Začnem trochu netradične. Ak rozmýšľate, prečo si vybrať práve Opel Zafira Life a nie obdobné auto z dielne PSA, je to cena. Aj pri „dovážení“ na ekvivalentnú pohonnú jednotku je Opel o vyše 2 000 € lacnejší, pričom nemám pocit, že by ste jeho kúpou o čokoľvek prichádzali v porovnaní s jeho francúzskymi bratrancami.

My sme mali na test najväčšiu verziu L. Tá má dĺžku 5,3 metra, ponúka 8 samostatných sedadiel a ešte vám k tomu zostane aj slušný batožinový priestor. Takáto špecifikácia má už seriózny potenciál na rodinné výlety a preto ju poháňal motor 2.0 CDTi s výkonom až 130 kW (177 k). Jeho krútiaci moment 400 Nm posielala na cestu výborná 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá sa ovláda otočným voličom. Nie je to najelegantnejšie riešenie, ale šetrí celkom veľa miesta. Toto si zaslúži absolútnu pochvalu.

Motor je na pomery úžitkových vozidiel veľmi kultivovaný a dobre odhlučnený. Má vynikajúci záťah prakticky v celom spektre otáčok, a keď mu dovolíte si trochu roztiahnuť krídla na dlhšej trase, vypýta si iba 7 l/100 km. Automat radí ukážkovo – jemne, včas, motor nepodtáča a veľmi pohodlne sa s ním rozbieha. Je tu aj možnosť radiť manuálne fixnými pádlami pod volantom. Funguje to fajn, ale automat tak dobre reagoval na pokyny plynového pedála, že nebolo potrebné túto možnosť využívať ani pri predbiehaní. Ale aj tak prítomnosť manuálneho radenia chválim.

Za najväčšiu devízu Zafiry Life považujem jej podvozok. Ten je na pomery vanov veľmi pohodlný a plavný, a pritom vo vás nevyvoláva nedôveru v zákrutách. Prial by som si trochu priamejšie riadenie, lebo v Zafire sa teda volantom nakrútite do sýtosti. Poloha za volantom nie je zlá, no nie je ani ideálna. Sedadlo je k volantu dosť vyosené a navyše mám pocit, že smeruje „von“ z kabíny. Našťastie som to po chvíli prestal vnímať.

Praktická stránka Zafiry Life je však najdôležitejšia. A k tej mám len jednu výčitku. Prial by som si trochu praktickejšie odkladacie priestory v okolí vodiča. Nemôžem sa sťažovať na nedostatok možností, ale schránka, v ktorej by nelietal mobil a nejaké menšie priečinky v dobrom dosahu a dohľade, mi vpredu chýbali. Naopak, chválim veľmi jednoduchú manipuláciu so sedadlami. Ich sklápanie aj posúvanie je hračka a Zafiru si prispôsobíte podľa aktuálnych potrieb.
Prečítajte si aj:
Som tiež veľký fanúšik otváracieho zadného okna. To je pri veľkosti veka batožinového priestoru nevyhnutnosť. V nákupných centrách ho totiž s najväčšou pravdepodobnosťou celé neotvoríte.

Výbava auta je dostačujúca. Head-up displej je zaujímavý prvok, konektivita funguje bez problémov a zvlášť chválim klimatizáciu. Tú si môžu zadní pasažieri ovládať sami. Navyše auto aj v zime veľmi rýchlo kúri.

Ak sa vám podarilo vyrásť zo svojho rodinného MPV, Zafira Life predstavuje výborný upgrade bez toho, aby ste museli obetovať komfort či výbavu, na akú ste boli zvyknutí. A cenovo možno nebude vášmu starému MPV ani tak veľmi vzdialená.

Naše hodnotenie

Klady
- Pohodlný podvozok
- Silný motor
- Dobrá prevodovka
Zápory
- Pomalé riadenie
- Odkladacie priestory