TEST: 177 koňový rodinný príslušník? Zoznámte sa s novou Zafirou

HLAVNE POHODLNE: Opel Zafira už nie je to, čo býval… Teraz je väčší, praktickejší a za menom mu pribudol prívlastok Life. Ak narážate na hranice možností svojho MPV, toto je jediná cesta, ako ďalej.
Vydané  Text: 

Začnem trochu netradične. Ak rozmýšľate, prečo si vybrať práve Opel Zafira Life a nie obdobné auto z dielne PSA, je to cena. Aj pri „dovážení“ na ekvivalentnú pohonnú jednotku **je Opel o vyše 2 000 € lacnejší, pričom nemám pocit, že by ste jeho kúpou o čokoľvek prichádzali v porovnaní s jeho francúzskymi bratrancami.**
My sme mali na test **najväčšiu verziu L.** Tá má dĺžku 5,3 metra, ponúka 8 samostatných sedadiel a ešte vám k tomu zostane aj slušný batožinový priestor. Takáto špecifikácia má už seriózny potenciál na rodinné výlety a preto **ju poháňal motor 2.0 CDTi s výkonom až 130 kW (177 k). Jeho krútiaci moment 400 Nm posielala na cestu výborná 8-stupňová automatická prevodovka,** ktorá sa ovláda otočným voličom. Nie je to najelegantnejšie riešenie, ale šetrí celkom veľa miesta. Toto si zaslúži absolútnu pochvalu.
**Motor je na pomery úžitkových vozidiel veľmi kultivovaný a dobre odhlučnený. Má vynikajúci záťah prakticky v celom spektre otáčok,** a keď mu dovolíte si trochu roztiahnuť krídla na dlhšej trase, vypýta si iba 7 l/100 km. Automat radí ukážkovo – jemne, včas, motor nepodtáča a veľmi pohodlne sa s ním rozbieha. Je tu aj možnosť radiť manuálne fixnými pádlami pod volantom. Funguje to fajn, ale automat tak dobre reagoval na pokyny plynového pedála, že nebolo potrebné túto možnosť využívať ani pri predbiehaní. Ale aj tak prítomnosť manuálneho radenia chválim.
**Za najväčšiu devízu Zafiry Life považujem jej podvozok.** Ten je na pomery vanov veľmi pohodlný a plavný, a pritom vo vás nevyvoláva nedôveru v zákrutách. Prial by som si trochu priamejšie riadenie, lebo v Zafire sa teda volantom nakrútite do sýtosti. Poloha za volantom nie je zlá, no nie je ani ideálna. Sedadlo je k volantu dosť vyosené a navyše mám pocit, že smeruje „von“ z kabíny. Našťastie som to po chvíli prestal vnímať.
**Praktická stránka Zafiry Life je však najdôležitejšia.** A k tej mám len jednu výčitku. Prial by som si trochu praktickejšie odkladacie priestory v okolí vodiča. Nemôžem sa sťažovať na nedostatok možností, ale schránka, v ktorej by nelietal mobil a nejaké menšie priečinky v dobrom dosahu a dohľade, mi vpredu chýbali. Naopak, chválim veľmi jednoduchú manipuláciu so sedadlami. Ich sklápanie aj posúvanie je hračka a Zafiru si prispôsobíte podľa aktuálnych potrieb.

Rodinné Combo Life je na 85% slovenský sen! Zbohom dodávkoidnosť

V našej redakcii sa o tento typ áut strháva boj. Obľúbené sú u nás najmä kvôli pohodlnej jazde a dostatku úžitkovej plochy, ktorú ponúkajú za rozumné peniaze, a tak som rád, že sa mi Opel Combo na tento týždeň podarilo vybojovať. Platia však tieto veci aj o ňom?

Som tiež veľký fanúšik otváracieho zadného okna. To je pri veľkosti veka batožinového priestoru nevyhnutnosť. V nákupných centrách ho totiž s najväčšou pravdepodobnosťou celé neotvoríte.
Výbava auta je dostačujúca. **Head-up displej je zaujímavý prvok, konektivita funguje bez problémov a zvlášť chválim klimatizáciu.** Tú si môžu zadní pasažieri ovládať sami. Navyše auto aj v zime veľmi rýchlo kúri.
Ak sa vám podarilo vyrásť zo svojho rodinného MPV, Zafira Life predstavuje výborný upgrade bez toho, aby ste museli obetovať komfort či výbavu, na akú ste boli zvyknutí. A cenovo možno nebude vášmu starému MPV ani tak veľmi vzdialená.




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.