Testy

TEST: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI má všetko, čo od rodinného auta očakávate

Vynovený Volkswagen Tiguan ma naozaj potešil. Prvý raz v živote som v ňom zažil bezdrôtové Android Auto. Fungovalo to skvele, akurát škoda, že vo výbave testovaného vozidla nebolo aj bezdrôtové nabíjanie telefónu. Jedno bez druhého totiž nedáva zmysel.

Online!

Konektivita je skrátka jedna z poínt nového Volkswagenu Tiguan. Má nový informačno-zábavný systém, ktorý popri skvelých možnostiach prepojenia s vašimi prenosnými zariadeniami je aj permanentne online a vďaka tomu vám poskytuje prehľad o aktuálnej dopravnej situácii, cenách paliva či o počasí. Zároveň ponúka aj palubnú wi-fi sieť či možnosť ovládať hudbu cez tablet.

TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion (2021)

Už nie je prekvapením, že aj prístrojový štít pred vodičom je plne digitálny. A aby ste z vynoveného Tiguanu mali pocit, že je naozaj nový, digitalizovalo sa aj tam, kde sa nemuselo. Narážam na dotykový panel klimatizácie. Ten je síce oveľa lepšie vymyslený než v Golfe (a nezabudlo sa ani na podsvietenie!), ale nech sa na to pozerám akokoľvek, ten predchádzajúci, ktorý obsahoval tlačidlá a otočné ovládače, bol lepší v každom jednom smere okrem dizajnu, ktorý je subjektívny. Aj tak sa však všetko potrebné dá ovládať rýchlo a presne, akurát sa nevyhnete sklopeniu zraku z cesty, hoc aj len na chvíľku.

TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion (2021)

Takto vyzerá variabilita

V interiéri nájdeme prepracované sedadlá, odkladacie kapsy a niektoré materiály, plus pekné náladové podsvietenie dverí s množstvom dostupných farieb. Zvyšok je však po starom. Ale nesťažujem sa. Je tu veľmi veľa miesta, príjemný posed za volantom a dobre vymyslené odkladacie priestory. Všetko, čo rodina využije. A je toho ešte viac. Zadné sedadlá delené v pomere 60 : 40 sú posuvné v širokom rozsahu, vďaka čomu môžete zväčšiť kufor zo základných 520 litrov až na 615 litrov. Navyše majú aj nastaviteľné operadlá, takže si na nich nájdete pohodlnú pozíciu na sedenie. V prípade, že je to potrebné, môžete sedadlá sklopiť do roviny s falošným dnom kufra (náš testovaný model ho nemal). Na prevoz extra dlhých predmetov môžete využiť možnosť sklopiť predné sedadlo dopredu. Paráda!

TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion (2021)
TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion (2021)

Na vlastné oči

Aj keď je Volkswagen Tiguan vybavený najnovším radom asistenčných systémov vrátane systému Travel Assist, ktorý vám umožní poloautonómnu jazdu až do rýchlosti 210 km/h, osobne som bol najviac nadšený z nových Matrix svetlometov IQ.Light. Nebudem vás zbytočne naťahovať. Sú parádne. Rozlíšenie majú rovnaké, ako ponúka Golf, ale majú navyše ďalšie LED diódy svietiace do strán. Slúžia ako off-roadové svetlá a z pohľadu vodiča svietia takmer „za roh“ prednej kapoty. V noci sa tak môžete spoľahnúť na vlastné oči, lebo budete mať o dianí okolo naozaj vynikajúci prehľad. Nechýba pritom funkcia stlmenia odrazov od dopravného značenia, čo je tiež veľmi príjemná vec.

TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion (2021)

Všetko aj nič

Rozlúsknuť podvozok Tiguanu je ťažký oriešok. Na jednej strane mu poskytuje stabilné jazdné vlastnosti a vďaka skvelému pohonu 4Motion Active Control s dedikovanými terénnymi režimami si s ním môžete trúfnuť ísť aj do terénu. Na druhej strane mám však pocit, že úroveň komfortu a odhlučnenia náprav by mohla byť lepšia.

TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion (2021)

Nie je to nič, čo by vás malo uraziť, ale Golf aj Passat majú lepšie podvozky. Motor 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k) však všetky nedokonalosti vynahrádza skvelým reálnym výkonom a pružnosťou spolu so schopnosťou jazdiť takmer zadarmo. Naše auto sme si prebrali ešte „teplé“ z odlievacej pece, s nájazdom 19 kilometrov. Aj tak sa mi bez väčšej námahy podarilo jazdiť so spotrebou pod 5,5 l/100 km. Pochváliť musím aj prevodovku DSG, ktorá je po novom extrémne ochotná poslúchať na povely pádiel pod volantom.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion - informačná tabuľka

Rodinný hrdina

Obchodné informácie
Značka Volkswagen
Model Tiguan
Model - Typ 2.0 TDI 4Motion
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 509 mm
Šírka 1 839 mm
Výška 1 635 mm
Rázvor 2 679 mm
Objem palivovej nádrže 58 l
Pohotovostná hmotnosť 1 640 kg
Maximálna hmotnosť 2 260 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 520 - 615 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 655 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 968 cm3
Najvyšší výkon 150 k
Najvyšší výkon 110 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 3 500 - 4 000
Najvyšší krútiaci moment 360 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 600 - 2 750
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,4 L
Emise 168 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 198
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs -

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Ako celok je teda Tiguan všetko, čo by si rodina mohla priať. Priestranný, bezpečný a vďaka novému naftovému dvojlitru extrémne úsporný a ekologický bez toho, aby bol pomalý. Zvládne cestu aj terén a nový audiosystém Harman Kardon sa bezdrôtovo postará o dobrý zážitok z hudby. Cena za dobre vybavený model sa môže zdať vyššia, ale vzhľadom na široký záber schopností Tiguanu je, myslím si, adekvátna.

Klady
  • Variabilita
  • Spotreba
  • 4x4
  • IQ Svetlomety
Zápory
  • Hlučnejší podvozok
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie