkony a spotreba | |
---|---|
Kombinovaná spotreba | 2,1 - 1,6 L |
Emise | 48 - 36 CO2g/km |
Maximálna rýchlosť | 225 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs | 5,9 |
Naše hodnotenie

Viac, ako 81 tisíc € za auto strednej triedy je priveľa. Napriek vysokej cene a zopár chybičkám krásy si BMW 330e xDrive Touring zaslúži vysoké hodnotenie. Radosť z jazdy je v tomto aute síce čiastočne limitovaná plug-in hybridným pohonom s pomalým dobíjaním, no úsmev na tvári vám vyčarí mnoho detailov, ktoré dokáže urobiť len BMW.
Klady
- Špeciálne lakovanie
- Interiér
- Sedadlá
- BMW Laserlight
Zápory
- Pomalé nabíjanie
- Tvrdá zadná náprava
- Vyššia spotreba
- Vysoká cena