Test Jeep Compass 4×e Plug-in hybrid: Pohon 4×e je správna inovácia, ale spoznali sme aj jeho riziká
Jeep nepotrebuje pozitívne hodnotenia ani pekné recenzie, pretože jeho automobily s pohonom všetkých štyroch kolies sa už takmer osemdesiat rokov držia na špici záujmu špecialistov na off-road. Lenže technologické inovácie prinášajú aj nové problémy.
Vydané Text: Erik Stríž











Motory | preplňovaný benzínový R4, 1 332 cm³, Euro6D Final s elektrickou podporou vpredu; zadný elektrický |
Výkon | benzín: 132 kW (180 k) pri 3 750 ot./min. elektrina: 44 kW (60 k) spoločne: 177 kW (240 k) |
Krútiaci moment | benzín: 270 Nm pri 1 850 ot./min. elektrina: 250 Nm od 0 ot./min |
Pohon a podvozok | 6-stupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies (vzadu elektrický), vpredu náprava McPherson, vzadu viacprvková náprava s vinutými pružinami Brzdy: kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením, Pneu: 235/45 R19 |
Batožinový priestor | 420/1 230 dm³ |
Rozmery | 4 394×1 819×1 649 mm, rázvor 2 636 mm |
Pohotovostná/celková hmotnosť | 1 936/2 475 kg, objem nádrže 60 l, kapacita akumulátora: 11,4 kWh (50 km) |
Najvyššia rýchlosť | 200 km/h 130 km/h na elektrinu |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 7,3 s |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 2,1/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 47-48 g/km |
Cena od/testované auto | 39 500/43 900 € |
Konkurenti | Mitsubishi ASX, Subaru Forester |
Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk