Vynovený Volkswagen Tiguan ma naozaj potešil. Prvý raz v živote som v ňom zažil bezdrôtové Android Auto. Fungovalo to skvele, akurát škoda, že vo výbave testovaného vozidla nebolo aj bezdrôtové nabíjanie telefónu. Jedno bez druhého totiž nedáva zmysel.
Online!
Konektivita je skrátka jedna z poínt nového Volkswagenu Tiguan. Má nový informačno-zábavný systém, ktorý popri skvelých možnostiach prepojenia s vašimi prenosnými zariadeniami je aj permanentne online a vďaka tomu vám poskytuje prehľad o aktuálnej dopravnej situácii, cenách paliva či o počasí. Zároveň ponúka aj palubnú wi-fi sieť či možnosť ovládať hudbu cez tablet.

Už nie je prekvapením, že aj prístrojový štít pred vodičom je plne digitálny. A aby ste z vynoveného Tiguanu mali pocit, že je naozaj nový, digitalizovalo sa aj tam, kde sa nemuselo. Narážam na dotykový panel klimatizácie. Ten je síce oveľa lepšie vymyslený než v Golfe (a nezabudlo sa ani na podsvietenie!), ale nech sa na to pozerám akokoľvek, ten predchádzajúci, ktorý obsahoval tlačidlá a otočné ovládače, bol lepší v každom jednom smere okrem dizajnu, ktorý je subjektívny. Aj tak sa však všetko potrebné dá ovládať rýchlo a presne, akurát sa nevyhnete sklopeniu zraku z cesty, hoc aj len na chvíľku.

Takto vyzerá variabilita
V interiéri nájdeme prepracované sedadlá, odkladacie kapsy a niektoré materiály, plus pekné náladové podsvietenie dverí s množstvom dostupných farieb. Zvyšok je však po starom. Ale nesťažujem sa. Je tu veľmi veľa miesta, príjemný posed za volantom a dobre vymyslené odkladacie priestory. Všetko, čo rodina využije. A je toho ešte viac. Zadné sedadlá delené v pomere 60 : 40 sú posuvné v širokom rozsahu, vďaka čomu môžete zväčšiť kufor zo základných 520 litrov až na 615 litrov. Navyše majú aj nastaviteľné operadlá, takže si na nich nájdete pohodlnú pozíciu na sedenie. V prípade, že je to potrebné, môžete sedadlá sklopiť do roviny s falošným dnom kufra (náš testovaný model ho nemal). Na prevoz extra dlhých predmetov môžete využiť možnosť sklopiť predné sedadlo dopredu. Paráda!


Na vlastné oči
Aj keď je Volkswagen Tiguan vybavený najnovším radom asistenčných systémov vrátane systému Travel Assist, ktorý vám umožní poloautonómnu jazdu až do rýchlosti 210 km/h, osobne som bol najviac nadšený z nových Matrix svetlometov IQ.Light. Nebudem vás zbytočne naťahovať. Sú parádne. Rozlíšenie majú rovnaké, ako ponúka Golf, ale majú navyše ďalšie LED diódy svietiace do strán. Slúžia ako off-roadové svetlá a z pohľadu vodiča svietia takmer „za roh“ prednej kapoty. V noci sa tak môžete spoľahnúť na vlastné oči, lebo budete mať o dianí okolo naozaj vynikajúci prehľad. Nechýba pritom funkcia stlmenia odrazov od dopravného značenia, čo je tiež veľmi príjemná vec.

Všetko aj nič
Rozlúsknuť podvozok Tiguanu je ťažký oriešok. Na jednej strane mu poskytuje stabilné jazdné vlastnosti a vďaka skvelému pohonu 4Motion Active Control s dedikovanými terénnymi režimami si s ním môžete trúfnuť ísť aj do terénu. Na druhej strane mám však pocit, že úroveň komfortu a odhlučnenia náprav by mohla byť lepšia.

Nie je to nič, čo by vás malo uraziť, ale Golf aj Passat majú lepšie podvozky. Motor 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k) však všetky nedokonalosti vynahrádza skvelým reálnym výkonom a pružnosťou spolu so schopnosťou jazdiť takmer zadarmo. Naše auto sme si prebrali ešte „teplé“ z odlievacej pece, s nájazdom 19 kilometrov. Aj tak sa mi bez väčšej námahy podarilo jazdiť so spotrebou pod 5,5 l/100 km. Pochváliť musím aj prevodovku DSG, ktorá je po novom extrémne ochotná poslúchať na povely pádiel pod volantom.
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion - informačná tabuľka
Rodinný hrdina
Obchodné informácie | |
---|---|
Značka | Volkswagen |
Model | Tiguan |
Model - Typ | 2.0 TDI 4Motion |
Model - rok výroby | 2020 |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka | 4 509 mm |
Šírka | 1 839 mm |
Výška | 1 635 mm |
Rázvor | 2 679 mm |
Objem palivovej nádrže | 58 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 640 kg |
Maximálna hmotnosť | 2 260 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 520 - 615 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 1 655 dm3 |
Motor a prevodovka | |
---|---|
Počet valcov | 4 |
Objem valcov | 1 968 cm3 |
Najvyšší výkon | 150 k |
Najvyšší výkon | 110 kW |
Najvyšší výkon pri ot./min. | 3 500 - 4 000 |
Najvyšší krútiaci moment | 360 Nm |
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. | 1 600 - 2 750 |
Výkony a spotreba | |
---|---|
Kombinovaná spotreba | 6,4 L |
Emise | 168 CO2g/km |
Maximálna rýchlosť | 198 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs | - |
Naše hodnotenie

Ako celok je teda Tiguan všetko, čo by si rodina mohla priať. Priestranný, bezpečný a vďaka novému naftovému dvojlitru extrémne úsporný a ekologický bez toho, aby bol pomalý. Zvládne cestu aj terén a nový audiosystém Harman Kardon sa bezdrôtovo postará o dobrý zážitok z hudby. Cena za dobre vybavený model sa môže zdať vyššia, ale vzhľadom na široký záber schopností Tiguanu je, myslím si, adekvátna.
Klady
- Variabilita
- Spotreba
- 4x4
- IQ Svetlomety
Zápory
- Hlučnejší podvozok