Testy

SEAT Tarraco 2.0 TDI 4Drive: Najkrajšie SUV súčasnosti, ale čo pomer cena-výkon?

Keď automobilka SEAT predstavila prvé fotografie modelu Tarraco, napísali sme, že sa bude jednať o jedno z najkrajších SUV v Európe. Samozrejme, platilo by to v prípade, keby aj najnižší variant výbavy obsahoval estetické vyhotovenie predných partií ako avizoval predstavený exemplár. Napokon sa SEATu tento cieľ podarilo dosiahnuť, pretože Tarraco vyzerá výborne aj vo svojej najnižšej úrovni výbavy.

My sme v redakcii mali možnosť otestovať aj konfiguráciu s naftovým motorom 2.0 TDI s maximálnym výkonom 110 kW (150 k), maximálnym krútiacim momentom 340 Nm, 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Cena nami testovaného exempláru (začiatkom roka) dosahovala vskutku priaznivých 38 330 eur, pričom základ verzie bol k dispozícii už za 36 410 eur a Tarraco ako také už za 28 630 eur. V súčasnosti značka SEAT ponúka model Tarraco v konfigurácii 2.0 TDI 150 4Drive automat za 37 210 eur mínus 3 500-eurový bonus.

Test SEAT Tarraco 2.0 TDI 150 4Drive (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)

Už v základnej výbave STYLE dostanete veľmi pestrú ponuku položiek výbavy:

  • Široká ponuka asistenčných systémov so systémami Lane assist, Front assist, Emergency call
  • Full Digital Cockpit s nastaviteľnými funkciami a zobrazením
  • 100% Full LED svetlomety vpredu a vzadu s dynamickými smerovými svetlami vzadu
  • 3-zónová automatická klimatizácia Climatronic
  • Systém núdzového brzdenia a ochrany chodcov a cyklistov
  • Sedadlá v druhom rade delené, posuvné a sklopné
  • Parkovacie senzory vzadu, svetelný a dažďový senzor
  • Vyhrievané predné sedadlá a volant

Ak sa rozhodnete pre vyššiu výbavu XCELLENCE, paleta položiek sa doplní aj o nasledovné:

  • Možnosť nastavenia jazdného režimu Drive profile
  • Adaptívny tempomat
  • Centrálne zamykanie Keyless Entry & GO s bezkľúčovým prístupom a štartovaním
  • Elektrické ovládanie veka batožinového priestoru s funkciou Virtual pedal
  • Parkovací asistent so senzormi vpredu a vzadu a zadnou kamerou
  • 19" kolesá Exclusive
  • Podsvietené prahové lišty
  • Vyhrievaný volant, predné sedadlá a sedadlá v druhom rade

Najvyšším stupňom výbavy je FR, v ktorom okrem vyššie uvedeného dostane napríklad aj:

  • Športové predné sedadlá s prešívaním v štýle FR
  • Sedadlo vodiča elektricky nastaviteľné s pamäťou
  • Vyhrievaný volant a sedadlá v druhom rade
  • FR športový dizajn masky chladiča
  • Špecifický FR predný a zadný nárazník s FR difúzorom
  • Športový spojler na dverách batožinového priestoru
  • Rozšírené lemy blatníkov s tmavým orámovaním
  • Spodné časti dverí lakované vo farbe karosérie
  • Čierne lišty strešného nosiča a dekoračné lišty na bočných oknách
  • Kryty spätných zrkadiel v lakovaní Cosmo Grey
  • 19” disky s dizajnom FR s lesklým brúseným povrchom
  • Športové predné sedadlá s prešívaním v štýle FR s vyhrievaním

Ponuka motorizácií zahŕňa výlučne preplňované motory, konkrétne benzínové TSI s max. výkonom 110 až 140 kW (od 02/2021 bude aj 190 kW), naftové TDI motory s max. výkonom 110 až 147 kW, manuálne aj automatické prevodovky a tiež pohony predných alebo všetkých štyroch kolies. Navyše sú za príplatok k dispozícii aj 7-miestne verzie, ktoré nepredlžujú rázvor náprav ani celkovú dĺžku karosérie, pretože dvojicu sedadiel umiestňujú do batožinového priestoru. Sedemmiestny variant môžete mať vo všetkých stupňoch výbavy, a to za 769 eur.

Cenník SEAT Tarraco

(platný k termínu vydania tohto testu s kampaňou Forever Young)

Proporcie

SEAT Tarraco je fakticky koncernový brat Škody Kodiaq, ale je dlhší o 29 milimetrov a tiež vyšší. Tieto milimetre navyše možno ako vodič nepocítite, ale SEATU sa podarilo vyhotovením interiéru a posedom vytvoriť dojem, že šoférujete oveľa väčšie auto ako Kodiaq. Netvrdíme pritom, že je to výhodou, pretože každý zákazník môže mať iné preferencie.

Celkové rozmery SEATu Tarraco 4 735 × 1 839 × 1 674 mm napovedajú o to, že podobne veľkorysý bude aj rázvor, a to až 2 790 mm. Keď si k tomu pripočítate pohotovostnú hmotnosť 1 773 kilogramov, očakávane sa dostávame za volant vozidla, ktoré vodičovi pridá na sebavedomí a dojme, že mu patrí celá cesta.

Test SEAT Tarraco 2.0 TDI 150 4Drive (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)

Jednoznačne pozitívnou stránkou Tarraca je jeho vnútorné vybavenie. Praktické odkladacie priestory, ergonomicky spracovaný interiér, obloženia príjemné na dotyk a celková vzdušnosť prednej časti interiéru, to všetko hrá v prospech najväčšieho SUV značky SEAT. Vodič si vie veľmi precízne nastaviť posed a takisto spolujazdec sa bude cítiť ako v sedadle lepšieho kupé vo vlaku. Alebo ako v prvej triede v lietadle.

Zadní pasažieri majú rovnako veľkorysé priestorové pomery, ale aj stredovú lakťovú opierku vytvorenú z operadla stredového sedadla. Obyčajne sa uvádza, že sa sem zmestia tri deti, ale v skutočnosti dozadu s pomerne dobrým pohodlím usadíte aj trojicu dosplelých s priemernou postavou.

V operadlách predných sedadiel majú zadní pasažieri k dispozícii vyklápateľné stolíky s odkladacím priestorom na nápoj a naozaj prekvapivo veľa miesta na nohy.

Test SEAT Tarraco 2.0 TDI 150 4Drive (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)

Zvlášť chceme pochváliť batožinový priestor. Nami testovaná verzia nebola ukrátená do litre priestoru kvôli sklápateľným sedadlám sedemmiestnej verzie, ponúka teda ohromujúcich 700 litrov! Len si predstavte, že také kompaktné SUV-čka majú spravidla menej ako štyristo litrov, niektoré dokonca iba niečo vyše tristo. V Tarracu odveziete skrinky z Ikea, ale aj kompletné hojekové vybavenie pre svojho syna. Ak si Tarraco kupujete s úmyslom zabezpečiť si dosť priestoru a pohodlia pre dlhú cestu na dovolenku, potom ste si vybrali správne.

Dôležité je pripomenúť, že sklopením druhého radu sedadiel sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou až do 1 920 dm^3.

Test SEAT Tarraco 2.0 TDI 150 4Drive (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)

Nafta je ideál

Významný podiel na tvorbe celkového pozitívneho dojmu z vozidla má, samozrejme, jeho pohon. Dostať takto veľké auto za menej ako štyridsaťtisíc eur a pritom mať pohon všetkých štyroch kolies, úsporný naftový motor so spotrebou pod sedem litrov na sto kilometrov a akceleráciu z nuly na 100 km/h za osem sekúnd, to nie je vôbec bežné.

Pre potenciálneho zákazníka je najpodstatnejšie uviesť, že podľa nás je naftový variant s max. výkonom 110 kW príkladnou motorizáciou aj pre SUV s rozmermi a hmotnosťou Tarraca. Nemusíte sa obávať lenivých rozjazdov alebo slabých výkonov pri diaľničných rýchlostiach, pretože krútiaci moment 350 Nm je k dispozícii už od 1 750 ot./min a trvá až do 3 000 ot./min, čo je univerzálne spektrum otáčok s praktickým uplatnením pri väčšine každodenných situácií na cestách.

O preraďovanie v správny čas sa stará automatická dvojspoková prevodovka DSG, správanie ktorej je možné do pomerne významnej miery upraviť výberom jazdných režimov Drive profile.

Maximálna hmotnosť Tarraca je 2 380 kg, pričom k dispozícii je tiež elektricky vyklápateľné ťažné zariadenie. Je správne uviesť, že pri tejto hmotnosti už môže vozidlo vykazovať slabšie rozjazdy z miesta a o niečo horšie dojmy pri jazde do kopca. Aj napriek tomu považujeme uvedenú motorizáciu za ideálnu pre SEAT Tarraco.

SEAT Tarraco (2019)
SEAT TARRACO 2.0 TDI 150 4DRIVE
Ročné poistné PZP* Ročné poistné Auto komplet**
Základ verzie 159 € 584,18 €
Testovaný model 159 € 614,98 €
*Cena pre držiteľa vozidla nad 31 rokov, **Havarijné poistenie pri spoluúčasti 5% min. 150 €. Ročné poistné vrátane dane z poistenia.

SEAT Tarraco 2.0 TDI 150 4Drive - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Značka Seat
Model Tarraco
Model - Typ 2.0 TDI 4DRIVE
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 735 mm
Šírka 1 839 mm
Výška 1 674 mm
Rázvor 2 790 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 773 kg
Maximálna hmotnosť 2 380 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 700 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 920 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 968 cm3
Najvyšší výkon 150 k
Najvyšší výkon 110 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 3 500 - 4 000
Najvyšší krútiaci moment 350 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 750 – 3 000
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 5,6 L
Emise 147 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 210
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 8,0

Test SEAT Tarraco 2.0 TDI 4WD

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

ilustracne foto, jazda, sofer, vodic
Magazín

Všetky oči patria na cestu

Žiaden šofér na svete nemôže s pokojným svedomím vyhlásiť, že sa vždy absolútne venuje len vedeniu vozidla. Čo všetko nás za volantom dokáže rozptýliť?