TEST: SEAT Leon 1.5 TSI Black Limited – Viac než dôstojná rozlúčka s aktuálnou generáciou

Ma zmysel písať o aute, ktoré v podstate konci? Ako má. Najmä vtedy ak je také dobré ako SEAT Leno 1,5 TSI Black Limited.
Vydané  Text: 

Ak ste rozmýšľali nad dobrou kúpou, tak v tom prípade obvolajte dealerov SEATu a objednajte si SEAT Leon 1,5 TSI Black Limited, ak ešze majú. **Vlastne nemusíte si ho objednať, stačí si ho vyzdvihnúť.** Lebo pár kusov sa ešte nájde. Prečo ho už v úvode tak chválim? Lebo atraktívny rodinný kombík “v plnke” dostanete za menej ako dvadsaťtisíc EUR.
Aj po vyše ôsmich rokoch služobného života vyzerá veľmi dobre a má všetko čo potrebujete. Do kufra naložíte až 578 litrov, posklopení máte k dispozícii IKEA friendly 1470 litrov, takze poškuľovanie po SUV prestane okamžite dávať zmysel. **Najmä preto, lebo testovaný Leon má pohon predných kolies a to mi na SUV modeloch tejto veľkostnej kategórie jednoducho nedáva zmysel.** Racionálna stránka tohoto Leonu je jednoducho neprehliadnuteľná. A opäť sa vrátim k cene. Našpecifikujte si takto Atecu a konfigurator Vám ukáže o pekných tisíc EUR viac. Ktoré, ak mám byt úprimný, vyhadzujete do vzduchu. Navyše zúri kríza a to je podľa mňa príležitosť na návrat k tradičným hodnotám. K tomu čo je podstatné, pekné a žiadúce.
Druhou pointou je motor. Štvorvalec 1,5 TSI ma potešil po všetkých stránkach. Po tej dynamickej aj po ekonomickej. Priemernú spotrebu som bez problémov udržal na hranici 6,5 litra na 100 kilometrov a to som nejazdil na spotrebu. Proste som jazdil normálne. A užíval som si. **Za volantom je stále cítiť závan mechaniky, niečo čo ocenia ti čo radi jazdia.** Ak na trafíte na koľuaktú okresku s kvalitným asfaltom, neodoláte a podradíte aj o dva stupne nižšie. Z 0 na 100 km/h zrýchli tento Leon za 9,4 sekundy. Ja viem, žiaden zázrak, ale pocitovo je to viac ako dobré, chuť na zrýchľovanie má motor vďaka 200 Nm maximálneho krútiaceho momentu takmer vždy a niet väčšej radosti ako pomôcť mu včasným podradením. Proste lahôdka. Maximálny výkon 96 kW (130 k) stačí. Toto je jeden z najlepších benzínových motorov na trhu a dlho bude. Preto by som sa nebál kúpiť si práve tento model a túto verziu.
Označenie „Black edition“ síce Španieli ukradli od výrobcov zvucčnejších mien, kombinácia FR paketu s čiernymi diskami kolies, maskou chladiča a krytmi spätných zrkadiel pôsobí presne tak ako má – efektne. Športový sexepíl autu nechýba a ak ho kdekoľvek odparkujete, obzriete sa za ním. **Takisto interiér je notoricky známy, no športové sedadlá čalúnené Alcabtarou, prehľadný a intuitívny multimediálny systém, ktorý dokážu ovládať aj staršie generácie vytvárajú atmosféru oveľa mladšieho auta.** A to aj napriek tomu, že model už má svoje roky, no stále je sexi a má čo ponúknuť. Je to presne ako tá sexi kočka, ktorá vás roky odmietala, no odrazu má o vás záujem. Ešte pred pár rokmi by cenovka toho modelu bola vyššia, teraz je v limitovanej edícii a s plnou výbavou dostupný aj pre vás. A to by bolo škoda nevyužiť! [CAR id=17066]




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.