Testy

Podrobný test VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 za 46 560 eur

Testovaná konfigurácia vozidla:

  • Tiguan Elegance 2.0 TDI 4MOTION DS7, 200 k/ 147 KW, DSG7 (základ od 24 390 eur, verzia od 41 990 eur)
  • naftový motor 2.0 TDI 147 kW s automatom DSG7 a pohonom všetkých kolies 4Motion;
  • doplatková modrá metalíza nightshade za 550 eur
  • čierny interiér „titan“
  • doplatkové elektronické Adaptívne pruženie DCC za 940 eur;
  • asistenčný balíček s Area View s cúvacou kamerou Rear za 350 eur;
  • Disky z ľahkej zliatiny 7Jx19 Victoria za 620 eur;
  • paket Driver Assistance Plus (Travel Assist, Emergency Assist, zmena jazd. pruhu, park. asistent, mŕtvy uhol a pod.) za 830 eur;
  • predné sedadlá ErgoActive za 420 eur;
  • Predĺžená záruka na 3 roky/max. 90 000 km za 210 eur;
  • 8″ navigačný systém Discover Media za 550 eur;
  • nabíjanie na stredovej konzole cez 2x USB-C za 100 eur;
  • celková cena testovanej konfigurácie tak dosiahla 46 560 eur vrátane DPH
  • technické údaje testovaného VW Tiguan sú na konci článku

 

Naše postrehy z redakčného testu:

  • Tiguan po facelifte pôsobí podstatne modernejšie ako jeho predchodca;
  • jazdné vlastnosti sú vynikajúce, v podstatnej miere na ne vplývajú jazdné režimy a adaptívny podvozok;
  • počas posledných 3 376 km palubný počítač vykázal spotrebu presne 7,0 l/100 km, počas nášho testu to bolo 6,9 l/100 km za 730 km;
  • 4×4 naozaj funguje aj na snehu i v blate aj napriek relatívne obyčajným pneumatikám, čo sme úspešne odskúšali na jednom i druhom povrchu;
  • zvukový prejav naftového motora je v zime skôr nelichotivý, najmä pri studenom štarte;
  • interiér vpredu má dobré materiálové vyhotovenie, mierne prekonáva očakávania, priestorovo ale až tak neoslovil;
  • dotykové senzory na paneli klimatizácie sú napokon pomerne dobre ovládateľné, ale na klasickú mechaniku sa nedoťahujú;
  • zadná časť interiéru je dosť priestranná aj pre tri dospelé osoby;
  • oceňujeme šikovné odkladacie priestory, sklápanie zadných sedadiel potiahnutím za popruhy a tiež z kufrového priestoru;
  • vozidlo sme testovali začiatkom januára 2021, vyjazdili sme jednu nádrž, ~730 km v zmiešaných podmienkach na zimných pneu, za zapožičanie ďakujeme importérovi značky.

Ak vás zaujíma nový VW Tiguan aj v konfigurácii 2.0 TDI 110 kW, prečítajte si redakčný test od môjho kolegu Juraja Hrivnáka.

Podrobný test VW Tiguan Elegance 2.0 TDI 147 kW 4MOTION DS7

Volkswagen Tiguan po facelifte sa stále na našich cestách celkom neudomácnil. Jeho vynovené predné svetlomety sú aj dnes tak nápadné, že sa ľudia za autom na ulici občas otáčajú, rovnako tak aj vodiči iných Tiguanov. Vozidlo si zachovalo svoje proporcie, rozmery, rázvor a kľúčové technické vlastnosti, teda naďalej oslovuje rovnaký typ zákazníka ako doteraz. Ak sa ale pýtate, či sa oplatí kúpiť si novú verziu, vedzte, že áno. Aj na pohľad menej významné zmeny v konečnom dôsledku prospievajú celkovému dojmu a každodennej skúsenosti.

Najviac pozornosti pútajú práve predné svetlá, ktoré si osvojili koncept plastickosti, stále sú pritom v súlade so zvyškom dizajnu.

 

Za krásnu vnútornú grafiku predných svetlometov zodpovedajú aj LED matrixové svetlá IQ.LIGHT. Sú to najmodernejšie svetlomety značky Volkswagen, okrem svetla s farbou, ktorá počas nočnej jazdy obmedzuje únavu vodiča a sú segmentované, čo znamená, že v prípade budúcej opravy nebude potrebné meniť celý svetlomet, ale iba jeho poruchovú časť. Podstatou IQ.LIGHT sú ale inteligentné funkcie, ako automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel, nasvecovanie zákrut či clonenie svetelného lúča tak, aby neoslňoval ostatné vozidlá. Svetlomety IQ.LIGHT sú pomerne bohaté na funkčnosť, slovenský Volkswagen sa ňou zaoberá v samostatnom videu, ktoré vám odporúčame pozrieť na YouTube.

 

Facelift sa zadných partií na prvý pohľad dotkol iba v detailoch, v porovnaní s modelovým ročníkom 2017 môžeme vidieť upravené spodné časti nárazníka, nové logo VW a o zopár milimetrov kratší zadný strešný spojler s integrovaným brzdovým svetlom. Previsy, profil, chrómové doplnky, to všetko si Tiguan viacmenej ponechal bez viditeľných zmien.

 

Interiér

Interiér kombinuje moderné s klasickým. Ak by ste čakali, že Tiguan po facelifte bude už využívať viac senzorových tlačidiel, ako napríklad nový Golf či ID.3, tak vás sklameme. Na volante sú klasické (a podľa nás ergonomickejšie) mechanické tlačidlá s jednoznačnými okrajmi, nastavenie osvetlenia vľavo pod volantom je klasický otočný volič.

 

Lenže tu klasika končí. Panel ovládania 3-zónovej klimatizácie Climatronic je síce jednoúčelový a kompletný (ako to aj má byť), ale už plne dotykový. Ani jedno tlačidlo tu nie je mechanické, Volkswagen ale v podstatných ovládacích prvkoch našiel riešenie pre lepšiu ergonómiu – intenzita ventilátora (spoločná) a ovládanie teploty (rozdelené) sú hmatovo oddelené od zvyšku panela, teda sú dobre ovládateľné aj skoro naslepo. Treba pritom pripomenúť, že moderné automatické klimatizácie sú už tak dobré, že v režime AUTO nebudete potrebovať počas jazdy meniť intenzitu ventilácie, stačí vám raz nastaviť teplotu a systém sa o všetko postará sám.

Všimnite si dva nabíjacie a dátové konektory USB-C, 12 V elektrickú zásuvku a gumovú podložku na mobil. Pozor – nie je dosť veľká, takže väčšie mobily ako Samsung Galaxy Note20 Ultra sa sem už nezmestia.

Z pohľadu vodiča vyzdvihneme vyhotovenie digitálneho prístrojového panela, ktorý si môžete v podstatnej miere prispôsobiť vlastným potrebám. Grafika je čistá, prehľadná, takto nejak si predstavujeme jeden solídny a funkčný virtuálny kokpit bez dizajnérskych úletov a zbytočných efektov.

 

Celkový dojem z prednej časti interiéru je prevažne dobrý. Materiálové vyhotovenie je na vysokej úrovni, okrem evidentne vyššej odolnosti povrchov sú zároveň príjemné na dotyk, na lesklých plochách neostáva veľa odtlačkov prstov. Priestorové pomery vpredu zodpovedajú kategórii vozidla, hoci by sme si celkom dobre vedeli predstaviť ešte o niečo viac miesta. S výškou 173 cm a priemernou postavou sa stále budete cítiť trocha stiesnene a pomerne úzka stredová konzola bude spôsobovať, že sa chvíľami budete so spolujazdcom dotýkať lakťami. Oceňujeme vysoký posed, pohodlné sedadlá ergoActive a rozsah nastaviteľnosti volantu a sedadla.

Dvere sa navyše otvárajú doširoka, teda spoločne s vyšším sedadlom nebudú mať pri nastupovaní a vystupovaní problém ani seniori, „silnejšie“ osoby či ľudia s boľavou chrbticou.

 

Sedenie vzadu považujeme za lepší štandard. Ak je vodič vpredu vysoký tak do 185 cm, je za ním dosť miesta nielen na kolená, ale aj na položenie tašky s notebookom. Kvalita sedenia je skôr jednoduchšia, nie je to vyššia trieda, ale priestorové pomery spoločne s primerane mäkkými sedákmi a nastaviteľným sklonom chrbtového operadla tvoria základ pre komfort aj na dlhých cestách. Nad hlavou je miesta na rozdávanie, ale stredný pasažier bude mať problém s uložením nôh, bude mať totiž medzi nimi vysoký tunel na podlahe.

Stredové sedadlo sa dá vyklopiť do polohy lakťovej opierky s držiakmi na nápoje a pasažieri majú k dispozícii nielen vlastný ovládač klimatizácie vrátane nastavenia teploty, ale aj nabíjacie konektory 1× USB-C a 1× 12 V. Výplne dverí obsahujú odkladacie priestory a na stĺpikoch karosérie sú háčiky pre zavesenie odevu.

 

Batožinový priestor a variabilita

Volkswagen Tiguan ponúka rovnako ako pred faceliftom kufor s objemom 615 litrov, čo je údaj zodpovedajúci metodike merania VDA. V skutočnosti má ešte o niekoľko desiatok litrov naviac, ak použijete pevné plató. Mimochodom, to sa dá odobrať zo svojej východiskovej polohy a položiť na dno kufra tak pekne, že skoro nebude ani nevidieť. Toto potrebujú všetky autá!

Pod podlahou je ešte priestor na rezervu, na bokoch sú odkladacie priestory na menšie predmety a nachádzame tu dva háčiky pre zavesenie nákupných tašiek. Tak to má byť.

Zadné sedadlá sa dajú sklopiť takmer do roviny, medzi nimi a podlahou kufra je asi 10 cm rozdiel a špeciálne oceňujeme, že sedadlá sa dajú sklopiť ako z kufra, tak aj zo strany sedadiel. Škoda pomerne vysokej a hrubej nakladacej hrany, v našej výbave s nevzhľadným plastovým krytom. Po sklopení zadných sedadiel sa sprístupňuje nákladný priestor s kapacitou 1 655 litrov.

V sériovej výbave nového Tiguanu Elegance dostanete praktické funkcie Keyless Access (bezkľúčové odomykanie), ktoré funguje aj na piatych dverách, a tiež Easy Open a Easy Close – bezdotykové otváranie a elektrické otváranie/zatváranie piatych dverí.

Netreba tiež zabúdať na to, že Tiguan v cene ponúka strešné lyžiny, na ktoré môžete upevniť strešný box.

 

Bezpečnosť a funkcie

 

Volkswagen Tiguan prešiel bezpečnostnými skúškami EuroNCAP v roku 2016 (pred faceliftom) s plným počtom 5 hviezdičiek s až 96% ochranou dospelého pasažiera a tiež výbornou 84% ochranou detí.

V našej konfigurácii bolo SUV vybavené pokročilým bezpečnostným balíčkom technológií, ktoré jednak aktívne bránia nehode, takisto sa starajú o zmierňovanie dôsledkov nehody. Z aktívnej bezpečnosti spomeňme príplatkový balíček Driver Assistance Plus za 830 eur, ktorý obsahuje aj Travel Assist a Park Assist. Travel Assist je v podstate komplet pre asistovanú jazdu, teda vedenie vozidla v strede jazdného pruhu pri zapnutom adaptívnom tempomate. Schopnosť rozlišovať pruhy kamerou je dobrá, ak si Travel Assist nezapnete, auto vás iba vráti späť do jazdného pruhu po prekročení čiary bez zapnutej smerovky. Spraví to ale pomerne neskoro, výrazne neskôr, ako to robia autá značiek Kia a Hyundai.

Tiguan sleduje mŕtve uhly okolo auta, upozorňuje na objekty, ak sa v nich nachádzajú.

Nechýba ani automatické zastavenie vozidla v núdzových situáciách či parkovací asistent s pôsobivým 360-stupňovým kamerovým náhľadom okolia vozidla. Pohybom prsta po displeji si môžete meniť polohu virtuálnej kamery a zaparkovať tak s vysokou presnosťou.

 

Jazdné vlastnosti a spotreba

Ako sme už uviedli vyššie, VW Tiguan ponúka veľmi solídny základ pre akýkoľvek štýl jazdy, a to vďaka voľbe jazdných režimov a adaptívnemu podvozku. Môžete si vybrať z predvolených nastavení alebo detailne konfigurovať vlastný program.

V štandardnom jazdnom móde je Tiguan s naftovým motorom rýchly, reaguje na podnety vodiča skoro okamžite, automatická prevodovka radí s ohľadom na spotrebu, ale po dupnutí na plynový pedál necháva vyletieť otáčky skoro až o červeného poľa.

V testovanej konfigurácii vie Tiguan akcelerovať z nuly na 100 km/h už za 7,5 sekundy, čo spoločne s krútiacim momentom 400 Nm (1750 ‐ 3500 ot./min) dokáže solídne zatlačiť do sedadla. Ani zďaleka sa nejedná o športové auto, určite nie ani v športovom jazdnom režime, ale ak si nastavíte tvrdšie tlmiče a necháte prevodovku vytočiť motor do vyšších otáčok, môžete sa s autom celkom dobre zabaviť.

Podobne dobre sa vie Tiguan prispôsobiť aj vodičom, ktorí preferujú pokojnú a pohodlnú jazdu, hoci aj v najmäkkšom nastavení sú tlmiče stále trocha tvrdé a podvozok dáva možnosť pocítiť nedokonalosti vozovky viac, ako by sme chceli. Ak je krížom cez cestu položený elektrický kábel, budete ho pri prejazde cítiť.

Pri parkovaní s autom pracuje veľmi jednoducho, volantom sa točí veľmi ľahko, ocenili by sme ale ešte o niečo presnejšie riadenie, počas testu sme nadobudli dojem mierneho nesúladu medzi tvrdosťou podvozku a slabšou citlivosťou volantu.

Pohon 4MOTION by sa nemal porovnávať s pohonmi 4×4 určenými do skutočného terénu, ale aj Tiguan dokáže zvládať výjazdy na zablatené a zasnežené kopce. Vodič na výber 4 jazdné módy pre pohon všetkých kolies, udržiava stabilnú rýchlosť pri jazde z kopca a aj s neterénnymi pneumatikami dokáže poslúžiť ako presúvadlo v inak ťažko prejazdných poľných cestách.

Vozidlo sme testovali začiatkom januára 2021, vyjazdili sme jednu nádrž, ~730 km v zmiešaných podmienkach na zimných pneu so spotrebou 6,9 l/100 km, počas posledných 3 376 km palubný počítač vykázal spotrebu presne 7,0 l/100 km. To je v súlade s tým, čo uvádza výrobca (kombinovaných 6,5 ‐ 6,6 l/100km podľa WLTP).

Motor síce chvíľami neznie práve krásne, štvovalcový naftový agregát s max. výkonom 200 koní ani nemôže byť potichu, ale podľa nášho názoru predstavuje všestranný ideál pre tento druh áut, akým je Tiguan. Podáva veľmi dobré výkony na diaľnici, dobre spolupracuje s vodičom a vďaka krútiacemu momentu 400 Nm odtiahne aj malú jachtu.

 

Volkwagen Tiguan 2.0 TDI 147 kW – Zhodnotenie redakčného testu

  • Dobré jazdné vlastnosti, aj keď s mierne tvrdším podvozkom;
  • Reálna spotreba ako uvádza výrobca, ale stále relatívne vysoká - ak vám na nej záleží, na výber máte aj úspornejší 2.0 TDI s max. výkonom 110 kW;
  • Tiguan je vnútri priestorovo veľkorysý a materiálovo hodnotný;
  • Ponúka množstvo funkcií pre bezpečnejšiu jazdu a parkovanie, komfortné ovládanie kufrových dverí;
  • Udržiavanie v strede jazdného pruhu funguje len so zapnutým adaptívnym tempomatom, inak auto iba bráni výjazdu z pruhu;
  • Ak viete oceniť lepší koncernový štandard a dizajn, potom asi nebudete zvažovať juhokórejské, francúzske alebo japonské alternatívy.

Ak vás zaujíma VW Tiguan aj v konfigurácii 2.0 TDI 110 kW, prečítajte si redakčný test od kolegu Juraja Hrivnáka.

 

VW Tiguan Elegance 2.0 TDI 4MOTION DSG7 147 kW - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena 46 560
Značka Volkswagen
Model Tiguan
Model - Typ 2.0 TDI 4MOTION 147 kW
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4509 mm
Šírka 1839 mm
Výška 1635 mm
Rázvor 2679 mm
Pohotovostná hmotnosť 1715 kg
Maximálna hmotnosť 2250 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 615 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1655 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1968 cm3
Najvyšší výkon 200 k
Najvyšší výkon 147 kW
Najvyšší krútiaci moment 400 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1750 ‐ 3500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6.5 ‐ 6.6 l/100km L
Emise 169 ‐ 172 g/km CO2g/km
Maximálna rýchlosť 216
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 7,5

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4,5
Klady
Zápory
Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Toyota Corolla Coupe 1400SR 1971
Magazín

Hľadáte auto na celý život? Toto je také a stojí za ním fascinujúci príbeh

Masayuki Watanabe si ako 21-ročný kúpil Corollu druhej generácie a má ju dodnes. Aj keď počas života niekoľkokrát premýšľal o predaji svojho starého auta, jeho Corolla bola príliš dobrá, spoľahlivá a odolná. Súčasne bola spojená s množstvom krásnych spomienok, aby sa jej len tak vzdal. V roku 2011, keď bolo auto poškodené počas tsunami, sa do jeho opravy zapojila komunita zberateľov historických automobilov z celého Japonska.