Testy

TEST: Škoda Octavia Combi 1.5 TSI Ambition je všestranné auto za dobré peniaze

V priebehu dvadsiatich rokov od spustenia výroby prvej generácie získala Octavia dôveru nielen na území bývalého Československa, ale prakticky v celej Európe. A táto skutočnosť do veľkej miery formovala aj najnovší model. Octavia do sveta veľmi nekričí, no každý ju jednoducho spozná. Skúmavejšie pohľady si možno všimnú, že novinka pôsobí atletickejším dojmom najmä vďaka zošikmenému veku batožinového priestoru. Dobrou správou je, že napriek atraktívnejším proporciám poskytuje Combi naďalej štedrú porciu priestoru na kufre, kočíky alebo bicykle. Ešte viac však oceňujeme pravidelné tvarovanie, mohutnú zaťahovaciu roletku s vodiacimi koľajničkami či sklápanie zadných operadiel priamo z batožinového priestoru. Podobné riešenia neponúkajú ani oveľa drahšie autá tejto kategórie.

TEST Škoda Octavia Combi Ambition 1.5 TSI 110 kW

Konkurenciu zahanbí nová Octavia aj štandardnými sedadlami. Tie vpredu vznikali v spolupráci s ortopédmi a človeku poskytujú v prvom rade maximálny komfort na dlhých cestách. Objemnejší cestujúci si budú pochvaľovať najmä ich šírku v hornej časti. Cestujúci v druhom rade potom ocenia náznak bočného vedenia a výbornú oporu stehien vďaka dlhšiemu sedáku.

TEST Škoda Octavia Combi Ambition 1.5 TSI 110 kW
TEST Škoda Octavia Combi Ambition 1.5 TSI 110 kW

K prémiovej triede sa nová Octavia približuje vzhľadom palubnej dosky. Jej horizontálne členenie opticky rozširuje interiér, vodič môže navyše sedieť príjemne nízko, čo v kombinácii s umiestnením palubnej dosky vytvára za volantom príjemný pocit bezpečia. Ako to už pri Octavii býva zvykom, možnosti nastavenia volantu a sedadiel umožňujú nájsť bezchybnú polohu za volantom naozaj každému.

Auto bolo od začiatku koncipované tak, aby ste si naň nemuseli dlho zvykať. Volant krásne padne do ruky, jednotlivé stupne manuálnej prevodovky zapadajú hladko a so spojkou si potyká aj začiatočník. Starší vodiči potom ocenia ticho v kabíne, za ktoré môže nielen dobré odhlučnenie, ale aj prítomnosť spaľovacieho motora 1.5 TSI s kultúrnym chodom.

TEST Škoda Octavia Combi Ambition 1.5 TSI 110 kW

Agregát síce nedisponuje výraznou elektrifikáciou, no dokáže odpájať až dva valce, čím šetrí spotrebu. V bežnej kombinovanej prevádzke sa potom môžete bez väčších problémov pohybovať pod 6 l/100 km. Rozhodne nesklame ani po stránke dynamiky, vyše 110 kW výkonu pomôže vodičovi vykonať predbiehací manéver s prehľadom. Pružné zrýchlenie výrazne neovplyvňuje ani zaťaženie vozidla, na našu testovaciu trasu do Košíc sme totiž vyrazili s plne obsadeným autom a Octavia sa správala naozaj príkladne.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4,5

Motor 1.5 TSI preto odporúčame uprednostniť každému, kto plánuje auto využívať pravidelne v meste. Veľkú výhodu vidíme v nižšej obstarávacej cene, pričom mimo obce nesklame dynamikou ani kombinovanou spotrebou.

Klady
  • Priestranný interiér a batožinový priestor
  • Spotreba
  • Komfort
Zápory
  • Jednoduchšia zadná náprava
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Zdieľanie textilu MEWA je inteligentné, udržateľné a efektívne
Magazín

Zdieľanie textilu MEWA je inteligentné, udržateľné a efektívne

Keď chcete upraviť fotografie a poslať ich rodine, použijete aplikáciu na internete. Keď sa chcete v meste niekam rýchlo dostať, požičiate si na chvíľu elektrobicykel alebo skúter. V oboch prípadoch tak niečo zdieľate s ostatnými. Je to múdre, udržateľné a predovšetkým efektívne riešenie. Ak je to v súkromnom živote tak jednoduché a ušetríte tým čas i prostriedky, prečo by tomu malo byť inak v podnikaní?