Spotreba BMW 220d Gran Coupé vás naozaj prekvapí, za krásu a výbavu si však priplatíte

Zmenou koncepcie na priečne uložený motor a pohon predných kolies položilo BMW radu 1 základy pre mnohé nové deriváty. My sme zisťovali, ako funguje spojenie karosérie štvordverového kupé a 2-litrového naftového motora vo verzii 220d Gran Coupé.
Vydané  Text: 

Príťažlivosť štvordverovej karosérie s bezrámovými oknami nespochybňujeme. V živšej farbe by sme pozbierali určite oveľa viac obdivných pohľadov ako v tejto plastelínovej. To je však už záležitosť vášho výberu. Skôr nás sklamal veľmi malý vstupný otvor do batožinového priestoru, aj keď rozumieme, že musel ustúpiť potrebám tuhosti karosérie.
Vnútri je to BMW so všetkým, čo k nemu patrí. S vynikajúco navrhnutým rozmiestnením ovládacích prvkov, aj keď vždy budem vyčítať, že prístrojová doska má iba jedno zobrazenie. Na stredovú obrazovku si zo širokej ponuky nastavíte údaje, ktoré vás najviac zaujímajú a môžete vyraziť.
Vodič a spolujazdec si nastavia sedadlá v širokom rozsahu podľa svojich potrieb a to aj v prípade, ak si zvolia verziu bez koženého čalúnenia. Horšie je to pre klesajúcu strechu iba na zadných sedadlách. Nepoteší ani vŕzgajúce obloženie B-stĺpika pri ušiach vodiča.
Štartovacie tlačidlo na stredovej konzole vydá pokyn 2-litrovému naftovému motoru, ktorý posiela svoju silu na predné kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku. Toto spojenie majú v Mníchove už dávno overené, používajú ho v množstve modelov a môžete sa na neho spoľahnúť. Výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 400 Nm poskytujú dosť dynamiky na zábavu na zakrútených cestách a horských priechodoch. #### Nevynechajte tiež naše video-testy Podvozok je spravený tak, aby sa s týmto náporom netrápil. Najlepšie si to overíte na kruhových objazdoch. Plynom dokážete presvedčivo regulovať či sa bude predná náprava jemne tlačiť zo zákruty, alebo po jeho ubratí ožije zadná náprava. To všetko predvídateľne, zábavne a v plnom bezpečí.
Auto okrem príťažlivého vzhľadu prekvapí nízkou spotrebou. Keďže pri rýchlosti 130 km/h točí motor iba niečo pod 2 000 ot./min., vytvára to veľmi dobré predpoklady, aby si motor veľa nafty nepýtal za žiadnych podmienok. **Výsledných 4,9 l/100 km považujeme za veľmi dobrý výsledok. Ak by ste jazdili najmä mimo diaľnic, dostanete sa ešte nižšie.** Pokiaľ hľadáte veľmi dobre vyzerajúce kompaktné auto, plné najmodernejších technológií a asistenčných systémov, ktoré si za svoje služby nepýta takmer žiadne palivo, bude BMW 220d Gran Coupé veľmi zaujímavým riešením. Len sa musíte pripraviť na to, že za krásu a výbavu sa platí.
#### Text: Martin Šebesta #### Foto: Juraj Hrivnák








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.