Aktuálna generácia nie je žiadnou zásadnou novinkou a na slovenských cestách ide o pomerne častý úkaz. Ani sa tomu nemôžeme čudovať, BMW X3 považujú viacerí za ideálnu voľbu z SUV ponuky značky. Menšia X1 jednoducho nemusí stačiť potrebám rodiny a opulentné X5 či X7 už naozaj bojujú s parkovacími miestami, pričom svojou cenovkou sú veľkým sústom aj pre tých finančne úspešnejších.

Kompaktné? Ani náhodou!
Ani samotné BMW X3 pritom nie je žiaden „drobček“ a svojimi rozmermi 4 708 mm na dĺžku, 1 891 mm na šírku, 1 676 mm na výšku či rázvorom 2 864 mm prekonáva v každom smere prvú generáciu BMW X5! Na ceste tak pôsobí mimoriadne reprezentatívne, pritom vôbec nie ťažkopádne. Veľmi sa mi páči skutočnosť, že SUV od BMW majú pomerne dlhú a relatívne nízko položenú prednú kapotu s pomerne krátkymi prevismi. Ako celok pôsobí X3 zvonku presne tak, ako by SUV od BMW malo – dynamicky a reprezentatívne.

Myslelo sa tiež na praktickú stránku, bočný profil prezrádza pomerne veľké okná nielen vpredu, ale tiež vzadu. Deti tak z auta majú ničím nerušený výhľad, pre niektoré falošné prvky M-Paketu by som však tento príplatkový balík pri konfigurácii radšej vynechal. Napriek tomu, že kombinácia čiernych doplnkov a bieleho laku vyzerá naživo veľmi dobre, osobne by som rodinné SUV obliekol skôr do klasického elegantného kabátu. Netvárme sa, že plug-in hybridné SUV s pohotnovostnou hmotnosťou 2 065 kilogramov bude aktívne žiť na pretekárskom okruhu. Napriek systémovému výkonu až 215 kW (292 k) a krútiacemu momentu 420 Nm za volantom nezažijete tú radosť z ľahkosť ani ovládateľnosť menšieho auta. Tieto čísla budú v reálnom svete hrať dôležitejšiu úlohu najmä pri rýchlom zaraďovaní sa v meste či predbiehaní.

Jazdí výborne
Ak mám niečo na prémiových autách rád, tak je to podvozok. Hneď na začiatku však napíšem, že BMW X3 s adaptívnym podvozkom, dvadsaťpalcovými diskami a runflat pneumatikami nedokáže úplne zakryť slovenské záplaty tak, ako konkurencia na vzduchovom podvozku (napríklad nedávno testované Audi Q5). Napriek tomu považujem prenášanie nedokonalostí z cesty za pomerne znesiteľné. Minimálne po akustickej stránke urobili inžinieri kus dobrej roboty a rázy v kabíne takmer nepočuť.

V ostatných ohľadoch je podvozok BMW X3 naozaj fantastický a jeho limity sú vzhľadom k tejto kategórii vozidiel skutočne vysoko. Riadenie je skvelé, rovnako tak potešia minimálne náklony vysokej karosérie v zákrutách a celková istota za volantom. Potešila by ešte o niečo lepšia spätná väzba, ale to by som už od rodinného SUV chceli asi príliš veľa. Verím, že jazdu s týmto autom si užijú aj vodiči, ktorí preferujú dynamickú jazdu. Porovnávať jazdné vlastnosti BMW X3 s akýmkoľvek neprémiovým konkurentom v podobnej veľkostnej triede je jednoducho zbytočné, modely „obyčajných“ značiek vám ešte sále neponúknu podobný pocit z jazdy.

Interiér nezostarne
Vzhľad palubnej dosky nesie viditeľné prvky starších modelov. Evolúciu automobilka BMW nechce zaprieť a naďalej si modely zachovávajú klasickú kaplnku prístrojov a natočený stredový panel s tradičným fyzickým ovládaním rádia aj klimatizácie. Takéto riešenie považujem za nesmierne sympatické, obzvlášť v dobe, keď konkurencia všetko schováva za obrovský tablet. Subjektívne mi prídu byť interiéry BMW elegantnejšie a konzervatívnejšie než tie v Mercedesoch, pričom v minulosti to bolo vždy naopak. Neviem si pomôcť, ale kvalitné kovové ovládače pôsobia na pohľad aj dotyk luxusnejšie než svietiaci tablet. A tajne dúfam, že túto koncepciu BMW ešte nejaké roky zachová.

Materiálom, sedadlám ani komfortu nemám prakticky čo vytknúť. Snáď len čierne lesklé plasty by bolo dobré nahradiť niečím trvácnejším. Škrabance, nečistoty a fľaky na lesklom jemnom plaste vidieť už po pár dňoch. Priestoru vpredu je na rozdávanie, vzadu by nemali mať problém bežne urastení cestujúci, i keď samotné sedáky by mohli byť o niečo dlhšie. K najväčším benefitom oproti obyčajnému sedanu alebo kombi patrí pohodlné nastupovanie či ukladanie detí do autosedačiek.

Na diaľnici žerie
Opakujeme to v každom teste – plug-in hybrid nemá bez nabíjania zmysel. A platí to aj v tomto prípade. Neodporúčame vám tento model kupovať na časté diaľničné jazdy, kde sa spotreba bez väčších problémov dostane nad 9 l/100 km. Okresky zvláda za zhruba 6,5 l/100 km a v meste dokáže spotrebu stlačiť ešte nižšie, v ideálnom prípade na nulu. Ako majiteľ však musíte byť zodpovedný a každú noc auto pri dome nabíjať, aby ste mohli aspoň prvých 40 kilometrov fungovať na elektrinu.

V hybridnom režime sa totiž začne častejšie ozývať štvorvalec, ktorý je po stránkach dynamiky aj výkonu úplne v poriadku, no nepoteší tak ako šesťvalec. Skutočnosť, že plug-in disponuje len štvorvalcom, nás ešte viac začala trápiť po nazretí do cenníka. Testovaná verzia aktuálne začína na rovnakej čiastke ako práve vznetový šesťvalec 30d s podobným výkonom a lepšou spotrebou v kombinovanej prevádzke mimo mesta.

BMW X3 - informačná tabuľka
xDrive30e
Obchodné informácie | |
---|---|
Cena | od 58 500 |
Značka | BMW |
Model | X3 |
Model - Typ | 30e x Drive |
Model - rok výroby | 2020 |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka | 4 708 mm |
Šírka | 1 891 mm |
Výška | 1 676 mm |
Rázvor | 2 864 mm |
Objem palivovej nádrže | 50 l |
Pohotovostná hmotnosť | 2065 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 450 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 1 500 dm3 |
Motor a prevodovka | |
---|---|
Počet valcov | 4 |
Objem valcov | 1998 cm3 |
Najvyšší výkon | 292 k |
Najvyšší výkon | 215 kW |
Najvyšší výkon pri ot./min. | 5 000 - 6 500 |
Najvyšší krútiaci moment | 420 Nm |
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. | 1 350 - 4 000 |
Výkony a spotreba | |
---|---|
Kombinovaná spotreba | 2,8 L |
Maximálna rýchlosť | 210 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs | 6,1 |
Naše hodnotenie

Pokiaľ máte veľa peňazí a hľadáte pohodlné SUV na nákupy a rozvoz detí do školy, BMW X3 s plug-in hybridným ústrojenstvom považujeme za výbornú voľbu. Ak však plánujete robiť s autom čokoľvek iné, choďte do naftového šesťvalca.
Klady
- Výkon
- Dizajn
- Spracovanie
- Podvozok
Zápory
- Pomalé nabíjanie
- Vysoká cena
- Spotreba na diaľnici
- Menšia palivová nádrž