Testy

TEST: 177 koňový rodinný príslušník? Zoznámte sa s novou Zafirou

Začnem trochu netradične. Ak rozmýšľate, prečo si vybrať práve Opel Zafira Life a nie obdobné auto z dielne PSA, je to cena. Aj pri „dovážení“ na ekvivalentnú pohonnú jednotku je Opel o vyše 2 000 € lacnejší, pričom nemám pocit, že by ste jeho kúpou o čokoľvek prichádzali v porovnaní s jeho francúzskymi bratrancami.

Zafira Life 2.0 CDTi_03

My sme mali na test najväčšiu verziu L. Tá má dĺžku 5,3 metra, ponúka 8 samostatných sedadiel a ešte vám k tomu zostane aj slušný batožinový priestor. Takáto špecifikácia má už seriózny potenciál na rodinné výlety a preto ju poháňal motor 2.0 CDTi s výkonom až 130 kW (177 k). Jeho krútiaci moment 400 Nm posielala na cestu výborná 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá sa ovláda otočným voličom. Nie je to najelegantnejšie riešenie, ale šetrí celkom veľa miesta. Toto si zaslúži absolútnu pochvalu.

Zafira Life 2.0 CDTi_03

Motor je na pomery úžitkových vozidiel veľmi kultivovaný a dobre odhlučnený. Má vynikajúci záťah prakticky v celom spektre otáčok, a keď mu dovolíte si trochu roztiahnuť krídla na dlhšej trase, vypýta si iba 7 l/100 km. Automat radí ukážkovo – jemne, včas, motor nepodtáča a veľmi pohodlne sa s ním rozbieha. Je tu aj možnosť radiť manuálne fixnými pádlami pod volantom. Funguje to fajn, ale automat tak dobre reagoval na pokyny plynového pedála, že nebolo potrebné túto možnosť využívať ani pri predbiehaní. Ale aj tak prítomnosť manuálneho radenia chválim.

Zafira Life 2.0 CDTi_03

Za najväčšiu devízu Zafiry Life považujem jej podvozok. Ten je na pomery vanov veľmi pohodlný a plavný, a pritom vo vás nevyvoláva nedôveru v zákrutách. Prial by som si trochu priamejšie riadenie, lebo v Zafire sa teda volantom nakrútite do sýtosti. Poloha za volantom nie je zlá, no nie je ani ideálna. Sedadlo je k volantu dosť vyosené a navyše mám pocit, že smeruje „von“ z kabíny. Našťastie som to po chvíli prestal vnímať.

Zafira Life 2.0 CDTi_03

Praktická stránka Zafiry Life je však najdôležitejšia. A k tej mám len jednu výčitku. Prial by som si trochu praktickejšie odkladacie priestory v okolí vodiča. Nemôžem sa sťažovať na nedostatok možností, ale schránka, v ktorej by nelietal mobil a nejaké menšie priečinky v dobrom dosahu a dohľade, mi vpredu chýbali. Naopak, chválim veľmi jednoduchú manipuláciu so sedadlami. Ich sklápanie aj posúvanie je hračka a Zafiru si prispôsobíte podľa aktuálnych potrieb.

Prečítajte si aj:


Rodinné Combo Life je na 85% slovenský sen! Zbohom dodávkoidnosť

Michal Čabai


Som tiež veľký fanúšik otváracieho zadného okna. To je pri veľkosti veka batožinového priestoru nevyhnutnosť. V nákupných centrách ho totiž s najväčšou pravdepodobnosťou celé neotvoríte.

Zafira Life 2.0 CDTi_03

Výbava auta je dostačujúca. Head-up displej je zaujímavý prvok, konektivita funguje bez problémov a zvlášť chválim klimatizáciu. Tú si môžu zadní pasažieri ovládať sami. Navyše auto aj v zime veľmi rýchlo kúri.

Zafira Life 2.0 CDTi_03

Ak sa vám podarilo vyrásť zo svojho rodinného MPV, Zafira Life predstavuje výborný upgrade bez toho, aby ste museli obetovať komfort či výbavu, na akú ste boli zvyknutí. A cenovo možno nebude vášmu starému MPV ani tak veľmi vzdialená.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4
Klady
  • Pohodlný podvozok
  • Silný motor
  • Dobrá prevodovka
Zápory
  • Pomalé riadenie
  • Odkladacie priestory
Rád skúšam nové veci a neznášam jednoliatý spôsob života. Práve vďaka tomu som sa dostal aj k písaniu článkov. V novinárskej branži sa pohybujem od roku 2015, začínal som ako kameraman a redaktor v košickej regionálnej televízií Naša (ktorá sa neskôr preorientovala na Košice:Dnes). 90% svojho času venujem video-tvorbe a fotografii, no popritom sa rád uvoľním aj pri ďalších kreatívnych prácach.
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie