TEST: Plug-in hybridné BMW X3 váži dve tony! Je toto naozaj cesta k šetreniu prírody?

**Aktuálna generácia nie je žiadnou zásadnou novinkou** a na slovenských cestách ide o pomerne častý úkaz. Ani sa tomu nemôžeme čudovať, BMW X3 považujú viacerí za ideálnu voľbu z SUV ponuky značky. Menšia X1 jednoducho nemusí stačiť potrebám rodiny a opulentné X5 či X7 už naozaj bojujú s parkovacími miestami, pričom svojou cenovkou sú veľkým sústom aj pre tých finančne… Prečítať celé
Vydané  Text: 

**Aktuálna generácia nie je žiadnou zásadnou novinkou** a na slovenských cestách ide o pomerne častý úkaz. Ani sa tomu nemôžeme čudovať, BMW X3 považujú viacerí za ideálnu voľbu z SUV ponuky značky. Menšia X1 jednoducho nemusí stačiť potrebám rodiny a opulentné X5 či X7 už naozaj bojujú s parkovacími miestami, pričom svojou cenovkou sú veľkým sústom aj pre tých finančne úspešnejších.
### Kompaktné? Ani náhodou! Ani samotné BMW X3 pritom nie je žiaden „drobček“ a svojimi rozmermi 4 708 mm na dĺžku, 1 891 mm na šírku, 1 676 mm na výšku či rázvorom 2 864 mm prekonáva v každom smere prvú generáciu BMW X5! Na ceste tak pôsobí mimoriadne reprezentatívne, pritom vôbec nie ťažkopádne. Veľmi sa mi páči skutočnosť, že SUV od BMW majú pomerne dlhú a relatívne nízko položenú prednú kapotu s pomerne krátkymi prevismi. **Ako celok pôsobí X3 zvonku presne tak, ako by SUV od BMW malo – dynamicky a reprezentatívne.**
Myslelo sa tiež na praktickú stránku, bočný profil prezrádza pomerne veľké okná nielen vpredu, ale tiež vzadu. Deti tak z auta majú ničím nerušený výhľad, pre niektoré falošné prvky M-Paketu by som však tento príplatkový balík pri konfigurácii radšej vynechal. Napriek tomu, že kombinácia čiernych doplnkov a bieleho laku vyzerá naživo veľmi dobre, osobne by som rodinné SUV obliekol skôr do klasického elegantného kabátu. **Netvárme sa, že plug-in hybridné SUV s pohotnovostnou hmotnosťou 2 065 kilogramov bude aktívne žiť na pretekárskom okruhu.** Napriek systémovému výkonu až 215 kW (292 k) a krútiacemu momentu 420 Nm za volantom nezažijete tú radosť z ľahkosť ani ovládateľnosť menšieho auta. Tieto čísla budú v reálnom svete hrať dôležitejšiu úlohu najmä pri rýchlom zaraďovaní sa v meste či predbiehaní.
Hybridný systém spolupracuje s navigáciou a presne vie, kde zapnúť spaľovací motor a kedy rekuperovať. Takýmto spôsobom maximalizujete jazdu na elektrinu.
### Jazdí výborne Ak mám niečo na prémiových autách rád, tak je to podvozok. Hneď na začiatku však napíšem, že BMW X3 s adaptívnym podvozkom, dvadsaťpalcovými diskami a runflat pneumatikami nedokáže úplne zakryť slovenské záplaty tak, ako konkurencia na vzduchovom podvozku (napríklad nedávno testované Audi Q5). Napriek tomu považujem prenášanie nedokonalostí z cesty za pomerne znesiteľné. Minimálne po akustickej stránke urobili inžinieri kus dobrej roboty a rázy v kabíne takmer nepočuť.
**V ostatných ohľadoch je podvozok BMW X3 naozaj fantastický a jeho limity sú vzhľadom k tejto kategórii vozidiel skutočne vysoko.** Riadenie je skvelé, rovnako tak potešia minimálne náklony vysokej karosérie v zákrutách a celková istota za volantom. Potešila by ešte o niečo lepšia spätná väzba, ale to by som už od rodinného SUV chceli asi príliš veľa. Verím, že jazdu s týmto autom si užijú aj vodiči, ktorí preferujú dynamickú jazdu. Porovnávať jazdné vlastnosti BMW X3 s akýmkoľvek neprémiovým konkurentom v podobnej veľkostnej triede je jednoducho zbytočné, modely „obyčajných“ značiek vám ešte sále neponúknu podobný pocit z jazdy.
Podlaha kufra je zvýšená, vzadu sa totiž nachádzajú akumulátory.
### Interiér nezostarne Vzhľad palubnej dosky nesie viditeľné prvky starších modelov. Evolúciu automobilka BMW nechce zaprieť a naďalej si modely zachovávajú klasickú kaplnku prístrojov a natočený stredový panel s tradičným fyzickým ovládaním rádia aj klimatizácie. **Takéto riešenie považujem za nesmierne sympatické, obzvlášť v dobe, keď konkurencia všetko schováva za obrovský tablet.** Subjektívne mi prídu byť interiéry BMW elegantnejšie a konzervatívnejšie než tie v Mercedesoch, pričom v minulosti to bolo vždy naopak. Neviem si pomôcť, ale kvalitné kovové ovládače pôsobia na pohľad aj dotyk luxusnejšie než svietiaci tablet. A tajne dúfam, že túto koncepciu BMW ešte nejaké roky zachová.
Materiálom, sedadlám ani komfortu nemám prakticky čo vytknúť. Snáď len čierne lesklé plasty by bolo dobré nahradiť niečím trvácnejším. **Škrabance, nečistoty a fľaky na lesklom jemnom plaste vidieť už po pár dňoch.** Priestoru vpredu je na rozdávanie, vzadu by nemali mať problém bežne urastení cestujúci, i keď samotné sedáky by mohli byť o niečo dlhšie. K najväčším benefitom oproti obyčajnému sedanu alebo kombi patrí pohodlné nastupovanie či ukladanie detí do autosedačiek.
### Na diaľnici žerie Opakujeme to v každom teste – plug-in hybrid nemá bez nabíjania zmysel. A platí to aj v tomto prípade. Neodporúčame vám tento model kupovať na časté diaľničné jazdy, kde sa spotreba bez väčších problémov dostane nad 9 l/100 km. Okresky zvláda za zhruba 6,5 l/100 km a v meste dokáže spotrebu stlačiť ešte nižšie, v ideálnom prípade na nulu. **Ako majiteľ však musíte byť zodpovedný a každú noc auto pri dome nabíjať, aby ste mohli aspoň prvých 40 kilometrov fungovať na elektrinu.**
BMW podporuje len pomalé nabíjanie striedavým prúdom.
V hybridnom režime sa totiž začne častejšie ozývať štvorvalec, ktorý je po stránkach dynamiky aj výkonu úplne v poriadku, no nepoteší tak ako šesťvalec. Skutočnosť, že plug-in disponuje len štvorvalcom, nás ešte viac začala trápiť po nazretí do cenníka. Testovaná verzia aktuálne začína na rovnakej čiastke ako práve vznetový šesťvalec 30d s podobným výkonom a lepšou spotrebou v kombinovanej prevádzke mimo mesta.
[CAR id=17096]




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.