Testy

Zabudnite na SUV! Toyota Proace City Verso s naftovým motorom je pravé auto pre rodinu.

Žiaden fanúšik motorizmu si osobnú dodávku nekupuje kvôli dizajnu či jazdným vlastnostiam. Častokrát nás za volant týchto áut dostanú pracovné povinnosti alebo rodina. Posledné roky však vidíme posun vpred aj v tejto oblasti a výrobcovia majú očividnú snahu spríjemňovať život majiteľom týchto áut komfortnejším interiérom alebo modernými technológiami. Už nemáte pocit, že cestujúci boli pri vývoji osobnej dodávky až na vedľajšej koľaji. S polohou za volantom nebudú mať problémy ani vysokí jedinci a predné sedadlá môžeme po ceste z Bratislavy do Košíc označiť za komfortné. Samozrejmosťou je dnes napríklad výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, ktorý by ste v tejto kategórii vozidiel ešte pred niekoľkými rokmi hľadali zbytočne.

Toyota Proace Verso City 1.5 (TEST 2020)

Rodinný charakter prezrádzajú všadeprítomné priehradky, kvôli ktorým museli konštruktéri presunúť airbag spolujazdca do stropu. Hodnotnejším dojmom pôsobí tiež samotná palubná doska s veľkým dotykovým displejom v strede. Softvér multimediálneho systému má francúzske korene a častokrát pokúša vodičovu trpezlivosť v podobe spomalených prvotných reakcií po štarte. Odmenou za čakanie je však dobre fungujúce zrkadlenie obrazovky telefónu cez Apple Carplay alebo Android Auto. K ďalším high-tech vymoženostiam môžeme zaradiť bezdrôtové nabíjanie alebo vydarený head-up displej. Za vyslovene praktické považujeme tiež ovládanie klimatizácie prostredníctvom fyzických tlačidiel. Dodávkový charakter prezrádza výber použitých materiálov. Palubná doska aj výplne sú zostavené prevažne z tvrdých plastov, ktoré však pôsobia odolným dojmom.

Toyota Proace Verso City 1.5 (TEST 2020)

Rodinu bude nepochybne viac zaujímať počet sedadiel. V prípade verzie long môžete rátať až so siedmimi pasažiermi, pričom všetky sedadlá v druhom aj treťom rade bez problémov plnohodnotne pojmú detskú sedačku alebo dospelého človeka. Ak tretí rad nepotrebujete, môžete nadbytočné sedadlá z auta úplne vybrať a celú plochu využiť pre náklad a batožinu.

Toyota Proace Verso City 1.5 (TEST 2020)

Jediné negatívum predĺženej verzie sme spozorovali pri jazde s nenaloženým autom cez mestské nerovnosti. Zadná časť je vtedy o poznanie nervóznejšia než v prípade krátkeho modelu. Naopak pochvalu si zaslúži dobré odhlučnenie kabíny od podvozka aj motorovej časti, kde pracuje vydarená francúzska 1,5-ka s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom na úrovni 300 Nm. Pokiaľ to s rodinou a batožinou myslíte vážne, neodporúčame vám investíciu do slabších motorizácií, ktoré už diaľničné tempo s naloženým autom nezvládajú dobre. Najsilnejšiu vznetovú jednotku v kombinácii s automatickou prevodovkou považujeme za ideálnu voľbu na každodenné použitie.

Toyota Proace Verso City 1.5 (TEST 2020)

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Ktorú si vybrať? Faktom zostáva, že Toyota sa po technickej stránke v ničom zásadnom od svojich súrodencov nelíši. Pri výbere tak budú k najzásadnejším faktorom patriť osobná preferencia a aktuálna cenová ponuka.

Klady
  • Praktický interiér
  • Odhlučnenie
  • Kultivovaný a úsporný motor
Zápory
  • Jednoduchšie riešenia v interiéri
  • Lacnejšie materiály
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie