Testy

Test Renault Espace 2.0 Blue dCi 200 EDC: Dynamický priestor

Myslíte si, že má zmysel odvolávať sa na minulosť a snívať o tom, že kedysi som vnímal Renault Espace ako vozidlo, v ktorom chcem na jeden nádych precestovať z Bratislavy do Paríža, sadnúť si na tatarák pod Eiffelovkou, nasať atmosféru a vydať sa na cestu naspäť. Asi by to bol najdrahší tatarák v mojom živote, no na prelome milénií som Espace vnímal ako neprekonateľný cestovateľský krížnik.

Renault Espace 2.0 Blue dCi 200 EDC

Časy sa však menia a s nimi aj Renault Espace. Jeho aktuálne tvary sa najlepšie dajú označiť slovom crossover. Už to nie je veľké MPV, možno, s prižmúrením aj všetkých očí v nedeľnej polievke, riadne prerastené kombi, čosi pod SUV. Zjednodušene – veľké, moderné, dynamicky vyzerajúce, rodinné.

Renault Espace 2.0 Blue dCi 200 EDC

Avšak stále s potenciálom, aby ma Espace presvedčil, že vyraziť cez víkend naprieč polovicou kontinentu je najlepší nápad? Z pohľadu jeho spotreby, ktorá aj po prejdení cez pol Slovenska len jemne prekročila 6,5 l/100 km, jednoznačne áno. Z pohľadu dynamiky, pohodlného podvozka a veľkého batožinového priestoru tiež áno. Ešte aj to pohodlné sedadlo vodiča by ma presvedčilo. Sú tu však drobnosti, ktoré by ma vedeli vyrušovať.

Renault Espace 2.0 Blue dCi 200 EDC

Vnútorný priestor nie je pre ľudí s výškou okolo 190 cm úplne ideálny. Prispieva k tomu aj veľké strešné okno, ktorého rám znižuje vnútornú výšku. Celkovo je vnútorná výška relatívne malá. Za cenu nižšej celkovej stavby má Espace vysoko umiestnenú podlahu. Takže vzadu sedíte celkom nízko nad zemou a kolená zvierajú celkom ostrý uhol. Musím však uznať, že je to špecifikum vysokých. V pozdĺžnom smere je na kolená miesta dosť, dovolím si povedať, že až komfortne veľa.

Renault Espace 2.0 Blue dCi 200 EDC

Cestovateľské chúťky mierne brzdia aj držiaky na poháre. Nachádzajú sa pod stredovou konzolou a na to, aby spoľahlivo udržali 0,5-litrové fľaše, majú nízke boky. Alebo sa vy musíte vyhnúť zákrutám.

Na druhej strane, cestovanie priam zbožňuje batožinový priestor. Aj do základného usporiadania 7-miestnej verzie naložíte azda všetko, na čo si zmyslíte. A po sklopení operadiel zadných sedadiel premyslenými tlačidlami získate plochu, na ktorú núdzovo pristane vetroň. Alebo sa na nej vyspíte.

Technické údaje Renault Espace 2.0 Blue dCi 200 EDC

Renault Espace 2.0 Blue dCi 200 EDC

Motor Preplň. naftový R4, 1 997 cm3
Výkon 147 kW (200 k) pri 3 000 ot./min.
Krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. automat. Dvojsp. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu náprava s torznou priečkou.
Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu. 235/55 R19.
Batožinový priestor 247/614/2 035 dm³
Rozmery: 4 857 × 1 888 × 1 677 mm, rázvor 2 884 mm
Prevádzková/celková hmotnosť 1 840/2 542 kg.
Najvyššia rýchlosť 215 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 9,1 s
Spotreba (WLTP) 6,4 – 6,6 l/100 km
Emisie CO₂ 169 – 173
Cena/testované auto 44 690/48 790 €
Konkurenti: SEAT Alhambra, Ford S-Max, Opel Zafira Tourer

Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Bicykel, cyklista, ilustračné foto
Magazín

Povinná výbava cyklistov? Zákon poľavuje, ale bezpečnosť má byť na prvom mieste!

Zimy sa skracujú, čo neteší deti, ktoré čakajú na sneh, ale pre vodičov áut, motoriek a aj pre cyklistov to znamená možnosť jazdiť bezpečnejšie. Špeciálne cyklisti by však mali venovať najmä v jesennom a zimnom období ešte väčší dôraz na technický stav svojich bicyklov a bezpečnostnú výbavu. Zatiaľ čo zákon medzičasom mierne poľavil z povinností cyklistov, je stále na každom jednom človeku dôrazne zvážiť, čo by si predsa len mal na cesty vziať. Prilba už dávno nie je hanba, vesta je dôkazom zodpovednosti a zamyslieť sa nad nepovinnou výbavou tiež má zmysel.